• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag kunde inte sova inatt, så klockan 4 gick jag och la mig i soffan och somnade. sov av och till till kl 9.15, otroligt skönt. Inser att det blir nog soffan ett par dagar framöver tror jag. Fattar inte varför jag sover godare där än i den sköna sängen brevid min man?

Idag är det sista julklapps-jakten, känns alldeles lagom att masa sig upp till centrum å spana lite. Sen softa å sen kl 19 är det min favorit julfilm of all times på TV3, Elf. Åh, så roligt!!! 

• Jis

Kelsson: jag är ju nyfiken på hur beredd kroppen är..är den lixom på G så kan jag tänka mig att vänta ut en vanlig förlossning å inte bli igångsatt, men är det inte på G så kan dom lika gärna sätta igång mig...

Btwm här är magen i vecka 40, + 14 kilo...Oh my.

• Jis

Nu har jag varit på SÖS, pratat med en superbra läkare. Hon gjorde en undersökning och hade svårt att känna livmodertappen, men hon trodde att den var lite uppmjukad, men inget speciellt. Vi resonerade fram och tillbaka och kom fram till att det blir igångsättning senast på onsdag. Inatt hade jag en riktig blodsocker-dip, var nere på 2 och mådde riktigt riktigt dåligt. Hon tog det i beaktande å skulle prata med en annan diabetesläkare i eftermiddag, så det kan bli igångsättning redan imorgon. Hjälp!!!

Kasa, förstår precis det där med julafton, hoppas dom lyssnar på dig! 

• Jis

Sputnik, jag förstår precis. Jag har känt mig så avis på alla som fått barn innan mig. Å det är ok att känna så
    Jag kan inte heller sova, det är precis som du beskriver, det går lixom inte att ligga bra på nått sätt alls..

Kan säga att när jag var hos läkaren imorse å hon skulle känna på livmodertappen så gjorde det så SATANS ont, det går lixom inte att beskriva. Herregud, jag höll på att gå av på mitten.  Å sen när hon inte kunde känna nått så kändes det bara fan oxå!

Hoppa det går bra hos BM. 

• Jis

Jag var tvungen att SMS:a mannen min å fråga om han fattade vad dom hänt idag...å då fick jag tillbaka..."att vi ska bli föräldrar? Nästan tror jag iaf." Kan säga att jag INTE fattar det. Kommer vara så nervös tills F är ute å man ser att allt är bra. Det känns väldigt jobbigt att veta att jag klämt i mig massa medicin i början av graviditeten då alla organ bildas osv...

• Jis

Dom ska ringa oss på förmiddagen imorgon. Jag tror att jag packat allt. Eller typ kläder till mig å till F, en bok, tolettsaker, iPaden, laddare, mobil, yatzy...lite energi-barer, nötter...ja typ det :) Säkert glömt en massa...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011