Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

En BM-student sydde mig. Första gången dessutom haha... det tog två timmar!! Men hon var vääääldigt försiktig och noggrann av vad jag hörde. Själv låg jag ju i min lilla bebisbubbla och kände ingenting. Njöt bara av att ha lilla Alexander hos mig så jag brydde mig inte om att det tog tid. Men är man spruträdd eller tycker det är läskigt med sjukvården på ett eller annat sätt ska man så klart skriva in det i sitt brev!

• Aurora1979

7879: Min mamma fick heller aldrig se mitt första barn eller min vigsel så som alla andra sagt, ta vara på tiden. Min och mammas "sista" telefonsamtal slutade lite surt och nästa samtal ett par veckor senare kunde hon inte prata för hon var så trött/borta men tror jag hann säga att jag älskar henne. Dagen efter dog hon (med alla barn närvarande som tur var men hon var medvetslös när jag kom dit). Har fruktansvärd ångest över att vårt sista riktiga samtal slutade som det gjorde. 

Förresten; vad många vi är som förlorat en förälder för tidigt!  :( 

• Aurora1979

7879: Vi har inte varit såna i min familj heller, kan inte minnas att jag någonsin sagt det innan till någon av mina föräldrar. Men jag skulle kanske skrivit ett brev eller något och hålla på det tills det känns som läge att ge/skicka det. Att jag sa det till min mamma var verkligen för att hon låg på dödsbädden då och jag var rädd att inte hinna dit i tid. Min bror ringde mamma varje dag i ett par år och avslutade alltid med att säga att han älskade henne och det tog tydligen ett år innan hon sa det tillbaka. :/ Vi är alltså inga människor som uttrycker sina känslor i min familj... synd men svårt att ändra på nu. Ska försöka att verkligen säga och visa det till min egna lilla familj.

• Aurora1979

7879: Tack och lov så har de ingifta tjejerna i familjen tagit med sin lite kramar som smittat av sig haha... så jo nu kramas vi åtminstone när vi ses. Min mans familj säger nog inte att de älskar varandra när som helst heller och inte kramas vi mer än på födelsedagar och så. Men dem träffar vi nästan varje dag så kramar känns lite överflödiga ibland.  :) Och hans två systrar och föräldrarna bor alla på samma gata. Kusinerna är som syskon på gott och ont. ;) 

• Aurora1979

Gloxi: min Alexander skulle oxå matas var 3e timme eftersom han gick ner lite för mycket men det var helt omöjligt att väcka honom och få honom att äta på natten. Det gick inte på ngt sätt varken att amma eller med flaska. Sov han så sov han! Men han har allt varit frisk och full med babyhull ändå. :D 

• Aurora1979

7879: Lycka till i morgon! :D

Gillade inte att pumpa. Elektriska pumpen var bra för man kunde dubbelpumpa om man ville. Men jag hade så stora bröst så det gick inte. Var tvungen att hålla i ena bröstet med ena handen. :/ 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011