• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel, nej så är det ju. jag kände så med amningsnappen att jag hade sån ångest över den, men sen insåg jag att det går inte utan, å bättre att W får lite bröstmjölk än ingen alls...å sen jag kom fram till det så känns det skönt, det gör oss inte till sämre mammor på nått sätt för satt vi måste ge annat än bröstmjölk...

• Jis

Åh, jag förstår det Strössel, hur svårt kan det vara?

Eileen, stort grattis även här.

Nu har vi varit å fikat med några kompisar, min bästa vän var med och hon har en dotter som är 11 veckor, hon kändes ju som en tonåring jämfört med Waldemar :) 

• Jis

Lillstintis, jag var väldigt nervös att få förlossningsdepression, jag var så rädd att inte känna den där kärleken skulle infinna sig. Jag läste på mkt innan och försökte se vart jag kunde få hjälp. Det viktiga jag lärde mig var att våga söka hjälp och våga be om hjälp samt inse att man inte är själv m detta! Stor kram till dig! Tredjemaj: jag skrev att jag ville ha bra smärtlindring, att jag litade på personalen när det kom till det. Att jag ville ha kontinuelig uppdatering hur det går under förlossningen, att jag vill bada... Ja typ det!

• Jis

Kelsson: ahhh, det är därför min mage är sim den är, blodtrycksmedicinen! Blöder när jag går på toaletten :( äter en tablett om fagen, ska tillbaka inorgon å möta BT, hoppas det är ok!

• Jis

Aurora: samma här m mjölken, tror W aldrig varit nöjd m bara min mjölk, ska testa idag på dagen å se. Testade mina jeans på juldagen, dom gick på men var som Ett ålaskinn, men dom gick att knäppa :). Tror dock att jag lagt på mig nått kilo nu, lätt att typ äta lite godis eller gott bröd när man är hemma tyvärr...

• Jis

Åh, tråkig start på morgonen, min man å jag delar inte uppfattning. Hon på amningscentrum tuckte vi skulle dra ner på ersättningen från 60 till 50 ml sp W ville ha mer av mig, min man fattar inte det där utan ger honom allt vilket resulterar i att min produktion aldrig kommer gå upp. Hur svårt kan det vara att sluta ge honom lite innan? Det är ju inte så att jag vill svälta W på nått sätt utan bara få igång min egen kropp! Suck! Aurora: jag har aldrig hört det ljudet, tyvärr. Jag är bara så nöjd att jag hör W svälja ibland...dock inte alls så ofta som han borde om det vore rejält m mjölk i brösten...

• Jis

Kel: jag försöker handpumpa ett par ggr om dagen, det känns redan som att det kanske blivit lite bättre efter 2 dagar, det gäller bara att inte ge upp (och komma ihåg att fortsätta göra det).

Idag har W fått 50 ml ersättning efter amningen, han verkar nöjd med det. Så det känna toppen.
    Vi testade med napp igår, det funkade fint, han släppte den när han var nöjd och hade somnat. Skönt. Jag kommer dock vara restriktiv med den. Problemet är att han börjat stoppa in handen å tummen, å det är ju helt klart lättare att sluta med napp än med tummen.... 

• Jis
    Kelsson1 skrev 2011-12-29 13:23:13 följande:
    Jis: Du får nog ta o handpumpa efter varenda amning ett par dagar så ska du se att mjölken kommer igång.
    Vi tog till napp inatt också. Jenni har börjat med att hon vill ha bröstet i munnen under nätterna när hon ska sova o det betyder att jag inte får sova alls. Gick bra med napp och hon har inte saknat den nu på dagen hoppas det kan fortsätta med att bara ge napp nattetid...
    Handpumpar du eller med maskin? Hon på amningscentrum sa att handpumpa var det bästa...jag vet inte. Jag testar lite. Har du fått några tips när det är bäst att göra det? Typ efter varje amning? Såfort man ammat klart?
    Kommer det mkt mjölk för dig?

Tusen frågor... 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011