• minjalin

89:or som är gravida! :)

viplanerar09 skrev 2011-10-26 11:22:06 följande:
    Låte verkligen roligt med barngympa :) Vi lär nog fortsätta med att åka och bada med Ossian. Fast troligen vill inte Johan åka själv. För själv kan jag inte bada och sedan vill jag nog inte bada fören kroppen återställt sig någolunda ialllafall ;)

JO det är verkligen mycket att tänka på och man vet inte en hälfen av allt man borde veta :/ Jag känner mig mer "panik" denna gång. Fast jag tror CSN och FK har väl samma system. Så dem på FK kan säker se att jag pluggar. Men då är det att jag måste fixa ev papper från lönekontoret. Jag ringde och frågade fler ggr hur jag skulle göra. Eftersom vissa dagar jobbade jag bara 5timmar men varje gång sa dem att det ändå räknades som en dag eftersom min SGI inte är grundat på heltid. Så nu hoppas jag att dem inte har lurat mig.

Spännande, har ni så att på slutet går du bara var tredje vecka? Hon sa till mig att när det är andra barnet så går man så. Men första är det varannan vecka. Beroende på om det finns några komplikationer. Jag ska inte det fören den 21 nov. Är i vecka 26(25+2) då :)
    Ja det kan nog passa våran lilla vilding :P Varför kan du inte bada? Förstår ju att du inte kan bada sen när du har avslaget men för övrigt?

Ja usch, men säger olika handläggare samma sak får man ju lita på det.

Jag vet inte hur vi går i slutet. Med första gick man varannan vecka mellan typ v 30-36 eller nåt och sen varje vecka sista veckorna. Jag är i v 29+4 nästa gång jag ska dit. Helt galet att jag gått 29 veckor på fredag :o

Hur mår du nu förresten? :) 
  • minjalin
    Har vart hos bm idag och allt såg jättebra ut! Sen skickade dom urinodling eftersom hon inte ville chansa med mina sammandragningar så vi får se vad det visar, men ingen äggvita i alla fall :) Blodsocker och blodtrycke var jättebra. SF-måttet låg på 30 cm (v 29+4) så nu har jag hoppat in precis under övre kurvan och ligger ungefär som jag gjorde med sonen så det känns jätteskönt :) Sen bad jag henne att känna hur bebis låg och hon sa att det kunde vara svårt så här tidigt men hon provade. Och precis som jag trodde så låg bebis med huvudet neråt och dessutom hade den borrat ner sig i bäckenet vilket är ovanligt för omföderskor så här tidigt så bebis sköter sig så fint så! Inte undra på att jag haft tryck neråt :p Andra graviditeten brukar bebisen tydligen ha väldigt gott om plats i livmodern så den kan bråka en hel del med att lägga sig rätt och vissa bebisar fixerar sig inte förrän förlossningen tvingar ner den :p Hjärtslagen låg på 152 den här gången också.
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-10-30 12:40:47 följande:
    Haha magen lär väl vara som en daller ;P Det var de och avslaget som jag syftade på :)

JO man måste ju göra det. ringde dit i fredags och frågade hur jag skulle fylla i. Jag hade fått fel, jag ska fylla i för studerande. Tycker att det är helt konstigt de där. Då kollar de om jag skyddat mitt sgi eller om jag ev kommer få högra. Skulle det vara så att jag inte får högre eller inte skyddat mitt sgi kollar de att jag vart gravid innan Ossian var 1år9mån. Då tycker jag att jag bara kan intyga att jag inte kommer få högre och sedan kan de gå efter 1år9mån regeln. Blir ju mindre pappersjobb både för mig och dem!!

Okej. Ja helt sjukt att tiden gått så himla fort. Känns som om veckorna till jul kommer att gå hur fort som helt. Nu när jag har en hel del att stå i. Bara att hinna plugga på tre prov på 6veckor och 7-8 inlämningsuppgifter säger en hel del att tiden kommer gå fort. Eftersom jag i dagsläge inte vill att tiden ska gå så fort så jag hinner med att plugga. Det går himla segt. Tänker så mycket på bebisen och sedan när det är dags att plugga på kvällen lever den rövarn i magen!!

