Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Passar på att skriva medans Liam sover Glad jag blev inte igångsatt från början men runt 13 satte dom in ett dropp för att skynda på öppnandet. Som dom sen ökade styrkan på 3 gånger så värkarna kom jättetätt och jag levde nästan i lustgasen och fick EDA men då var jag så borta att jag minns inte ens det. Och sen sjönk hjärtljuden en gång så larm knappen trycktes in så läkare och en massa kom och vände på mig så det kom igång igen. Liam låg 2 cm från att komma ut men åkte in och ut och lyckades inte ta sig ändå ut trots sugklocka och jag var helt slut orkade knappt krysta och det gjorde jätteont.

Kelsson: Tack nu är man en lycklig mamma och alla på BB var så otroligt snälla  Glad

Karmosin: Det gick så snabbt så jag hann knappt reagera från beslutet och till operation tog knappt 10 minuter. Det som var så jobbigt var att jag var bedövad från brösten och neråt från ca 21.45 till ca 9 på morgonen så jag kunde inte hålla Liam eller klä på honom byta blöjor det fick tårarna att rinna. Men det tar jag igen nu trots att jag har väldigt ont.

Ett kort på Liam:

• strössel

Carlan: Tack han är så go man förstår inte riktigt att han är min Glad och min man som pappa, världens underbaraste pappa ! Det var väldigt jobbigt och med smärtan nu i magen, men när man tittar på Liam så smälter man.

Aurora: Ska bli så kul att följa er andra nu som ska få små bebisar Flört

• strössel

Tack igen för alla grattis Glad kämpar på med amningen här hemma, ibland funkar det superbra ibland inte. Kommer kika in så ofta jag hinner vill inte missa allt ni skriver om här och era bebisar som snart kommer.

Massa kramar till er alla !

• strössel

Kelsson: Inatt funkade amningen toppen men idag har det varit hopplöst Rynkar på näsan fick ge han ersättning innan och nu ska vi åka in till BB och få hjälp med amningen. Eventuellt sova kvar får se vad dom säger, tror dom får kolla blodsockret på honom igen. Vill så gärna att amningen ska funka.

• strössel

Kasa och karmosin: Nu han föddes så visade dom hur man skulle lägga honom och amma osv, jag har stora bröst och tyckte det var svårt att se bröstvårtan osv. Men idag  hade vi hembesök av BB och jag berättade hur jobbigt det var att få till det och att jag var stressad. Då tog hon en nalle och visade ett helt annat grepp och herregud vilken skillnad mot det böket som dom visat på bb avdelningen som är hundra gånger svårare. Med det nya sättet får jag en helt annan kontroll och slipper tänka på en massa onödigt. Och mjölken har runnit till idag, har även pumpat lite och det kommer en hel del. Dom ville vi skulle ge ersättning en gång per dag 30 ml med.

BB hemsbesöket: Screeningen av hörseln var jättebra, han hade gått ner 300 g godkänt dom får gå ner max 380 g. Lite gulsot i pannan så mycket dagsljus behöver han. Tog blodprov på han och han fick sockerdricka såååå smaksigt tyckte han Glad nu hoppas jag att han har gått upp till läkarbesöket på söndag 100 g räckte sa bm. Sen Bvc på måndag fullt upp nu men så roligt Flört Liam är så snäll sover på natten mellan oss i sängen allt funkar så bra bara amningen kvar som ska bli perfekt.

Tack Meede !

Kelsson: Stort grattis till ny vecka snart är din bebis här !

Ber så mycket om ursäkt att jag är urdålig på att kommentera nu , stressad och fullt upp. Men vill ändå ha koll på er här STOR KRAM till er alla !

• strössel

Lindis: Vad härligt att höra kram !

Aurora och kasa: Är verkligen superlycklig Glad Men var superledsen innan mjölken rann till, men nu när det är gjort så bara lyser det om mig Flört och känns jättebra !

Kelsson: Man kan inte få nog av sin bebis, passar på nu när Liam ligger och gosar med sin pappa. Märkte igår att vi råkade tjafsa om vem som skulle hålla honom Förvånad och idag har min syster varit här och gått med honom i barnvagnen tillsammans med mig. Och min man kollade varje steg hon tog med Liam så allt gick rätt till pappas gullegris.

Karmosin: Har ammat själv två gånger nu, känns jättebra. När jag skulle amma innan tog jag tag i bröstet och det sprutade rakt ut på min man och Liam fick mjölk på näsan Tungan ute

Aurora: Vilka fina kläder , ger dig gärna råd om du skulle behöva det om amningsställning.

Carlan: Blir så glad av att läsa allt du skriver till mig i min blogg det värmer ska du veta STOR KRAM !

Önskar alla en trevlig helg !

• strössel

Har spenderat hela förmiddagen på BB Liam hade feber när vi vaknade, dom tog blodprov för att se om han hade infektion och urinprov och han hade gått ner 45 g från igår trots att jag ammade jättemycket. Sen fick jag amma på BB och då gick han upp 55 g och feber försvann och proverna var superbra inga fel alls. Men gud vad rädd man blir när ens barn blir sjuk, jag  grät på BB tyckte det var jättejobbigt när ens son gråter och är supervarm och man inte vet varför han har feber. Troligtvis var det för varmt i sängen, han hade en långärmad pyjamas och filt nu blir det blöja och filt och läkaren sa han kunde ha kortärmad body inne på dagen om det inte är jättekallt i lägenheten.

Jis: Skönt att allt såg bra ut, skönt att man bara kan ringa BB och att man får komma dit och kolla.

• strössel

Karmosin: Jag har oxå ont efter kejsarsnittet, tycker det är jättejobbigt. jag har ont där och i ryggen och i brösten och man försöker vara på topp när man har en nyfödd bebis fast man bara vill ligga ner och gråta av smärta Rynkar på näsan Hoppas det blir bättre snart för oss båda KRAM !

Jis: Förstår exakt vad du menar, jag mådde så dåligt ibland när vi ringde BB kände oxå att folk irreterade sig på att vi kom så ofta. Men som du säger man åker ju inte in för skojs skull utan för att man är orolig, strunta i såna människor jag fick underbara människor på förlossningen som vi hade träffat på slutet och jag är så glad att dom jobbade just när vi fick Liam. Skönt att allt såg bra ut !

Eileen; Ja man blir orolig och man är så känslig  när man just fött barn.

Kelsson: Ja det var inte roligt och vi fick vara där från kl 9-14 men jag är glad över att allt såg bra ut.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011