Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Är säker på att ni kommer att ordna upp det. Har ni klarat av påfrestningen av att vara barnlösa o hela IVF karusellen med MF/MA så klarar ni ALLT! STOR KRAM!

Vickan: Du var snabbare än jag . Jo de har en hemsida, bäst att ni kollar öppettiderna innan ni åker dit, de brukar stänga 16 på vardagar... Det är rätt stökigt där så var förberedda på att antingen ha mycket tid för att gå igenom allt eller att ni vet i förväg vad ni är ute efter, tjejen som har stället brukar ha bra koll på var det man söker efter finns

• Kelsson1

Vickan: Vad jag kunde se så var det mest kläder, några böcker men mest kläder. Jag kolla inte så mycket på andra kläder, var ute efter overall o hittade ju en för 135kr och ett par amningströjor för 50kr och 150kr. Sen hade vi inte mer tid, skulle på barnkalas senare samma dag.
    Tror du inte att hallonbladen också har en del hallon smak? Te gjord på vinbärsblad tror jag ska smaka en del vinbär... Borde det inte vara lite samma sak med hallon?

Strössel: Får se när man får ändan ur och fotografera den bara . Jag är bättre på datorer än heminredning så lämnar din fråga till andra...

Jis: Grattis till ny vecka!

Ego: Har sovit superdåligt igen. Nu var det halsbränna o sur i magen som jag aldrig varit förr. Hade även slut på både Novalucol o Losec så det var bara att lida. Gissa vem som tar en sväng förbi apoteket idag...

• Kelsson1

Lulis: Jag fick låna jacka av min faster. Den är väldigt tantig men vägrar köpa en jacka när jag bara kan använda den i ett par månader!
    Så låna tycker jag är perfekt
    Tack !
    Jag räknade lite o kom fram till att jag har gått upp i vikt 4kg från inskrivning men 10kg från första sprutdagen... Så vet inte om jag ska vara glad eller inte
    Jag har gjort knipövningar vissa dagar, så en klar förbättring från inga alls
    STORT GRATTIS TILL v19!
    Tycker om långa inlägg, så du har inget att be förlåtelse för och det var inte svårläst ens

Dealiy: Kommer faktiskt inte ihåg hur det var med molvärken. Försökte gå tillbaka i tiden i min blogg för att se om jag hade skrivit något men från kring v7 har det mest handlat om illamående så antar att jag inte har haft så ont i magen från det.

Ego: Var till Ikea o handlade äntligen in Sniglar skötbord och även trådback som ska fästas under så man får lite fler hyllor till den. Nu ska den bara målas först

• Kelsson1

Najje: Jag tränat? Verkligen INTE! Har ju mått illa konstant så har inte tagit mig upp från soffan. Största orsaken tror jag är att jag har inte kunnat äta sötsaker sen i juni. Jag äter STOR frukost, frukt till mellanmål, STOR lunch, mer frukt till mellanmål och STOR middag. That´s it. Enda promenaden jag får är till o från Tunnelbanan på väg till o från jobbet. Under helgerna inte ens det.
    Men jag bestämde mig även väldigt tidigt i graviditeten att jag får inte bara tänka på vad jag vill äta utan vad mår min bebis bra av. Nu menar jag absolut inte att jag aldrig äter något onyttigt. Menar bara att som gravid kan man inte basera maten på godis, fikabröd, hamburgare o strips och pizza. Det är inte nyttigt för bebisen.
    Pizza har det blivit oftare än innan graviditeten, annars bara husmanskost. Inga konstigheter eller hemligheter . Men är väldigt nöjd, har kvar min midja o bara stor mage framtill .
    STOR KRAM! Du vet att blodiga flytningar inte behöver betyda något, jag blödde i flera veckor i början o det har gått bra! Förstår att du blir orolig och jag rekomenderar att du åker in på kontroll! Tar du trombyl eller albyl minor nu eller kör du utan?

Strössel: Det blir vitt hos oss också. Vi ska dock ha skenor undertill med trådback för att få till mer förvaring.
    Ni har det extremt fint i barnrummet!

Eileen: Lägg gärna upp en bild när ni är klara, låter väldigt fint!
    Vi har för lite plats, bebis får bo med oss i sovrummet o det blir tajt med utrymme men får gå nu. Bor ju bara i en tvåa på 57,5kvm...

• Kelsson1

Najje: Du har inte tänkt att självmedicinera då? Håller tummarna benhårt att de blodiga flytningarna slutar!

dealiy: Testade i somras o tyckte mig höra fräs men väntar ändå på en flicka

• Kelsson1

Dealiy: BM kollade 2ggr på RUL, det är flicka
    Jo ont i ligamenten fick jag också om jag klev upp för fort, det var bara att stå still en stund o vänta att kroppen hängde med.

• Kelsson1

Glömde ju berätta att vi igår fick erbjudande från makens syster att få låna deras babyskydd (Brio med ISOfix) helt gratis! Kan inte bli bättre! Där kan man verkligen lita på att den inte varit med om krock, de köpte den som ny.

• Kelsson1

anderska: Välkommen hem och stort grattis till livligt pyre

Vickan: Ser framemot uppdatering om hallonblads te . Vad mysigt ni har haft det

Najje: Helt rätt beslut att sjukskriva dig o vila! Kommer det mer så åk in för kontroll. Jag skulle om jag var du ändå ringa till kliniken, de kanske vill ta sig en titt även om blödningen har slutat. STOR KRAM!

Ego: Själv har jag sovit väldigt dåligt. Någon har legat o sparkat på mig under natten, så är rätt trött idag (igen).

• Kelsson1

Jag missade tydligen flera sidor där

Jis: Väldigt fint sovrum! Jis, håller tummarna! Jag får vänta ända till 17/10 på mitt TUL. Obestämd

Vickan: Enda blommorna vi har är garderobsblommor från IKEA för att de är omöjliga att döda . Hoppas du kan vila istället för mig också, sitter på jobbet redan...

Najje: Kände igen det där från tiden vi hade katt . Ampelliljor gick inte alls, katterna ÄLSKADE att äta upp de, sen såg de inte vackra ut längre

Dealiy: Katrinplommon och magnesium. Magnesium är bra mot sendrag också...

Karmosin: Mjölkprodukter beror på om man är laktosintollerant eller inte (vilket jag är så där sätter de fart på magen istället ).

• Kelsson1

NN81: Vad otroligt roligt! STORT GRATTIS TILL TVILLINGAR!!!

Jis: Grattis till lyckat TUL! Vår lilla ville ju inte vara med på bild på RUL, hon gömde sig bakom moderkakan

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011