viplanerar09 skrev 2011-08-05 09:22:12 följande:
JO, de rör sig en hel del :) Vi funderar på att åka ner till ikea för att köpa en ny spjälsäng så jag får kolla på den säng du skriver om. För egentligen är det bättre att ha en "större" säng liks man ska byta :) Vi kommer nog inte att behöva de för att vi ska kunna sova med ossian. Han har aldrig kunnat(har haft vattensäng tills för två månader sedan)/velat sova med oss i vår säng.. Tråkigt med samtidigt väldigt bra tycker jag!! För visst kan man även ha som förvaring under sängen om man vill? Ja de har väldigt bra grejor ikea. Vårat skötbord har vi köpt där och är egentligen en vanlig byrå som man gör till skötbord :) Riktigt smart tycker jag då man sedan kan ha det som möbel i sovrummet..
JO vi har väl egentligen bara en stor två som hus(104m2). Så alla rum är rätt stora men istället har vi bara ett riktigt sovrum och ett mindre "gästrum". Det är/var tänk att Johan skulle ha bytt hus med sin mormor men sedan blev det inte så. Så vi hoppas att hon vill byta med oss till nästa vår/sommar. Då hon har lite svårt att gå i trappor och lätt kan ramla. Sovrummet upp, kök nere och pannrummet i källaren kanske inte är det smidigaste för en som är 85 och har problem med benen :s Så vi skulle gärna vilja ha ett lite större hus, nu när vi blir fler i familjen :)
Jo, fast bara för att han inte velat sova i er säng nu så betyder det ju inte att han inte vill sova mellan mamma och pappa när han är 3 och kanske är mörkrädd och fantiserar om monster. När de är små har de inte tillräckligt med fantasi för att kunna vara mörkrädda. Sen är det ju många barn som vill börja sova med föräldrarna när de får syskon så lika bra att vara förberedda. Jag sov inte med mina föräldrar när jag var liten men sen började jag envisas med att komma till dom varje natt när jag blev mörkrädd och höll på tills jag var 8-9 år så man vet aldrig vad som väntar :p Vill inte heller ta risken att han vill börja sova i vår säng när bebis kommer för kommer inte våga sova med en nyffödd samtidigt som vi har en rörlig 2-åring i sängen som kanske sparkar till en lille. Sen är det skönt att kunna gå in och lägga sig i Leons rum om bebisen sover dåligt om en av oss behöver sova ut. är ju onödigt att bägge håller på och blir väckte flera gånger varje natt.
Vi har ett L-format kök så det är grovkök i nedre delen av "ellet" och där har vi en diskoho och plats för en uppblåsbar skötbädd brevid och skåp ovanför för blöjor och sånt. Helt perfekt. Hatar när man är hos folk som inte har rinnande vatten bredvid skötbordet, eller som när är hos mina föräldrar och inte har vatten bredvid skötplatsen. Jättejobbigt, men man blir väl snabbt bortskämd när man är van vid att ha vatten bredvid :p
Vi bor i en 3:a på 81 kvadrat med klädkammare. Jättegott om plats och väldigt välplanerad så det är skönt :) Får hålla tummarna att ni får byta då :)