• Jis
    Lillstint skrev 2011-11-09 07:31:56 följande:
    Jis: en fråga till dig! Vet att du också köpte gravidkudden från NG Baby. Vad tror du om att ha den som amningskudde sen, eller har du köpt/eller tänker köpa en särskild amningskudde?

jag kommer ha den som amningskudde, tror att den funkar fin-fint. Den har räddat mig många nätter som gravid kan jag säga. Ska tom ta med den till BB :)
    Jag har den ofta bakom ryggen när jag sitter i soffan/sängen å kollar på TV, det går att bulla upp den bra så jag tror att den funkar med ett litet barn oxå. 
  • Jis
    kasa01 skrev 2011-11-09 09:38:26 följande:
    Jis, när du beställt från ASOS, är det den engelska siten, eller har de en i Sverige också?
    den engelska sidan, funkar superbra. Ingen tull inte ens avgift för frakten (så var det sista jag beställde iaf).
  • Jis
    kasa01 skrev 2011-11-09 09:47:32 följande:
    Jis, jag såg att det står Free Delivery world wide, men när man går in o läser på leveranser är det ändå en avgift på länder utanför UK. Svårt m storleksguiden, är storlekarna anpassade efter en gravid kropp? Har du köpt samma storlek du har normalt, eller har du gått upp i storlek? Jag har gått från ett stuss mått på 89 till nästan 99... Vilket är typ 2 1/2 storlek. Men resten av kroppen ser ungeför ut som innan... svårt...

Jag valde att gå upp från typ large till Xl, jag har tjockat på mig över stussen och rumpan:) Jag gillar inte när det sitter för hårt eller så heller. jag har tex gått från en storlek 44 i jeanskjol till en 46 på H&M.

Skumt med frakten, men kolla så att det inte blir gratis när man väl checkar ut sin order... 
  • Jis
    kasa01 skrev 2011-11-09 13:14:11 följande:
    Jis, tack för hjälpen! Nä, hatar tighta kläder.. ser dessutom INTE bra ut, fattar inte alla som ska tråckla sig in i för små storlekar.

Du samma här, alltså, gravid eller inte. Det är FULT med för tighta kläder. hellre att jag går upp en storlek å ser bra ut än försöker pressa i mig samma som jag brukar ha.

Kelsson: när vi var på BB i lördags så hörde vi hur ett barn föddes i rummet brevid, både jag å P fick tårar i ögonen, vi hade ju inte sett paret eller nått, men det var så himla starkt. Galet!

Lillstintis, som sagt, den är min bästa vän. Om någon skulle ta den skulle jag ärigt slå ner personen...haha. My precious!   
  • Jis

Speck, han är bedårande!!

Usch, ligger i sängen å har riktigt ont i magen, jag måste inse att det är ok att bara åka hem, inte som idag jobba hela dagen, sen middag å teater...*suck* 

• Jis

Najje, låt mig säga såhär..jag har fått en hel del orgasmer sedan jag blev gravid å jag har en bebis i magen som mår toppen. Du behöver inte oroa dig. Det lovar jag dig. 
    Jag förstår att det är jobbigt att ha ont, så ta det lite lugnt med det hela ett tag.

Haha, jag låter som en sexgalning inser jag...riktigt så är det inte ;) 

• Jis

Gud vilken start på dagen. Jag bråkade med min man igårkväll. jag låg i sängen, hade grymma SD så att jag låg å kved, han låg i sängen brevid å spelade nått spel på mobilen. Efter typ en timme, så blir jag så jävla arg att han inte ens frågar hur det är med mig. Då får jag ett utbrott å gråter å är så himla ledsen på honom. jag förklarar för honom att det är lixom inte ok att han ignorerar mig å väljer att spela att förbannat spel istf att kolla hur det är med mig.
    Sen dök alla andra saker jag tänkt på upp, att han inte tänker på mig å att det är rätt jobbigt att bära på ett barn, att det är tugnt, att han inte som det står varje vecka masserar mina fötter osv.

jag var lika arg i morse, men då blev P super ledsen å förklarade att vi var det viktigaste för honom osv...å då fick jag dåligt samvete för att jag blev arg. men samtidigt måste jag bli arg  för att han ska fatta. Usch, gillar verkligen inte att att bråka.   

• Jis

Mannen kompenserade med att skicka ett fin blombud till jobb idag, synd att man måste bli arg för att få ett..Tror att han lever i sin egen bubbla, vet inte om han fattar att det kommer ett barn till oss om max 30 dagar...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011