Madde01 skrev 2012-01-02 17:59:24 följande:
Okej, så han är iaf på fsk så du kan vila lite om dagarna
Men det kan ju vara lagomt att gå 20 timmar i veckan..
Här är det ju 24 timmar som gäller i stället för 15, dom utökade det förra året.. Kan ju kanske vara bra det också, vi får se hur mycket han får gå när jag är föräldrar ledig, som sagt första tiden vill jag att han ska lära känna sin nya familje medlem
Så åtminstonde kanske ha han hemma fullt 1-2veckor.. Viktigt för hans skull ..
Usch, har du foglossning din stackare? Många som har problem med just det, det är jag glad att jag sluppit. För det ska inte vara roligt har jag förstått det som..
Jo men det är ju det, Julius säger bara få ord. Men det kommer verkligen mera o mera nu iaf
Så himlans mysigt när han pratar lite iaf.. man förstår lite mera.
Men ni visste inte vad det var ni väntade?
Maajsi skrev 2012-01-01 12:13:50 följande:
Ja, 2012 ska banne mig bli ett bra år :D
Ja fast nu det sista har det inte vart mycket för han fick vara hemma julveckan för att hålla sig frisk till julafton och sen gick han 2 dagar förra veckan och så blir det bara imorn denna veckan, men tveksamt om han kan gå för han är jätteförkyld så vi får se hur han verkar imorn. Och kommer bebisen denna veckan så får han ju vara ledig 2 veckor för det är vad vi har tänkt ha honom hemma så han får lära känna den nya familjemedlemmen så det blir lite dumt med så lite dagis. Så egentligen är det bäst ur den synvinkeln att bebis kommer på bf men å andra sidan längtar jag verkligen ut den nu :P Här är det 15 timmar om man är föräldraledig eller går på gravpenning, men eftersom jag är sjukskriven får jag ha honom mer nu så därför går han 20 timmar. Men kan väl inte påstå att jag ser fram emot att antagligen vara själv med honom hela dan imorn för han har blivit trotsig igen och har bestämt sig för att inte sova så det tar 1-2 timmar att få honom att somna middag och sen somna för kvällen :P I vanliga fall är han superlätt att lägga. Vill inte äta nåt direkt heller mer än goda saker som typ frukt och sånt :P Jag tror det är viktigt att dom får gå på dagis fastän man går hemma, men man behöver ju inte ha så många timmar men så dom i alla fall får leka av sig lite och lära sig socialt samspel typ 3 dar i veckan :) Leon älskar att vara på dagis men skulle verkligen inte vilja ha honom där på heltid. Härligt att eran lille ska få vara hemma första tiden, det tror jag verkligen är viktigt :)
Jo men den är inte så farlig nu utan var värre innan. Är mest om jag gör dumma rörelser eller går några timmar på stan eller nåt, så långpromenader är uteslutet. Så bara jag håller mig stilla och inte städar och sånna saker så är den inte så farlig. Hade en period för inte så längesen dock när den var hemsk på nätterna när jag skulle gå på toa. Fick stödja mig mot sängen första stegen för att jag knappt kunde stödja på benen men så när jag hade gått några steg blev det lite bättre :P Så då förstod man dom stackarna som har så illa att dom får gå på kryckor! Skönt att du sluppit det i alla fall. Räcker ju med allt du haft om man säger så!
Ja när de väl börjar så kommer det ju ganska fort sen :) Härligt när de börjar kunna göra sig förstådda.
Nä vi vet inte, men jag är ganska säker på att det är en lillebror ;) Vet ni?