Jo jag mår bara bra. Känner mig väl lite stressad över hur jag ska hinna och få G på proven. För som jag fattat de så måste man få minst G för att få poäng. Får jag inte ihop poängen blir man återbetalningsskylldig till CSN. Tycker de är rätt konstigt. För om jag har lämnat in alla inlämningsupg. och sedan fått IG på provet så har jag ju ändå gjort mina 20p/vecka. Sedan har vi rätt mycket som ska göras. Två kalas, dop, "skoterfest", julstäd, fixa köket. Ja listan kan göras lång... och självklart alla vardagssysslor också!

Själv? Hur mår du?
    Hehe, jo den är ju inte så snygg första månaderna ;)

Jo det är jobbigt med alla regler och allt pappersjobb >.<

Oj, ja då har du att stå i!

Usch. Låter verkligen stressigt med pressen att få g för att inte bli återbetalningskyldig. Men det klarar du säkert ska du se :) Och vips är bebis här!

Jodå jag mår lite upp och ner. Känner mig jättedeppig och trött vissa dagar, och andra dagar är allt frid och fröjd. Har haft ont i bäckenet och benen idag men det går upp och ner. Var hos barnmorskan idag i alla fall och då är man ju alltid på lite extra bra humör :) Leon fyller år på lördag så då blir det massa att stå i! Ska bli så roligt :)
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-11-04 20:38:09 följande:
    Nä än om jag blev "platt" direkt Ossian kom ut så var man ju tjockare,  mycket mycket lösare än vanligt ;)

Upptäckte nu också att jag egentligen fått förlite föräldrapenning. Upptäckte de i veckan då jag skulle fylla i tidigare inkomst. Eftersom jag blev uträknad på 6månaderX2 för att få en årslön men nu såg jag att den var ungefär 15000 mindre än vad jag tjänade. Så det blev mellan 6-8000kr som jag egentligen fått förlite på alla dagar jag tagit ut. Fast jag tror aldrig att jag kommer få tillbaka pengarna men skulle iallfall skicka in till FK om felet. Men får hålla tummarna att jag får högre FP med detta barn :)

Haha jo nog tror jag det men känner som mer press eftersom jag i stort sätt inte pluggat något. Gjorde klart 5 uppgifter på 2 dagar och tydligen var dem bra :) Så får hoppas på att proven inte är så svåra.

Som för mig då. Men mest deppig för skolan, för egentligen skulle jag bara vilja lata mig :P Vad roligt hur gick det hos BM? Som du säger man blir alltid på bra humör när man varit där :)

Ja det är en hel del att stå i, när dem fyller år. Tur jag får hjälp av både mamma och svärmor. De ska göra tårtan och baka lite :) Hade inte orkat göra allt själv. Får säga grattis till STORAgrabben i förskott :)
    Jag hade putmage ett tag även om jag gick ner kilona superfort men jag fick delade magmuskler som tog några månader att gå tillbaka och putmagen försvinner ju inte förrän magmusklerna är återställda.

Usch vad surt :( Man lär sig verkligen från barn till barn vad man behöver hålla koll på.

Det låter ju bra i alla fall :)

Jodå det gick bra. Blodsockret och blodtrycket var bra och ingen äggvita i urinen. Sen skickade hon odling igen pga mina sammandragningar för hon vill vara på den säkra sidan och inte chansa, men har inte hört nåt än så har hon inte hört av sig på måndag så tror jag nog inte det visade nåt. Kan ju inte mer än en vecka tycker man så på tisdag borde jag senast ha hört nåt om det visat nåt. Bebis ligger med huvudet neråt och har till och med sjunkit ner i bäckenet, vilket dom sällan gör så här tidigt när man är omföderska så hon tyckte det var en duktig bebis :p Hjärtslagen låg på 152 och jag har gått upp 9 kg så nu väger jag 60 kg. Det går ju uppåt i alla fall så jag får väl vara glad för det i alla fall även om det inte hade gjort nåt om jag vägt lite mer. Mitt SF-mått låg på 30 cm (v 29+4) så nu har det lugnat ner sig lite och jag ligger i princip samma som med Leon så det var en lättnad. Pratade lite om tankar kring amningen också, och nästa gång blir det väl förlossningsprat tror jag för då är jag i v 34+0. Så min bm tyckte att allt såg jättebra ut och flyter på så bra det bara kan. Inget att anmärka på så det var skönt :) När ska du till bm nästa gång?

