viplanerar09 skrev 2011-11-15 14:45:01 följande:
Haha ja fast Ossian kan ha sina stunder också;) Fast för det mesta är han lugn.
Skönt att ha det mesta gjort för som sagt man vet aldrig när de små liven väljer att titta ut. Ååå så skönt att du har jobbat sista dagen. Fast nu kanske dagarna går sakta när du är hemma, tur det är snart jul och man får börja julpynta osv. ;) Jag var hemma nästan 2,5 månad innan Ossian kom och jag vet inte alls vart tiden for vägen. Än fast jag inte gjorde så himla mycket så gick tiden så otroligt fort.
Nja, vi har väl en hel del kvar. Ska beställa liggdelen till vagnen slutet av denna månad. Mitten av feb, åker jag/vi nog och hyr babyskyddet. Sedan har jag inte haft tid eller ork att titta igenom/tvätta kläder från Ossian. Hade in kartongen med 50-62 men den åkte lika fort ut :P Sedan måste vi köpa spjälsäng, lite mer påslakan osv men vi ska åka till ikea i slutet av januari tror jag så då blir det att handla det mesta där. Sedan "basvaror" som blöjor, nappar, nappflaska, ersättning, snuttifilt, osv blir väl att köpa lite senare. Funderar lite fram och tillbaka hur vidare vi ska köpa ullunderställ. Känns som lite onödigt då det ändå inte är många månader till varmare tider, men samtidigt funkar ullunderställen superbra och kan säker använda den till slutet av maj. Vänter ett tag till och se om 50-56 kommer på rea hos p.o.p. Annars vet jag ett annat bra märka.
Jag har tänkt att amma men för mig var det en trygghet att ha ersättning hemma ifall man skulle ha förlite eller om det inte går osv. Jag blev lugnare när jag visste att man hade hemma om det skulle bli problem :)
Ja det var verkligen jättemysigt. Han var så snäll och vi fick titta länge och han kollade allt väldigt väldigt noga. Så det kändes verkligen skönt. Bebisen hade nog bara en lugnare period, för nu är det precis som vanligt igen om inte ännu mer :)
Nä, man vet ju inte det. Jag hade min första "smärtsamma" sammandragning igår. Gjorde ju inte jätteont utan kändes som dom jag hade med Leon från v 35. Men det kom bara en och ingen mer utan resten var bara som dom jag haft hela tiden. Magen blir hård och det spänner.
Nja, ajg tycker än så länge tiden går fort. Förra graviditeten jobbade jag hela tiden till 2,5 veckor innan och den var mycket långsammare och senare. Går mycket fortare den här gången.
Ja du har en del kvar, men du har ju tid på dig. Blöjor och sånt köper vi när vi kommit hem från BB. Här får man med sig en hel del blöjor från BB plus att man får använda deras blöjor där medan man är där. Nappar och en nappflaska passade vi på att köpa när vi var på gekås sist :) Snute köpte jag också där plus att jag hittade en jättesöt snutte på IEMS för ett tagsedan. Roligt att ha nåt annat än de där dinglisarna som alla har. Här behöver vi inte tänka på ullunderställ för vi har inte lika kallt som er. Räcker med vanliga kläder, overall, fårskinn och täcke, alternativt åkpåse men vi kör på fårskinn. Leon höll sig jättevarm med det, men då har vi som max 15 minus och då är det extremfall nån dag då och då när man gärna inte går ut :p
Ja jag hade också ersättning hemma. Ett par förpackningar sån där färdigblandad. Sen när vi började med ersättning när inte mjölken räckte köpte vi ju pulver men det var skönt att ha färdigblandad hemma ifall han inte skulle bli mätt nån gång så hade sambon fått åka ner och köpa sen i så fall medan jag matade med den vi hade hemma :P
Härligt att ni fick kolla lite extra :)