Madde01 skrev 2012-01-01 10:42:38 följande:
Men vad skönt, då har du kunnat vara hemma ett tag
Men din son han går inte på förskola än?
Jag jobbar ju med minstingarna, 1-2års avdelning. Men har valt det själv för det är det jag trivs bäst med
Dom blir så trotsiga ju äldre dom blir
Ja, denna graviditet har vart mycket kämpigare. Mest fysiskt, för jag har mycket större mage denna gången. Jag har inte köpt järntabletter än, för jag glömmer alltid bort det när vi är ute på ärenden
Typiskt min gravidhjärna kan man nog säga
Men ska börja med det här nu när jag kommer ihåg att köpa dom. Men har hört att man kan få trög mage o det är jag intre sugen på
Drack blutsaft förra grav, när jag fick lågt järnvärde o det funkade bra för mig iaf.
Nej min son förstår nog inte alls, tror han är för liten för det. Men han drar upp tröjan o pekar på min mage o säger bebis, men det är nog mest för att vi sagt det till han
Sen har han alltid vart frukansvärt rädd för dockor. Och är även lite avvaktande mot bebisar sedan kompisen var här med sin dotter när hon var bebis och hon tog tag i hans finger o vägrade släppa, då fick han typ panik
Men det verkar ha släppt nu, för nu är det så mycket bebisar här o var och han är mest nyfiken på dom små liven. Sen vet han att bebisar har napp också
För det brukar jag säga till han när han blir trött o tar fram sin napp o snuttekossa att bebisar har napp.. Så det är han medveten om :-P
Tyvärr kommer det bli mycket förändringar för sonen, här till våren.. Bebisen kommer och sedan har dom bestämt sig för att stänga hans förskola där han trivs som fisken i vattnet och har alla sina kompisar, alla son vi gick i samma föräldrar grupp med har sina barn på samma avdelning. Så jag är väldigt kluven just nu hur vi ska göra, det var ju en av sakerna som fick mig att gå in i väggen här i december.. Man vill ju ens barn sitt bästa hela tiden..
Jo vi har ju sparat på dagarna :) Han började i slutet på augusti (eller skulle börjat då men blev precis i början på september för han var sjuk första inskolningsveckan) och då började jag ju jobba, men hann knappt jobba en månad innan jag blev halvtidssjukskriven. Så han går 15-20 timmar i veckan men sen när bebis kommit så blir det ju 15 timmar.
Jo då är det ju tungt, men roligt :) Alla blir ju inte hårda. Jag blir inte mer hård av järntabletterna än jag normalt är vid en grav så för mig funkar det bra. Men för vissa går det ju inte alls. Men jag blir deprimerad när mitt järnvärde sjunker för jag blir så trött att jag inte orkar nåt och då blir alt en ond cirkel så jag skulle inte palla utan järntabletter :P Verkar som att dom flesta får jobbigare andra grav. Jag är mycket mindre denna gången men fick foglossning redan v 12 och har haft värre foglossning denna gången än förra, plus ljumskbråck och att åderbråcken kom före v 20 medan dom kom efter v 30 med sonen.
Nä det är ju så olika vad dom förstår och inte. Leon är tidig med pratet och man kan föra samtal med honom nu och han kan i princip säga allt han vill nu så då är det ju lättare att förstå vad mamma och pappa pratar om med bebis och allt :P Men det blir spännande att se hur han reagerar när den kommer. Han tycker det är roligt med bebisar men på sista tiden när jag har hållt en bebis har han blivit jättesvartsjuk och sagt "Det är min mamma!!!!" och velat upp i mitt knä :p Skönt att din son tycker det är lite mer spännande med bebisar nu då i alla fall :)
Låter riktigt jobbigt med förskolan :( Hoppas verkligen det löser sig till det bästa! Förstår att det msåte kännas jättejobbigt för man vill ju verkligen att ens barn ska ha det bra.