Ja mamma bakar en stor tårta (halv långpanna) och tar med sig och jag bakar en liten rund glutenfri tårta, och så ska vi ha tårtbild på. Super mario på den lilla och nalle puh på den stora :) Så lite hjälp får jag ju och så har sambon och Leon städat hela lägenheten idag och ska fixa med att blåa upp ballonger och ställa om bordet och lite sånt imorn :) Ska bli så spännande att gå in till honom imorn och sjunga och ge paket och se hur han reagerar. Det är ju väldigt stor skillnad på förståelse när de är 1 respektive 2 år. Så har vi vart på bvc idag och Leon vägde 12,1 kg och var 84 cm lång. Hon sa att han nog är nån cm längre men att de inte sträcker på sig så bra första gången de får stå själva (innan har han legat så man fått hålla huvudet och hon dragit i benen, men nu fick han stå själv) :) Hon sa att han pratar mycket bättre än många 2,5-åringar också så det var lite kul att höra ungefär vart han ligger i språkutvecklingen. Har ju förstått att han är väldigt tidig med pratet men inte hur tidig. (Inte för att jag tycker det spelar nån roll om barnen är tidiga eller sena men det är kul att få veta när det är nåt som utmärker sig lite extra) :) Så pratade vi lite om hur det kan bli när man får en liten bebis i familjen och sånt :)
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-11-05 20:15:31 följande:

JO det sägs att man lär sig så länge man lever ;) Men verkligen surt när det gäller pengar :/

Låter toppen att allt såg bra ut och att SF-måttet börjat plana. Än om det kan gå upp mot slutet igen. Troligen var det nog inget annars tycker jag att hon borde ha ringt. Det brukar inte ta så lång tid att få svar tycker jag. Men man vet aldrig om de har fullt upp med olika prover.

Skönt att du gått upp lite. Får hoppas att du inte går ner ännu mer med detta barn. Oj det var duktig bebis, får bara hoppas att den inte kommer förtidigt bara. Jag ska dit den 21/11. Är i vecka 25+2 så jag får väl se/höra vad jag hade med Ossian runt den tiden. 

Det är alltid skönt när man har snälla nära och kära som kan hjälpa. Lite svårt att hinna baka allt annars och allt annat som ska fixas. Ja det ska bli riktigt spännande. Ossian brydde sig inte så himla mycket om presenterna utan var mer intreserad av snörerna så vi fick hjälpa till på traven när vi skulle öppna när han fyllde 1. Oj får de stå på den "vanliga" när de blivit runt två, funderar på att åka in och mäta/väga honom också. Spännande. Han var inte så himla stor som du skriver. Ossian var runt 84,5cm lång och vägde 12,3kg när han var 1,5år. Fast huvesaken dem följer sin egen kurva så är det bra. De hinner att växa på sig :)

Ja det är alltid roligt att få höra att ens barn är duktiga :) Än vad de är duktiga på. Själv har jag trott att det är bara vi som är med Ossian 24/7 som hör vad han säger. Men till och med min pappa som är i stort sätt döv hör vad han säger och menar. Dessutom hade han inte ens hörapparaterna på sig då vi gick på stan i fredags(blir för surrigt osv om han har hörapparaterna på sig där det är mycket ljud/personer) Än om han inte pratar meningar utan mer 1-2-3 ords. Ossian är mer "handduktig" eller vad man ska säga. Ex, kunde han klappa händerna och vinka, ögon, näsa, mun öra rätt "tidigt" och så som att rulla ihop garnnystan.(och mycket mer förstås) Eller man kanske ska skriva motorik ;)  

Skriver och svara från bildtråden. Nä du minns alldeles rätt. Vi har inte tagit reda på kön. Var riktigt, riktigt sugen ända tills jag la mig ner och hon frågade om vi ville veta. Och då var jag helt säker på att jag ville suga på karamellen tills förlossningen ;) Än om jag är väldigt sugen nu på att kosta på oss ett UL för att kolla.
    Jag fick också en hormonrand med Ossian. Inte så himla stor, kanske 10cm. 5cm ner från naveln och 5cm upp. Om det inte var lite mindre. Minns inte helller riktigt när den kom. Men runt vecka 28, 29 eller 30. Så det blir spännande och se om jag får någon denna gång också. 

