• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Vi ska inte döpa F, men vi ska kanske ha namngivning eller liknande. Vi har redan pratat om att min bror ska bli fadder samt min mans syster. Känns bra.

Approppå det där att vara arg, jag är så arg på alla känner jag, idag höll jag på att skrika på påstan som inte flyttade på sig utan gick två i bredd, dom ser väl att jag är gravid? ska JAG ut i cykelbanan?? Sen folk på bussen som inte flyttar på sig, eller en kollega som fråga om det inte var tvillingar i magen osv...jag är verkligen sjukt arg just nu :) Skönt att inte vara själv :) 

• Jis

hej Ladies!

Inser att jag måste skriva lite till er, jag hade inte uppdaterat min blogg på två dagar, då får jag mess om jag föder barn :) Så vill bara säga till er att jag läser vad ni skriver men har så SJUKT mkt på jobb (hur ska jag orka i 2 veckor till??) å hon jag lär upp är dessvärre inte alltid den skarpaste kniven i lådan å det tar på krafterna!
    Annars så är det lugnt i magen nu, jag ska försöka att inte oroa mig, det finns inte så mkt plats kvar att sparka på, känner dock lite grann under dagen...typ att någon drar en arm eller liknande. 

Kelsson: jag känner igen mig så mkt i det du skriver om allt som rör när barnet väl är fött, jag är så rädd att jag kommer inse att jag inte kommer passa som mamma, att det inte var min grej å att jag inte kommer knyta an till barnet..å det gnager verkligen i mig. Å så tänker jag mkt på att vi som gjort IVF måste ju bli bra föräldrar inte bara som "alla andra"som kanske bara blir med barn å tar det från det, utan detta är ju sjukt planerat å genomtänkt...då känns det ÄNNU jobbigare att tänka dessa tankarna..Måste försöka slå bort dom. Men det är verkligen inte lätt.

Åh, gud va Liam är söt, en riktig liten pralin, får man äta upp honom :)

• Jis

Viksan:gud va jobbigt! Säger bara don't mess med en gravid kvinna! Grattis Dealiy! Ego: vaken sedan flera timmar, kan inte sova. Först sparkade inte F men nu gör han det. Funderar på att fråga om dom kan sätta igång mig tidigare, orksr inte m stressen att vara såhär orolig hela tidrn...

• Jis

Lindis mitt bästa migrän-tips är att lägga mig i ett varmt bad, sänka ner huvudet så att bara näsan sticker upp. Detta ska ske i totalt mörker. Min man brukar få sitta på tolettstolen intill och kolla mig. Jag hade migrän i 45 dagar förra hösten, kan säga att jag trodde att jag skulle dö, men på nått sätt så överlevde jag detta helvete (iof med dagliga kräkningar, synbortfall å allt annat läskigt)...att ta en alvedon är ju totalt meningslöst dessvärre.
    Hoppas det släpper.

Ego: är så himla trött, ska lägga mig i sängen å kolla på film. Hoppas att jag somnar och slipper SD inatt. Somnade i ok tid igår men vaknade som vanligt vid 4 och kunde inte somna om...så himla irriterande. MÅSTE få sova ut känner jag. Men fattar inte hur det ska gå till. Tips någon? 

• Jis

Vickan vad blev det för vagn?

Ang kläder har vi massor i både 50 och 56, kan lixom inte låta bli att köpa :) passar det så passar det.

Inatt sov jag ok, somnade kl 24 och vaknade typ 4 ggr för toalettbesök å sedan sov jag till kl 07.30. Härligt!
    Idag välkomnar vi vecka 38, hur kan tiden gå så snabbt å samtidigt så långsamt? 

• Jis

Tredje maj: stämmer, färgade håret för 2 veckor sedan. Färgade hemma vilket blev katastrof å sen på salong. Får se om hur länge jag håller kvar vid det :) skönt m gymmet, jag har inte kört sedan oktober, det känns att gå från 7 pass till noll pass..:(

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011