viplanerar09 skrev 2011-11-06 11:39:54 följande:
Ja det är ganska otroligt att vi alla bär barnen på olika sätt. Vissa behöver inte ha någon mage alls och ut kommer en "jättebebis" och tvärtom.
Ne, jag har inte heller någon aning hur lång tid det tar. Beror lite på hur det prioteras också. Min moster jobbar på labbet på sjukhuset så har man otur att det är andra prover som prioteras först så kan det ta tid. Du får ringa för att vara säker. Nog bäst så om hon inte ringer på måndag.
JO precis det kan gå och stoppa om inte vattnetgår. Fast samtidigt behöver den inte komma tidigt bara för att den har huvudet nere och är "lite fixerad". Ossian var det rätt tidigt också och "alla" var säker på att jag skulle få tidigare, utom jag förstås. Jag hade trodde på fredagen den 13 och ut kom han den 14 :)
JO det ska bli spännande. Kommer nog ligga rätt likt som Ossian skulle jag tro. Än om jag blev större fortare denna gång. Men det är så svårt att minnas när man inte har några kort att jämföra. Alla i närheten tycker jag är rundare/bredare denna gång. Hade mer utåtstående med Ossian.
Så roligt att det blev ett lyckat kalas. Det är så roligt. Längtar tills nästa söndag då vi ska ha kalaset för Ossian. Skit att dem redan är två år. Helt otroligt.
Ossian är mer för att dansa än att sjunga. För än om jag sjunger eller har på cd-skiva så dansar han. Roligt att barn är så olika men ändå så lika. Ossian fick i doppresent en bok som heter barnkammarboken som har just klassiska dagisvisor. Så det följer med en cd-skiva till boken och den skivan har han fått lyssna på. Så han får lära sig lite sånger/visor som finns på dagis. Vet att dem har många av visorna här på dagiset.
Jo Ossian säger samma ord om och om igen. Värst är nar han vissa dagar går och pekar på att och frågar vad det är. Man måste säga vad allt är också, annars står han och pekar och frågar tills man säger vad det är.
Ossian var varken tidig eller sen, rätt normal. Vissa grejer tidigt och andra normalt. Ganska skönt. För dem har inte lika mycket "vett" när dem är ex 10mån som 12mån. En av Ossians kusiner kunde gå redan vid 8mån och han pratade typ flyttande när han fyllt två. Även väldigt avancerade ord. Men för dem har det varit jobbigt. Han har aldrig suttit still och aldrig varit tyst :P
Jag har som en känsla att det är en liten flicka. Mycket bara för att denna gång mådde jag illa direkt, vilket jag inte gjorde med Ossian. Kanske skrivit de tidigare. Men sedan var det en tjej här på FL som "spådde" mig. Hon skrev att jag skulle bli gravid i vår/sommar. Sista mens 28maj och blev gravid(ägglossning) runt den 11juni. Sedan skrev hon och frågade om jag hade fått missfall eller liknande. Gjorde en abort när jag var 15. Så det stämmer lite. Så skrev hon att hon såg två flickor. Men kunde inte säga om det var tvillingar eller om det var i två olika graviditeter.
Sedan är det alla andra skråck tester. Min moster gjorde ringtricket på mig och där var det pojke, flicka, flicka. Hon har gjort det på många och då har det stämt.
Fast samtidigt känner jag att vi kommer få en liten prins till. Det ser inte ut som om det ska få komma en liten flicka i vår släkt. Det är nämligen bara pojkar om man ser på Johans sida :P Så här hemma vill alla att det ska få komma en liten flicka. Fast självklart vill de allra mest att barnet ska få vara friskt.
Visst hade du som känn att ni väntar en pojke? du har inte gjort några tester för roligt osv?
Precis, det är konstigt det där :)
Nä hon sa att hon gör som hon brukar, ringer bara om det visar nåt. Så jag behöver inte ringa om jag inte hör nåt utan då betyder det bara att det är bra.
Ja tänk att de här 2 åren gått så fort! Hoppas ni också får ett lyckat kalas :)
Ja barn gillar verkligen olika saker. Vi har också några barnkammarboken men vi lyssnar inte så mycket på skivorna där utan har en spellista på spotify med alla barnkammarvisorna för dom finns där så får man alla sånger på en gång istället för att bara lyssna på en skiva åt gången. Så lyssnar vi i bilen genom Gustafs telefon :)
Jo så är det med Leon, aldrig stilla och aldrig tyst. Han pratar i princip flytande nu och man kan hålla samtal med honom och han berättar vad han gjort en dag och sånt där. Han hoppar mest över småord, typ "gå dagis" istället för "gå till dagis" osv.
Jo dom säger ju det att det ska kännas olika, men vet många som väntar sitt andra barn och tagit reda på könet och väntar samma fastän dom mår jätteannorlunda. Verkar mer vara så att man i regel mår sämre andra graviditeten bara för att man är tröttare när man har en liten att ta hand om. Vanligare med illamående och sånt. Men det återstår att se.
Jag tror vi får en pojk, men vi får se :) Har bara kollat den där kinesiska kalendern och den säger flicka, men det säger den att Leon också skulle blivit så ;) Jag hade tyckt det var roligt med en pojke till eftersom dom kommer så tätt och det är smidigt med alla kläder och leksaker och sånt och dom ska dela rum och så, men kommer det en flicka så är det ju istället roligt för att man vet att man får minst en av varje då så vad det än kommer är det välkommet :)