Jo det är skönt, även om hon säger att det är vanligt att ha högre än första i början med andra barnet och att hon tror att jag bär barnet på ett sånt sätt som ger högt SF-mått. Jag har ingen aning om hur lång tid det brukar ta men inom en vecka har hon nog hört av sig när det visat nåt, men det var ju 2 år sedan sist så jag kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det brukade ta. Men hon hör inte av sig om det inte visar nåt i alla fall.

Nä det hoppas jag med, men det går ju oftast att stoppa om det sätter igång, bara inte vattnet går och det gick inte av sig själv med Leon i alla fall utan dom stack håll på hinnorna när jag kom in eftersom hans hjärtljud gick ner lite så dom ville sätta en skalpelektrod. Men hon sa inte nåt om att det inte var bra utan tvärtom så det hör nog inte ihop med för tidiga förlossningar i alla fall :)

Blir spännande för dig att få jämföra :)

Kalaset blev jättelyckat och mitt livs första tårta blev jättefin och jättegod med en Super Mariobild överst :) Mamma gjorde en med Nalle Puh :) Leon brydde sig inte heller om presenterna förra gången utan vi fick öppna åt honom, men denna gången fattade han galoppen precis!

Härligt när andra förstår också. Likadant med Leon, att de flesta förstår honom för han artikulerar bra och om man inte hör utan frågar vad han sa så försöker han förtydliga det extra xD 3-ordsmeningar är ju bra för en tvååring. Jag känner många i Leons ålder som bara säger några få ord. Han älskar att lära och har hela tiden varit framåt. Han har vart tidig med allt och alla har sagt "vad roligt det måste vara att han är så tidig med att gå" osv. och visst var det ju roligt att se sitt barn lära sig och upptäcka världen, men samtidigt var det inte så lätt med en 10 månaders orädd unge som gick :p Ständigt passande! Han är fortfarande orädd men han har i alla fall mer kroppskontroll nu när han ska hoppa från allt och klättra på allt, men visst slår han sig en hel del också ;) Just nu älskar han att prata om färger och räkna och sjunga. Jag tycker det är jätteroligt att sitta och sjunga barnvisor med honom och höra honom sjunga sånger från dagis som jag inte kan och så frågar jag "sjunger ni den på dagis?" och då svarar han att det gör dom :) Så ibland får jag leta fram sången på typ you tube om han vill sjunga den eftersom jag inte kan den :p Men vissa sånger vet man ju inte vilka det är alls (typ nån sång om att samlingen är slut och nån sång dom sjunger varje gång dom ska äta och sånt). Håller Ossian på och upprepar allt hundra gånger? Det har Leon börjat med nu och det är riktigt jobbigt ibland. Han kan säga en sak tretton tusen gånger och så ska man helst upprepa vad han sagt efter varje gång också så han säkert vet att man hört ;) Ska göra allt själv också så om jag råkar tända lampan när vi går in i ett rum ska han släcka och sen tända igen. Fruktansvärt irriterande ibland, men det är ju så barn är och deras sätt att lära sig så det är bara att bita ihop :p

Vad roligt att ni inte heller vet könet. Har du nån känsla vad det är? :) Blir spännande att se om du får nån hormonrand då. Kollade på mina bilder från Leon igår och då ser man randen jättetydligt sista veckorna så det återstår att se hur det blir denna gången.
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-11-06 11:39:54 följande:
    Ja det är ganska otroligt att vi alla bär barnen på olika sätt. Vissa behöver inte ha någon mage alls och ut kommer en "jättebebis" och tvärtom.
    Ne, jag har inte heller någon aning hur lång tid det tar. Beror lite på hur det prioteras också. Min moster jobbar på labbet på sjukhuset så har man otur att det är andra prover som prioteras först så kan det ta tid. Du får ringa för att vara säker. Nog bäst så om hon inte ringer på måndag.

