Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Skrev fel det här är till dig Viksan Glad

Var ju på BB i söndags och då var livmodertappen 1,5 cm så 0,5 cm sen i söndags känns lite sådär, så om det ska ta så lång tid så får jag nog vänta till den 5 november trots allt. Men 8 dagar kommer gå snabbt

• strössel

dealiy: Grattis till v 14 Glad jag har gett upp nu får den komma när den vill. Kommer den innan så gör den, gör den inte det så får jag min bebis den 5 november Flört Så på ett sätt är det inte så långt kvar till den 5 nov !

• strössel

Najje: Stort grattis till v 14 Glad

Kelsson: Ja för en del funkar hinnsvepning väldigt bra och vissa inte, jag frågade BM om jag var öppen något men det visste hon inte sa hon. Jag trodde hon kollade det under gynundersökningen men tydligen inte, hade varit kul att veta. Men bm var ändå positiv och sa att det kunde starta när som helst, och på pappret jag fick så står det att ca 5 % får igångsättning av alla förstföderskor och det är inte så mycket 5 %.

• strössel

Mitt vatten gick precis i sängen och en bit av slemproppen när jag var på toa, vi har ringt BB men vi ska avvakta för mina värkar har inte satt igång än utan jag ska ta panodil och försöka sova. Min man flög upp ur sängen och nu kan inte han sova och inte jag heller för det rinner hela tiden. Men konstigt nog är jag cool lugn och superglad Glad

• strössel

Ingen bebis än, fick jag inga värkar i natt skulle vi komma in i dag kl 8.30. Så nu har vi varit på BB fostervattnet är klart och bebisens hjärtljud var bra likså gynundersökningen och ultraljudet. Nu är vi hemma igen och vi väntar på värkar får jag inga värkar ska vi åka in igen i morgon kl 8.30 och kommer inga värkar så sätts jag igång på tredje dygnet. Men bm sa att oftast kommer v'ärkarna igång inom 3 dygn. Så nu hoppas jag värkarna vill komma, fick med mig gigantiska bindor med mig hem för vattnet rinner hela tiden. Känns som om det kommer flera liter fast det gör det ju inte. Är så trött kunde knappt sova i natt Glad

• strössel

Karmosin: Stort Grattis till din pojke Glad du får berätta allt sen när du orkar och hinner STOR KRAM !

Värkarna vill inte komma igång, ska gå ut och ta en långpromenad vet inte om det hjälper men tiden går snabbare Flört Tack alla som hejjat på mig och hoppas på bebis i helgen kram till er alla !

• strössel

anderska: Tack det behöver jag , fortfarande inga värkar Rynkar på näsan ska in till BB i morgon samma tid som idag och göra alla undersökningar igen för att kolla så att jag och bebisen mår bra. Blir igångsatt efter 72 h jag vill bli igångsatt i morgon ska vägra gå hem Glad

• strössel

Precis varit på BB allt såg toppen ut, tack vare en supergullig bm och en snäll läkare som tyckte vi väntat tillräckligt nu så får vi en igångsättning i morgon bitti kl 7.30 istället för på tisdag. Värkarna har inte kommit och dom lär inte komma heller känns det som. Så i morgon blir jag mamma Glad har varit cool lugn men nu börjar jag bli nervös hur ska jag kunna sova i natt det är frågan Flört

Så håll tummarna för mig i morgon Glad

Kommer lägga ut min bebis här med om ni vill kika: Vi heter Maria och Peter ( Eksjö ) från Nässjö
    www.lj.se/webbisar&city=eksjo

• strössel

Tack för alla Grattis Glad skriver mer när vi har kommit till rätta. Men det blev en lång förlossning värkar från kl 01.30 söndag natt och han kom kl 22:01 på måndag kvällen och då var jag så trött och efter misslyckade sugklocka försök såg läkaren att jag hade ingen ork kvar eller kraft så det blev ett kejsarsnitt.

Blev en Liam 3835 g och 51 cm lång föddes kl 22:01 31 oktober !

Ni har verkligen  nåt att se fram emot det kan jag lova finns inget finaste Glad kram till er alla !

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011