Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Eileen: Vilken sötnos Glad vad roligt med TUL, så mysigt att ligga och titta på bebisen. Får dock lite panik att den ska väga 3500 g vid BF. Undrar hur mycket min väger idag BF + 6 Flört vill inte ha en jättebebis.

Kelsson: Det är ovanligt lugnt idag tycker jag, natten gick bra mindre SD och idag är det lugnt med SD med. Känt bebisen några gånger men annars mår jag rätt så bra idag. Hoppas det är lugnet före stormen !

• strössel

Eileen: Nej har inte fått nån beräknad BF vikt jag fick ett TUL i v 25 sen fick jag aldrig nåt mer,

Kelsson: Nej här har det inte vilats, har varit i skogen hos min syster och vi har gjort mosshjärtan Glad och fikat och sen hoppade en av hennes hundar rakt upp på magen med två tassar och jag fick ont. Men har känt bebisen tre gånger efter det så jag är inte orolig, olydiga hundar hon har gillar inte hundar som hoppar på folk Rynkar på näsan

Kasa: Nej jag hoppas att den är i någorlunda normal storlek när den vill komma ut, en i min tråd gick över i 11 dagar och hennes vägde 3200 g så vi får se.

• strössel

Jis: Nu kan jag se din blogg igen som den ska vara Glad

Ego: Haft förvärkar om det nu är förvärkar vet inte hur det ska kännas men väldigt onda SD och ryggont som strålar ner i benen och mensvärk, Första gången var 16.45 (2:) 18.36 (3:) 19.20 (4:) 20.26 får se om det betyder nåt eller om det kommer att avta eller fortsätta hela natten.

• strössel

Jis: Är inte nervös rätt lugn faktiskt , mer lugn än min man iallafall Flört

Eileen: Frågar är hur länge man får ha förvärkar innan det sätter igång på riktigt, ett bra tag för vissa har jag läst. Har värktimer i datorn på favoriter, jag hoppas så att den vill komma den här veckan iallafall. Går in i v 42 i morgon och ska till BM kl 12.30 och i morgon blir det BF + 7.

• strössel

Viksan07: Den första och sista gjorde så jag började gråta, dom två i mitten var inte lika onda som dom andra. Och på den första kändes det som om hela ryggen skulle gå av. Jag hoppas det kan hända nåt eller att det här fortsätter att det händer nåt iallafall.

• strössel

Kelsson: Läkaren på BB ville att bm skulle undersöka mig i morgon, får se om hon gör det för då kan man få veta lite mer om det har hänt nåt eller inte. Men sist sa hon bara finns inget vi kan göra bla bla bla så om jag får en undersökningen är jag tveksam till. Hoppas det känns bättre för dig när förlossningen närmar sig, jag känner att jag vill bara dit när jag väl får starka värkar känner mig trygg där inne Flört

• strössel

Kasa: Mår bra idag vaknade i natt att jag hade ont i magen och SD men jag kunde somna om och sen har jag inte haft nåt ont, men lite dålig i magen. Ska till Bm idag kl 12.30 ska bli kul att se vad hon säger idag.

Kelsson: Grattis till ny vecka Glad

Carlan: Förstår om du tycker det är jobbigt med två hundar, jag har bara två hundar och inget barn sen innan. Men det tar verkligen tid med hundar och dom behöver ju med uppmärksamhet och kan vara jobbiga om dom inte får det. Här iallafall vet inte hur det är hos er, men här finns det jättemånga annonser om dagmatte osv som vill passa hundar.

Jis: Det sa min bm med att är man helt omogen så hjälper inte en igångsättning och man får snittas, det vill inte jag heller hoppas verkligen att min bebis kan komma ut av sig själv.

• strössel

Ego: Hemma från mvc , mitt blodtryck var lågt men urinprovet var bra så det var ingen fara enligt bm. Hon gjorde en hinnsvepning och livmodertappen var mjuk och ca 1 cm kvar på den. Så hon trodde inte på bebis idag,  hon kände på magen och den är välfylld nu sa hon och hon pratade med bebisen att den ska komma ut nu Glad  fick en tid för igångsättning den 5 november kl 7.30 om inget har hänt innan.

• strössel

Kasa: Nej det blir nog ingen bebis idag, är som ett lotteri man kan aldrig veta Glad

Anderska: Var ju på BB i söndags och då var livmodertappen 1,5 cm så 0,5 cm sen i söndags känns lite sådär, så om det ska ta så lång tid så får jag nog vänta till den 5 november trots allt. Men 8 dagar kommer gå snabbt Flört

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011