• Gloxi

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

7879, jag får också försöka släppa det här med att öka mängden. Svårt...

Vilken fruktansvärd förlossning du hade! Så trist att råka ut för klåpare. Mig sydde de noggrant efter att de hade fått ut moderkakan. Sprack inte så mycket.

• Gloxi

Sunseed, jag klassar inte heller min förlossning, som en skräckupplevelse. Den var chockartad, men skräck är att ta i. Jag tror att de flesta av dem, som har haft skräckupplevelser gör det igen. Lite lustigt om det nu var så fruktansvärt.

• Gloxi

Najje, imponerande att du födde tvillingar vaginalt. De jag vet har snittats.

• Gloxi

7879, jag tror att du är för snäll mot din man. Förstår inte varför du skall släpa på tunga matkassar, snittad eller ej. Vi brukar storhandla tillsammans och mannen bär kassarna.

Jag hade inte orkat höra på sånt gnäll. Om han nu inte vill göra hushållsarbete, så får han väl betala sig ifrån det. Vad gäller barnet, så känner hon av att han är stressad och det smittar självklart av sig. Lösningen är att han får gå upp lite tidigare, så att det inte blir så stressigt.

• Gloxi

7879, det är inte så lätt alla gånger att säga ifrån. Kels förslag kanske är något? Många män tror ju att det är semester att ta hand om barn. Jag hoppas att det löser sig.

Sunseed, låter som att det dags för dig att sluta jobba helt. Din stackare som har så ont. Mina handleder var ok under graviditeten, men nu går jag med skena i båda. Hoppas det går bra idag och att moderkakan har flyttat sig.

• Gloxi

Sunseed, barnet och du är viktigast. Det är klart att det kan kännas jobbigt att bli snittad när man är inställd på annat. Men, du har tid att ställa om dig. Kämpa inte på med jobb utan sjukskriv dig när du inte orkar längre.

• Gloxi

Miss Cat, vad energisk du är! Roligt att du har hittat klänningen. Den är den viktigaste sade jag till min man. Heh heh..

7879, det är inte ok att vara elak bara för att man är stressad. Hoppas att han försöker jobba med det.

Är det vanligt att män inte följer med till BM eller BVC? Jag har förstått att många skiter i ET och vul under behandlingar (måste vara trist för kvinnan att inte ha stöd vid ev. tråkiga besked). Men, att man undviker besöken som har med ens barn att göra fattar jag inte. Det gör inte min man heller. Nåja, bara det funkar för de involverade.

• Gloxi

Sunseed, det är skönt att ha med stöd även om man inte är rädd för undersökningarna. Min man har varit med på allt (självmant, inget jag tvingat honom till) förutom sista ET. Då frågade han mig om det var ok. Jag tyckte det var upp till honom. Ironiskt nog så blev vår dotter till just den gången, så det missade han.

Kel, första gången jag skulle till BM, frågade jag min man om han ville följa med. Han såg förnärmad ut och sade självklart.

• Gloxi

Sunseed, med hänsyn till barnet, så vill de nog hålla medicin nivån nere. Du verkar ha bra stöd, så de kan säkert stilla din oro. Jag förstår dig. Hade också varit orolig.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011