• minjalin

89:or som är gravida! :)

Maajsi skrev 2012-01-01 14:16:58 följande:
    haha, jag förstår dig. Det är tillåtet att gnälla ibland. Det är inte så att han är hård i magen? isåfall kan du prova smörja lite med babyolja så att det lättare kommer ut.
    Tindra är också ovanligt gnällig idag. Ingenting duger. Och just idag är det precis som att hon förväntar sig att mamma är magisk. Hon har bland annat ett favoritprogram på tv på en barnkanal. Tyvärr kan jag inte bestämma när det ska sändas men det förstår hon inte och blir grinig. Höll på med maten och hon gnällde över att det inte blev klart på en gång. Herre jösses. Vilken bra start på året.
    Jo han blir hård för att han håller sig. Han började med det i början av hösten tror jag. Var väl antagligen hård nån gång och blev rädd för att bajsa och när han då tvingar tillbaka bajsreflexen blir han ju hård och så blir det en ond cirkel. Vi smörjer med olja, har provat att låta honom gå på pottan eller toaletten och han får en burk katrinplommonpuré varje dag. Det har funkat såpass att det inte gjort ont sen vi började med katrinplommonpurén men han slutar inte ändå och nu verkar det inte som att den hjälper så mycket längre för nu senaste två gångerna (idag och i torsdags) så verkade det göra ont när det kom och var väldigt hårt. Verkar vara ett väldigt vanligt problem att barn gör så här har jag förstått det som men man känner sig så hjälplös =/

Det kanske är gnälliga barns dag idag :p Leon somnade äntligen nu när jag la honom i våran säng coh låg en stund med honom. Ibland är man desperat och frångår alla regler (kan ju alltid skylla på att han är sjuk och säga att det var därför han fick sova där) ;) Hihi, det där känner jag igen. Finns inte programmet att titta på på bolibompas sida eller att köpa på dvd? Här är musses klubbhus en storfavorit och Leon tror också man kan beställa vad som ska gå på tv så tomten kom med en mussedvd ;)
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-01 15:39:15 följande:
    jaha, då förstår,. Jag hade så med tindra när hon var lite mindre. Men nu är hon inne i kiss och bajs åldern så det är bara roligt att gå på toa. Tur det.

Nej, det är Dora utforskaren och det sänds på nickelodeon. Det var det programmet hon skulle se idag. Men grinig blir hon så fort det hon vill se inte är på tv oavsett vad det är. Ja, musses klubbhus gillar hon också. Hon älskar den där dansen dom brukar göra i slutet och så sjunger hon med. Det är så gulligt.
    Okej, den finns kanske att köpa :) Hehe, ja den dansen gillar Leon också :P Han ska helst stå på en kudde och hålla i mina händer och dansa :P Dom är för söta dom små ^^
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-02 10:31:02 följande:
    Jo, den finns att köpa :) men blev en massa barbiefilmer denna gång för hon älskar barbie.
    Oj så sött ^^ Det har du alldeleles rätt i.
    Okej, ja dom kan ju inte få allt :P
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-02 10:36:15 följande:
    Nej precis. Barbiefilmer var ju inte det ända. Pengar växer inte på träd. Dessutom har det gått enorma summor till begravningen, begravningsbyrån, dödsannonsen osv. Måste även spara ihop till en sten så den är klar till att sättas upp under sommaren.
    Precis, begravningar är helt sjukt dyrt. Dom passar verkligen på att suga pengar ur den som sörjer och inte orkar bry sig :(
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-02 10:48:16 följande:
    Ja, det är ganska förnedrande faktiskt om man säger så. Man får ingen ro att sörja. Alla ska ha en massa pengar av en istället. Man kan ju ärligt talat säga att det är mycket billigare när man får en levande bebis (under den första tiden) än vad det är att få ett änglabarn. Och ett levande barn kan man ju försörja och ta hand om. Svårt att göra det med ett Ängla barn. Går i princip bara att pynta graven och se till att det är fint. Hoppas du förstår vad jag menar.
    Jag förstår precis :(
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-02 17:59:24 följande:
    Okej, så han är iaf på fsk så du kan vila lite om dagarna Men det kan ju vara lagomt att gå 20 timmar i veckan..
    Här är det ju 24 timmar som gäller i stället för 15, dom utökade det förra året.. Kan ju kanske vara bra det också, vi får se hur mycket han får gå när jag är föräldrar ledig, som sagt första tiden vill jag att han ska lära känna sin nya familje medlem Så åtminstonde kanske ha han hemma fullt 1-2veckor.. Viktigt för hans skull ..

Usch, har du foglossning din stackare? Många som har problem med just det, det är jag glad att jag sluppit. För det ska inte vara roligt har jag förstått det som..

Jo men det är ju det, Julius säger bara få ord. Men det kommer verkligen mera o mera nu iaf Så himlans mysigt när han pratar lite iaf.. man förstår lite mera.