JO precis det kan gå och stoppa om inte vattnetgår. Fast samtidigt behöver den inte komma tidigt bara för att den har huvudet nere och är "lite fixerad". Ossian var det rätt tidigt också och "alla" var säker på att jag skulle få tidigare, utom jag förstås. Jag hade trodde på fredagen den 13 och ut kom han den 14 :)

JO det ska bli spännande. Kommer nog ligga rätt likt som Ossian skulle jag tro. Än om jag blev större fortare denna gång. Men det är så svårt att minnas när man inte har några kort att jämföra. Alla i närheten tycker jag är rundare/bredare denna gång. Hade mer utåtstående med Ossian. 

Så roligt att det blev ett lyckat kalas. Det är så roligt. Längtar tills nästa söndag då vi ska ha kalaset för Ossian. Skit att dem redan är två år. Helt otroligt. 

Ossian är mer för att dansa än att sjunga. För än om jag sjunger eller har på cd-skiva så dansar han. Roligt att barn är så olika men ändå så lika. Ossian fick i doppresent en bok som heter barnkammarboken som har just klassiska dagisvisor. Så det följer med en cd-skiva till boken och den skivan har han fått lyssna på. Så han får lära sig lite sånger/visor som finns på dagis. Vet att dem har många av visorna här på dagiset.
    Jo Ossian säger samma ord om och om igen. Värst är nar han vissa dagar går och pekar på att och frågar vad det är. Man måste säga vad allt är också, annars står han och pekar och frågar tills man säger vad det är.

Ossian var varken tidig eller sen, rätt normal. Vissa grejer tidigt och andra normalt. Ganska skönt. För dem har inte lika mycket "vett" när dem är ex 10mån som 12mån. En av Ossians kusiner kunde gå redan vid 8mån och han pratade typ flyttande när han fyllt två. Även väldigt avancerade ord. Men för dem har det varit jobbigt. Han har aldrig suttit still och aldrig varit tyst :P

Jag har som en känsla att det är en liten flicka. Mycket bara för att denna gång mådde jag illa direkt, vilket jag inte gjorde med Ossian. Kanske skrivit de tidigare. Men sedan var det en tjej här på FL som "spådde" mig. Hon skrev att jag skulle bli gravid i vår/sommar. Sista mens 28maj och blev gravid(ägglossning) runt den 11juni. Sedan skrev hon och frågade om jag hade fått missfall eller liknande. Gjorde en abort när jag var 15. Så det stämmer lite. Så skrev hon att hon såg två flickor. Men kunde inte säga om det var tvillingar eller om det var i två olika graviditeter.
    Sedan är det alla andra skråck tester. Min moster gjorde ringtricket på mig och där var det pojke, flicka, flicka. Hon har gjort det på många och då har det stämt.
    Fast samtidigt känner jag att vi kommer få en liten prins till. Det ser inte ut som om det ska få komma en liten flicka i vår släkt. Det är nämligen bara pojkar om man ser på Johans sida :P Så här hemma vill alla att det ska få komma en liten flicka. Fast självklart vill de allra mest att barnet ska få vara friskt.

Visst hade du som känn att ni väntar en pojke? du har inte gjort några tester för roligt osv?

Precis, det är konstigt det där :)

Nä hon sa att hon gör som hon brukar, ringer bara om det visar nåt. Så jag behöver inte ringa om jag inte hör nåt utan då betyder det bara att det är bra.

