Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis skrev 2011-04-22 13:55:32 följande:
    Im home again! Lycka! Inget mer blod heller. Jippie! Berättade för mamma å pappa igår, dom blev så glada att dom grät!
    Vad roligt att dina föräldrar blev så glada Skrattande mina föräldrar blev överlyckliga det blir deras första barnbarn och mitt barn kommer bli väldigt bortskämd vilket kanske inte alltid är så bra Flört. Vad skönt att det inte har kommit nåt mer blod kram !

Missan: Ja vi har ju trots allt det mycket gemensamt sen kanske det bara är roligt om det blir mer blandade inlägg i tråden om allt möjligt från symtom till inköp till förlossning och bilder Flört 

Kelsson: Jag har skickat ett  mail till dig stor kram till dig med och njut av helgen !

Har tagit min första magbild idag syns inte mycket men kul att följa och se om den blir större framöver Solig
  • strössel
    Carlan:
    Min mage är inte så stor men jag tog en bild ändå måste ha nåt att jämföra med framöver Skrattande roligt att du finns i den här tråden med Flört

Missan:

Det här med mammakläder vi har en butik här H&M som säljer mammakläder och dom har inte så mycket att välja emellan tyvärr, ska försöka köpa så lite mammakläder som möjligt. Byxor måste jag köpa men sen ska jag försöka köpa tröjor som funkar sen när man inte är gravid. Jag har gått upp 5 kg sen 28 januari hoppas verkligen att jag inte går upp alldeles för mycket att det mest sätter sig på magen Skäms Det ska blir jättekul att följa er andra sen och se när era magar börja växa och när ni kommer börja planera för bebisen.

Mumlan: När har du BF ?

Sputnik: Hoppas det bruna har gett med sig och att det är bättre idag kram !

Glad Påsk på er hoppas alla får en underbar dag med massa god mat !
  • strössel

Carlan82: Jag ringde Mvc i v 9 fick då komma på hälsosamtal och sen inskrivning i v 10 fast  man kan ringa när man vill, jag ville vänta lite.

• strössel
    Mumlan74 skrev 2011-04-23 19:44:27 följande:
    .

Strössel: Jag har BF den 29 augusti. Du då? försökte hitta mamma-kläder i torsdags, men fick spel. Det är ju i princip bara HM som har kläder, om man inte ska köpa på postorder. Och alt är i grått, svart och rosa - känns det som. Eller småblommigt. *suck* Inga skojiga modeller heller... Hittade en engelsk sajt för ett tag sen, som hade jättefina kläder, men naturligtvis levererar de inte till Sverige. Jag ska på två bröllop i sommar och vill köpa en fin klänning som jag kan ha på båda, men det är verkligen jättesvårt.
    Nästa vecka ska vi ut och titta på vagnar, även om vi kommer att köpa begagnat sen. Vill kolla in lite olika modeller, provköra och fråga ut försäljarna om fördelar och nackdelar. Hade ni redan köpt vagn?
    Jag har BF den 20 oktober , tycker oxå HM har trista kläder och som du säger bara trista färger och jag skulle aldrig ta på mig nåt blommigt. Vi vet vilken vagn vi ska köpa men vi har inte lagt handpenning på den än det blir framåt sommaren, vi ska ha en Emmaljunga citykorg och citycross en kombivagn. Jag har oxå frågat ut dom om massor i affären det är mycket man vill veta när det är första gången man köper vagn. Ska till Göteborg och då ska jag spana mer på vagnar och kanske får jag en ny favorit men kan tänka mig att det är samma modeller överallt Flört Ha så kul när du är ute och spanar på vagnar !
  • strössel
    Jis skrev 2011-04-23 20:01:46 följande:
    Läste föresten glada å possetiva saker... Har man sett hjärtat slå på vul år chansen 90% att allt ska gå vägen med eller utan blödning! Wiho! Nu håller jag fast vid det :)
    Det sa min läkare med Skrattande så det tror vi stenhårt på !
  • strössel
    skatten12 skrev 2011-04-24 18:19:38 följande:
    När ja va på Vul va min bebis 5 mm ?!? Är de inte lite väl litet för en bebis iv8??

Han sa jag va i v 7 men Bm v 8 o alla andra uträkningar !!

Solar ni magen ? Tänkte på hur varmt de är :)
    Min var 7 mm i v 7 (6+2) men alla bebisar växer olika snabbt och det är helt normalt. Det blir rätt i slutändan iallafall va inte orolig eller tänk på det !
  • strössel

Carlan 82: Jag tog progesteron 3 gånger om dagar i 14 veckor 2 veckor under ruvningstiden och sen till v 12 var slut. Men det är bara för att jag har fått missfall när jag har slutat med progesteron men det finns inget som säger att det berodde på det men min läkare ville inte ta några chanser nu. Och nu gick det vägen vet inte om det berodde på ett toppenägg progesteronen eller trombylen.

• strössel

Carlan: Härligt med TD Skrattande när man testar tidigt känns det som en evighet innan man kommer till TD. Ta dom du har kvar som du säger det skadar ju inte iallafall, men jag är helt säker på att det kommer gå jättebra för dig.

Jag tycker det är jättekul att så många i våran gamla tråd har fått plus ett positivt tecken att det faktiskt går Flört

När har du BF ?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011