Men ni visste inte vad det var ni väntade?
    Maajsi skrev 2012-01-01 12:13:50 följande:
    Ja, 2012 ska banne mig bli ett bra år :D
    Ja fast nu det sista har det inte vart mycket för han fick vara hemma julveckan för att hålla sig frisk till julafton och sen gick han 2 dagar förra veckan och så blir det bara imorn denna veckan, men tveksamt om han kan gå för han är jätteförkyld så vi får se hur han verkar imorn. Och kommer bebisen denna veckan så får han ju vara ledig 2 veckor för det är vad vi har tänkt ha honom hemma så han får lära känna den nya familjemedlemmen så det blir lite dumt med så lite dagis. Så egentligen är det bäst ur den synvinkeln att bebis kommer på bf men å andra sidan längtar jag verkligen ut den nu :P Här är det 15 timmar om man är föräldraledig eller går på gravpenning, men eftersom jag är sjukskriven får jag ha honom mer nu så därför går han 20 timmar. Men kan väl inte påstå att jag ser fram emot att antagligen vara själv med honom hela dan imorn för han har blivit trotsig igen och har bestämt sig för att inte sova så det tar 1-2 timmar att få honom att somna middag och sen somna för kvällen :P I vanliga fall är han superlätt att lägga. Vill inte äta nåt direkt heller mer än goda saker som typ frukt och sånt :P Jag tror det är viktigt att dom får gå på dagis fastän man går hemma, men man behöver ju inte ha så många timmar men så dom i alla fall får leka av sig lite och lära sig socialt samspel typ 3 dar i veckan :) Leon älskar att vara på dagis men skulle verkligen inte vilja ha honom där på heltid. Härligt att eran lille ska få vara hemma första tiden, det tror jag verkligen är viktigt :)

Jo men den är inte så farlig nu utan var värre innan. Är mest om jag gör dumma rörelser eller går några timmar på stan eller nåt, så långpromenader är uteslutet. Så bara jag håller mig stilla och inte städar och sånna saker så är den inte så farlig. Hade en period för inte så längesen dock när den var hemsk på nätterna när jag skulle gå på toa. Fick stödja mig mot sängen första stegen för att jag knappt kunde stödja på benen men så när jag hade gått några steg blev det lite bättre :P Så då förstod man dom stackarna som har så illa att dom får gå på kryckor! Skönt att du sluppit det i alla fall. Räcker ju med allt du haft om man säger så!

Ja när de väl börjar så kommer det ju ganska fort sen :) Härligt när de börjar kunna göra sig förstådda.

Nä vi vet inte, men jag är ganska säker på att det är en lillebror ;) Vet ni?

• minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-03 14:47:45 följande:
    Ja, Julius har också vart hemma sedan julveckan. Så är han hemma denna vecka, så han börjar på Måndag igen.. Han beöver verkligen det, klättrar på väggarna här hemma

Skönt att det inte var jätte farligt du hade då, inge kul att gå på kryckor. Också hört om folk som fått göra det..
    Vet inte heller, men tror också det är en lillebror
    Ja man är ju inte så duktig på att sysselsätta dom nu tyvärr =/

Nä usch, det är nog ingen hit!

Spännande, då kanske vi bägge får småbröder ;) 
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:29:08 följande:
    Det känns som att någon här inne har fått eller är på förlossningen och ska få snart. Har en ganska så stark känsla av det. Kan såklart ha fel. Men det blev så tyst helt plötsligt.
    Här är det mest tyst för att jag vart död idag typ för jag har inte sovit i natt. Hade hemska ryggsmärtor när bebis rörde sig i magen och bara kallsvettades och skakade av smärta typ (var inte som värkar utan smärtan kom som en kniv i ryggen så fort bebis började böka runt och slutade när den var stilla. Och när den var stilla hade jag istället foglossning och molande ryggvärk och alvedon hjälpte inte ett piss. När jag googlar på det verkar det vanligt med ryggsmärtor i slutet när bebis ligger med nacken mot mammans rygg som min verkar göra enligt vad både jag och bm kan känna. Är så trött på det här nu och vill bara ha ut den. Har ständigt ont och när jag inte ens får sova så blir det outhärdligt :(
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-04 19:36:21 följande:
    Ja, hade ju helt rätt är det gällde sonen iaf
    Då bara "visste" jag att det var en pojk, o rätt hade man   Alla andra trodde de var en tjej..
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:29:08 följande:
    Det känns som att någon här inne har fått eller är på förlossningen och ska få snart. Har en ganska så stark känsla av det. Kan såklart ha fel. Men det blev så tyst helt plötsligt.
    Ja vem vet
    De börjar ju närma sig för somliga ..
    Jag hade ingen känsla med sonen men alla andra gissade pojke :P Nu däremot säger känslan jättemycket pojk så vi får se :P
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:40:52 följande:
    Ja, det är så spännande.

Samtidigt är det jobbigt för en själv då man var beräknad till den 15e januari. Man väntar fortfarande trots det som hänt. Blir nog lättare att hantera när bf datum har passerat.
    Usch, förstår det :( Men efter bf-dagen får du gå och längta och se fram emot en ny bf och den här gången bara det måste gå bra!!!!
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)