Ja tänk att de här 2 åren gått så fort! Hoppas ni också får ett lyckat kalas :)

Ja barn gillar verkligen olika saker. Vi har också några barnkammarboken men vi lyssnar inte så mycket på skivorna där utan har en spellista på spotify med alla barnkammarvisorna för dom finns där så får man alla sånger på en gång istället för att bara lyssna på en skiva åt gången. Så lyssnar vi i bilen genom Gustafs telefon :)

Jo så är det med Leon, aldrig stilla och aldrig tyst. Han pratar i princip flytande nu och man kan hålla samtal med honom och han berättar vad han gjort en dag och sånt där. Han hoppar mest över småord, typ "gå dagis" istället för "gå till dagis" osv.

Jo dom säger ju det att det ska kännas olika, men vet många som väntar sitt andra barn och tagit reda på könet och väntar samma fastän dom mår jätteannorlunda. Verkar mer vara så att man i regel mår sämre andra graviditeten bara för att man är tröttare när man har en liten att ta hand om. Vanligare med illamående och sånt. Men det återstår att se.

Jag tror vi får en pojk, men vi får se :) Har bara kollat den där kinesiska kalendern och den säger flicka, men det säger den att Leon också skulle blivit så ;) Jag hade tyckt det var roligt med en pojke till eftersom dom kommer så tätt och det är smidigt med alla kläder och leksaker och sånt och dom ska dela rum och så, men kommer det en flicka så är det ju istället roligt för att man vet att man får minst en av varje då så vad det än kommer är det välkommet :)

• minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-11-08 12:43:06 följande:
    Okej!

JO jag har också dem på spotify och brukar också lyssna i bilen :) Fast han gillar mer att digga till musiken så det blir mer låtar :)

Fast det var illlamående som jag syftade på. Mår annars som med Ossian, än om jag har lite mer ömhet i kroppen. Tröttheten är upp och ner men så var det med Ossian. Var nog faktiskt mer trött med Ossian men det kan bero på att jag jobbade som en dåre då, nu går jag "bara hemma" och tar allt i den takt som känns bra.

Haha ja det är så roligt att kolla, än om man inte utgår från de och tror på det så är det löjligt nog roligt att göra olika tester :) Jag fick pojke med Ossian och flicka nu. Sammma gäller de här med magensform, hormonrand osv. Tror inte på att det stämmer. För vissa stämmer det och vissa inte.

Hur har du det med åderbråcken? Det börja bli i ljumskarna för mig nu, igår efter en heldag med spring fram och tillbaka i olika affärer blev jag riktigt svullen. Ringde min BM idag, men det var bara telefonsvar, trosts telefontid mellan 8:15-9:00. Lämnade ett meddelande men hon har ej ringt upp än.
    Okej, Leon gillar vanlig musik också, men nu det sista sen han lärt sig att sjunga med i alla barnlåtar så tjatar han mest om sin musik ;)

Jo, men jag menade att illamåendet triggas igång av tröttheten så därför är det vanligare att man mår illa med andra barnet. Så sa i alla fall den barnmorskan som jag hade första besöket då min ordinarie var på begravning. Men jag vet inte. Jag har i alla fall mått värre när jag vart trött och sovit dåligt så på mig har det stämt ganska bra.

Jo, det är roligt med sånna tester. Jag har pojkmage igen och har börjat få hormonrand och den verkar sträcka sig hela vägen precis som med Leon. Men den är jättesvag än så länge så det återstår att se. Hur säger man med hormonrand för de olika könen?

Usch vad jobbigt att de blivit värre :( Hoppas inte det fortsätter åt samma håll! Jodå, dom har börjat bli lite värre på mig med nu när man börjar bli tyngre. Ena blygdläppen är helt deformerad typ (ursäkta detaljerna) men det har i alla fall inte gått ner mer på benen ännu. Har bara precis ner i ljumskarna och sen slutar dom så jag hoppas det fortsätter så. Ljumskbråcket är också lite mer svullet nu men som sagt så trycker det ju på mycket nu när den sjunkt ner i bäckenet och allt, och den ökar ju ungefär 200 gram i veckan så nu går det fort. Den fyller verkligen ut livmodern nu och bökar och trycker och sträcker ut livmodern åt alla håll och kanter xD en riktigt livlig bebis precis som Leon var. Är skönt ändå när det är så för då är det lättare att upptäcka förändringar i fosterrörelserna. Har man en bebis som rör sig jättelite jämt så är det ju svårare att upptäcka om den börjar röra sig ännu mindre liksom. Men ibland gör det verkligen ont så som den bökar :p
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-11-09 20:14:09 följande:
    Fast otoligt nog var jag mer trött med Ossian. Men Ossian var jag trött jämt och ständigt(vare sig jag mådde illa eller inte) nu är det mer vecka för vecka.

