minjalin skrev 2011-06-29 10:59:47 följande:
Jo och jag är tvärtom, kissade lika mycket förra grav. Nu är det upp en gång per natt, i slutet kommer det vara fem gånger per natt. Men så verkar bebisarna ligga långt fram på mig och då trycker det ju mer på urinblåsan.
Förra gången kom mitt illamående i v 8 men var väldigt lindrigt, den här gången kom det både tidigare och var mer. Har inte spytt mer än en gång men har vart gränsfall många gånger. Men nu börjar jag må bättre och mår mest illa när jag är hungrig. Halsbränna har jag också till tusen, men den börjar också lindras så smått nu så jag hoppas på att må prima några veckor snart. Har för mig att jag knappt kände mig gravid alls mellan v 16 och 20 förra gången mer än att jag kände rörelser.
Jag fick ett vul på mvc förra gången för att alla förstagångsföderskor får det här tror jag plus att jag hade jätteoregelbunden mens så de behövde ta reda på längden. Men denna gången bokade jag privat på en gynmottagning för 200 kr :) När ska du göra det då? Får hoppas testet visar positivt fortfarande då ;)
Oj, jag började nog inte gå upp på nätterna fören väldigt sent. Och det var bara en gång och det var när sambons väckare ringde som jag vaknade och kände att jag var kissnödig ;) Dem på förlossningen blev helt chockad också, för dem ville att jag skulle kissa innan jag for upp på BB för att livmodern skulle dra ihop sig bättre. Jag drack och drack men blev aldrig kissnödig. Tillslut tömde dem min blåsa och ut kom en hel urinpåse(en såndär påse som man brukar ha när man tömmer en blåsa, tror att det är 500-600ml)
Jag hoppas verkligen att jag slipper illamåendet denna gång. Spydde nämligen en hel del. Ända fram till v28-29!! Dessutom var det inte bara en gång per dag utan flera ggr.
Ja, man oroar sig nog bara i onödan. Ska försöka börja njuta lite mer och jag ska se att snart ligger jag väl där och kramar toan ;) Bara för att jag är orolig för att jag mår så bra!! :P
Okej, det är så roligt att det är så olika från olika län/kommuner, att vissa får UL tidigt och vissa inte alls. Jag har bokat tid och ska dit den 27/7 i vecka 9(8+4). Så det är ju ett tag kvar!!