-
Jag köpte den på tradera för 267 kr inkl frakten.carlan skrev 2011-04-25 19:52:51 följande:Strössel: Vist är den. Kanon sak. Undrar varför jag inte hade en sådan vid min förra graviditet. Vad fick ni ge för eran? Vi fick betala 399 kr.
-
Kelsson: Jag köpte postafen när jag mådde illa och jag blev så trött av dom så jag kunde inte ta dom och dom hjälpte inte så mycket ändå. Sen finns det nåt som heter Lergigan comp som man kan få utskivet av läkare jag tackade nej till dom eftersom jag redan äter trombyl och så vill inte ta för mycket. Men det är ett positivt tecken att må illa mitt illamående försvann i v 12 och nu har det kommit tillbaka igen och tröttheten. Och magen har börjat växa kanske växer så det knakar där inne kanske därför jag mår illa igen.
Hoppas du orkar med att jobba annars får du gå hem och vila.
Speck: Babyproffsen har besafe gravidbälte oxå ifall du har en sån affär där du bor, jag köpte mitt på tradera och den var jättefin ser inte ens använd ut.
Aurora: Jag har oxå stor byst och det är inte lätt att hitta bh som sitter bra, och sen finns det mer bh att välja mellan om man har mindre byst inte alls så många till oss med större. Jag köpte en förlängare så det blev bredare runt om kunde inte ens knäppa mina där bak. Hoppas du hittar nåt som passar.
-
Jo det finns en lergigan utan comp står så här om den:Kelsson1 skrev 2011-04-26 13:19:26 följande:Strössel: Ska väl finnas något som heter Lergigan (utan comp) undrar om även det måste skrivas ut av läkare? Mår du mycket illa (spyr du) eller bara illamående som jag? Känns inte riktigt som läge att vara borta från jobbet igen, var hemma två dagar förra veckan på grund av blödning. O fick ju 4000kr mindre i lön nu för tidigare sjukskrivningar!
Lergigan/Lergigan mite/Lergigan forte används mot spänning och ångest vid nervösa besvär och alkoholmissbruk. Sömnrubbningar. Svår oro. Som lugnande medel före operation och tandingrepp. Rörelsesjuka, till exempel sjösjuka. Hudklåda och allergier. Illamående och yrsel. Överdriven upprymdhet. Tror läkare måste skriva ut den med fast är inte säker.
Jag spyr varje dag nu igen men sen mår jag lite bättre emellan värst på förmiddagen. Ojj 4000 kr för två dagar är mycket, jag förlorar 9000 kr i månaden pga min sjukskrivning. Så när jag blir mammaledig så kommer jag inte märka nån skillnad nu när jag har vant mig vid att ha 9000 kr mindre. Nåt som gjorde oss lyckliga är att min man har gått från timlön till månadslön den här månaden vilket gjorde att vi kunde sätta undan 20 000 kr till bebiskontot som vi sparar på och det känns jättebra en trygghet. -
Kelsson: Gör det hon har säkert jättemånga bra tips och råd till dig ang det, hoppas du får en supergullig bm som du trivs med. Då kommer vovven bli jätteglad som får vara hemma med matte Vår ena hund är färdigopererad och mår nu äntligen bra så skönt en sak mindre att oroa sig över.
-
Kelsson: Ja först opererade vi bort tonsillerna och nu analsäckarna efter att jag sa att jag vägrar ge han mer medicin som inte hjälper och så hittade dom en knöl som dom skickade iväg och fick veta idag att den var ofarlig och inte cancer som dom trodde. Vi får hoppas det blir en mild vinter så vi kan gå ut med våra bebisar i våra nya barnvagnar
-
Jis : Vad roligt med vul skönt att det såg prima ut nu får du njuta ännu mer.
-
Ska teckna en gravid försäkring men vet inte om jag ska välja Trygghansa eller Folksam. Ska ni andra tecka en gravidförsäkring och i vilket bolag isåfall ?
-
Jag har läst massor på nätet och det verkar vara trygghansa som är den bästa och att det flesta har den och den kostar 1020 kr om jag minns rätt och gäller tills barnet är 6 månader. Ska prata med min man när han kommer hem. Jag hade tänkt att skaffa en för länge sen men det har varit så mycket annat så jag har helt glömt bort det tills jag läste en gravidtidning igår där det stod om försäkringar.Kelsson1 skrev 2011-04-27 11:15:36 följande:Strössel: Har nog tänkt att göra det men vågar inte än. Berätta gärna vilket du valde o varför...
-
Jis: Läste om snitt igår och det stod så här : Att födas med kejsarsnitt är ingen rättighet , utan ett beslut som fattas på medicinska grunder.
-
Mumlan: Vad roligt att den lever loppan där inne måste kännas skönt
Vi får inte reda på kön här där jag bor tycker jag är lite tråkigt ifall det är nån som vill veta, jag frågade om det när jag var på KUB testet för det är samma som ska göra mitt RUL.