Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jag kom igång med amningen igår, alltså jag blev så glad att jag grät. PÅ riktigt :) Varför kan du inte amma? Du behöver inte svara om du inte vill såklart.
Jag kom igång med amningen igår, alltså jag blev så glad att jag grät. PÅ riktigt :) Varför kan du inte amma? Du behöver inte svara om du inte vill såklart.
Najje: hm, fortfarande 5 kvar. Även om 12 killo låter mkt så är magen fortfarande degig lixom..den har ju varit gigantisk innan :)
Lindis, två av mina vänner har oxå gjort det. Har inte heller finkat att amma, men ersättning funkar bra det med. Vi ammar + ger ersättning. F gillar det och P kan mata och bonda. Å dessutom sover F bra, vi får väcka honom var tredje timme, men inatt sov han mellan halv fem och halv tio! Hallelulja! Lite inköpstips till er gravida, två saker sticker ut av det vi köpt. Sleepyhead/babynest, grymt bra. Vi har W i soffan å på matbordet, lätt att flytta med och han gillar det. Babysense 2 andningslarm, den är tydlig (blinkande lampa så man ser att det funkar, den larmar om man lyfter bort W utan att stänga av det. Jag sover gott när jag vet att vi har bättre koll på hans andning!
Vi har hittils bara haft färdigblandad Nan och Semper, den är ju super smidig, bara att ställa in i micron å värma. Idag köpte jag Nan pulver, jösses va det var grejjer att fixa med, den var ju klart billigare men oj så mkt meckigare, men jag ska ge det en chans.
Ja jag gillar just dessa två sakerna, det är dom som sticker ut lite extra mycket.
Ah smart Karmosin, jag tyckte det lät väldigt meckigt med allt kokande, låta det svalns osv. Tror jag har en sån välling-tratt hemma någpnstans. Vi kan ju inte ge w ersättning med flaska, vi kör m kopp för att han ska fixa det m amningen.
Nu vill sig inte amningen, han tar bröstet men får inte till något bra sug. han suger lite men ser ger han upp, vet inte om det kan bero på at jag inte har så mkt mjölk. Nu är det 7 dagar sedan han fddes, mina bröst har inte blivit sådär jättestora som alla pratar om, dom är större än innan visst, men inte så gigantiska. Dom är inte så hårda heller (det var dom 3:e dagen).. Tur att jag ska träffa en från BVC och återbesök på BB idag...
Gud va jobbigt det låter Najje, men bra att läkaren fattade å tog din på allvar!
Nu fick jag en amningskudde, å vilken skillnad, W kom upp i lagom höjd hittade bröstet och ammade i 25 min (jag fick ta bort honom tom), han sög jättebra. Jag undrar om det är så att han helt enkelt är för trött när han väcks mitt i nätterna, att han inte orkar engagera sig..ska fråga idag.
Det var det jag inte orkade inatt, insåg det idag på dagen. Hade hembesök av bvc, hon sa att det var ok att ge ersättning på natten om vi ville. Skönt att hon sa att det var ok. Nu har W hängt vid mina bröst hela dagen känns det som, väldigt mysigt! Bvc vägde W, han hade gått upp från 4354 gram till 4400, han vägdes i lördags, hon var nöjd!
Jag håller med Karmosin, tjejen från bvc tyckte vi skulle fortsätta ge kopp ett litet tag till, känns ju som sagt sådär. Tänker oxå eftersom jag kör amningsnapp är det ju verkligen samma sak som flaska = igenkänningsfaktor. Var precis hos läkaren, blodtrycket var 80/120, jippie!
Spännande Sputnik, hur går det? Ego, testade att ta bort amningsnappen efter ett tag å bannemig W fick ett bra tag. Skönt! Gillar dock inte när man läser på nätet å typ amningshjälpen säger att amningsnappen är dålig för ditt barn, men om man inte har så mkt att välja på är det väl bättre att kunna amma men med nappen? Suck!