Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kan säga att W hade bajsat som aldrig förr när jag bytte på honom nyss, herregud att en sån liten kan producera så mkt, blir helt impad
Kan säga att W hade bajsat som aldrig förr när jag bytte på honom nyss, herregud att en sån liten kan producera så mkt, blir helt impad
Lulis, jag har bott i Skåne en sväng, men min man är skåne-påg å hela hans familj bor kvar. Så vi är nere ofta. Jag gillar Skåne mycket å någondag kanske...nu har ju iof hela vårt liv i Sthlm så det är svårt att flytta bara sådär känner vi.
Åh, idag har amningen funkat kalas, så himla skönt. Han äter på bra och får lite ersättning efter. Imorgon ska jag till amningscentrum på SÖS, ska be dom väga honom innan och efter mat så jag vet på ett ungefär hur mkt han får i sig, jag pumpade igår å fick ut typ 20 ml på båda brösten, sen läste jag att man inte kan jämföra amning med pumpning...så, vi får se.
Dealiy: min foglossning kom plötsligt i typ vecka 11 och sen släppte det vecka 15 typ. Det strålade ut i låren på mig från ljumskarna, det gjorde SJUKT ont. Sen hade jag inget mer besvär resten av graviditeten, av just det iaf :)
Men guuuud Karmosin vilken karamell. Mums!
Å visst är det ett litet leeende. Vad jag längtar efter det :)
Jag ammar W i typ minst 20-30 min, sen får han 60 ml ersättning, han verkar nöja sig med det...så uppenbarligen får jag ut lite mjölk iaf, men det är verkligen svårt att veta hur mkt det egentligen är.
Konstigt det där med amning, jag hade inte ägnat en tanke åt att det skulle vara ett problem innan W föddes, å nu känns det som att det upptar en stor del av min tid, Jag hoppas att jag kommer kunna lägga det lite bakom mig imorgon om jag hör att allt är ok på amningscentrum.
Dealiy, vi håller tummarna.
en annan grej, har lagt ut min förlossningshistoria på bloggen om någon är intresserad.
Tredjemaj, det är verkligen skillnad på värkar å förvärkar, det insåg jag snabbat på förlossningen :) hahaha...
Tredje maj, när jag är hemma om dagarna (och nätterna) kör jag med sport-bh, så skönt, men jag har köpt en svart amningsbh på Lindex, typ 199 kr.
Så sant Speck. Det viktiga är att han går upp i vikt, han kissar massor och bajsar ett par ggr i veckan. Vi antar att han mår toppen å får i sig det han behöver. Tredjemaj, ligger ju nått i det du säger, men samtidigt är 5000 kr mkt i min värld. Dagens i-lands problem:)
Jag vet inte hur vi gör m tilläggsmatningen, om det funkar fint m amningen är tanken att trappa ner på tillägget, men min man tar nätterna nu, W är så trött att han somnar vid bröstet omgående å vill bara sova, han blir arg å jag frusterad, inatt försökte jag amma i 45. Min innan jag gav upp å gav honom flaskan. Så att amma på dagarna utan ersättning men ha det på natten kanske, hon på bvc tyckte det var en bra tanke.
Ja Karmosin, fundera nu ut nått D U vill ha :)