Det sägs att om man får hormonrand så väntar man en pojke. Fast har läst flera som fått flicka som haft hormonrand. Så som sagt inget att lita på. Läste även att en tjej hade hört från sin BM att varför man får hormonrand är för att en pojkes hormoner inte är lik sina egna. Men som sagt så är det inget att lite på.

Nja så jobbigt tycker jag inte att det är, hade inte förväntat mig något annat. Hon ringde mig och sa lite tips. Typ de du skrivit. Sedan skar det i hjärtat då hon sa att jag nog ska undvika skoteråkning. För de kan förvärra. Hoppas verkligen att det inte gör de.
    JO håller med dig, bättre att dem är mer livlig i magen än lugn. Ossian var rätt lugn och samma med denna. Även fast de har/hade sina stunder så är det inte så mycket som man kan se på vissa som lägger ut video. Hela magen bara flyger fram och tillbaka. Nästan så man tror att bebisen ska komma ut genom skinet.
    Okej, ja mycket som talar för pojke för mig då ;)

Okej, mina åderbråck gör riktigt ont så dom är jobbiga, och ljumskbråcket gör det ju inte bättre, men det är ju så det är att vara gravid och det är i alla fall inte så långt kvar nu :)

Leon var livlig i magen han med så vi får nog en till livlig unge som bara springer runt och busar hela tiden :P Visst ser det roligt ut när hela magen hoppar runt :p
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-11-11 20:48:10 följande:
    Haha ja det återstå och se om alla de "löjliga" testerna har rätt då ;)

Ja exakt, man får ta den smällen och vara beredd på allt när man är gravid. Vi har iallafall tur som inte behöver vara sängliggandes från v.20 som många måste vara :)

Haha fast de där brukar inte heller stämma ;) Ja det är så sjukt hur vissas magar bara flyger och har sig. VIsst syndes de när jag väntade Ossian men inte alls så extremt.

Hur ligger ni till med bebisen ankomst? tänkte om allt var fixat osv?
    Jo det är ju så man får tänka. Nä fast på oss har det ju stämt då för Leon är jättelivlig och Ossian är ju lugn ;)

Jodå det mesta är fixat. Plockar inte upp vaggan förrän i januari men kläder och så är tvättat. Tänkte ta upp liggkorgen till vagnen i januari också så den får vädra av sig förrådslukten lite. Sen står ju spjälsängen redan uppe eftersom Leon sover i den. Han varierar mellan den och sin stora säng, för när han har perioder när han är jobbig att lägga får han ligga i spjälsängen så han inte kan vara uppe och leka. När Leon föddes hade vi inte fixat nåt mer än köpt spjälsäng, vagn och skötbädd typ. Pappa snickrade vagga som dom satte upp medan vi var på BB. Och sen köpte min mamma lite nappar och en nappflaska och sånt medan vi var på BB. Denna gång vet jag vad jag gillar för nappar och flaskor och passade på att shoppa på gekås i ullared :) Sen har man ju skötbädd och så uppe eftersom vi byter på Leon där så jag känner mig iordning. Ska börja packa bebisens grejer i BB-väskan nästa vecka nu när jag bara går hemma. Jobbade min sista dag igår.

Hur mycket har ni fixat?

Mysigt att ni fick se bebis på ul :) skönt att allt såg bra ut också! 
  • minjalin
    Johannanl skrev 2011-11-11 22:54:02 följande:
    Hej!

Hackar också på här! Är 89:a bor i Göteborg och väntar mitt första barn med bf 19 Mars :)
    Hej och välkommen! Vad roligt med en till 89:a från Göteborg :D Vart i gbg bor du? Jag bor i Partille och väntar mitt andra barn i januari :)
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)