Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Helt rätt inställning. Förutom att det blir inga OM, du är gravid och så ska du förbli tills de små är redo att födas !

Strössel: Väldigt fina vovvar! Min bara slöar så inte lika lätt att få bra bilder på henne

• Kelsson1

dealiy: Jag har säkert skrivit det tidigare. Det där med sex beror helt på vem du frågar. Det finns de som säger att det är totalt riskfritt o att det bara är att köra på. Sedan finns det de som menar att det kan vara bra att vänta. Själv var jag för rädd för MF (har två bakom mig) så vi valde att avstå fram till v12. Det är helt upp till var o en. Vad jag vet så säger de flesta BM och läkare att har man ingen risk för MF och blödningar så är det helt ok.

Aurora: Var annars skulle du gnälla än här ? Hoppas du får tidigare tid hos husläkaren och att du får sjukskrivning den vägen! STOR KRAM!

Karmosin: Härligt att allt såg bra ut hos BM och att du hade bra järnvärde!

tredjemaj: Otroligt bra järnvärde!

• Kelsson1

dealiy: Helt normalt att oroa sig. Som jag skrev var jag så orolig att jag vågade inte ha sex de första 12 veckorna.
    Har du tagit progesteron? För mig gjorde progesteron att jag fick väldigt ömma och stora bröst. När jag slutade med progesteron så slutade brösten att ömma och blev mindre utan att det var något att oroa sig över.

• Kelsson1

Dealiy: Förstår fullständigt. VUL är nervöst för alla! Det kommer att gå bra den här gången, det är ju en liten kämpe du bär på!

• Kelsson1

Aurora: Någon morgon får du nog kliva upp o ringa för att sen gå o lägga dig igen
    Bry dig inte om vad någon säger om din mage, våra magar växer i egen takt o detsamma gäller bebisarna. Kan hända att tjejen som kommenterat har problem med att hennes mage inte växer så mycket, vem vet.
    Vet bara att det är dumt att kommentera magstorleken annat än i positiv bemärkning, vi gravidos är känsliga varelser

Vickan: Väntar fortfarande på recension av hallonbladste

tredjemaj: Killar reagerar konstigt ibland. Han har väl tyckt att han skyddar henne men tänkte inte på hur ledsen hon skulle bli när hon får se din mage o upptäcka själv. Hoppas det lyckas för de snart!

Najje: Önska dig inte ens iPhone, önska dig en Android istället (det har jag )

Jis: Vi har hållit ihop i över 18år och varit gifta i 8 men får fortfarande inte presenter , det är inte presenter eller komplimanger han är bra på

• Kelsson1

Jis: Kommentarer om magstorlek förstår inte folk att det sårar en känslig gravid kvinna. Vi oroar oss tillräckligt mycket ändå! Vi har alla perfekt magstorlek! SÅ DET SÅ!

Måste erkännas att jag inte heller är speciellt romantisk o köper inte presenter, man kan vara bra på annat

Lindis: Såg i Listan (för ursprungstråden) att du fortfarande står som väntar.... Har du tänkt att uppdatera ens lite?

• Kelsson1

Enya: Skulle då våga mig på en gissning att du väntar på fler än en .
    Jag började må illa kring v6 och på den vägen är det. Jag väntar nu bara på en o har inte spytt en enda gång men illamåendet började då .
    STOR KRAM!

• Kelsson1

Eileen: Härligt, järnvärdet var väldigt bra fortfarande ska vara mellan 110-120.

Najje: STORT GRATTIS! Nu får du bara fler o fler upplevelser av att inte kommit längre tidigare . Du får börja sätta små delmål så har du något att "fira" nästan varje vecka STOR KRAM!

• Kelsson1

Najje: Tänk på att det är viktigt att inte banta nu när du är gravid. Väldigt bra att utesluta socker, det mår bebisarna inte alls bra av. Jag tror starkt på dig men stor som ett hus lär du bli med två små i magen

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011