minjalin skrev 2011-08-19 14:09:05 följande:
Jag är 165 cm lång och han var ganska stor. 51 cm lång och 3785 gram. Men han växte inget på bredde, (syntes inte att jag var gravid bakifrån) men han låg med huvudet nere länge för när hon kände i v 32 var han nästan fixerad, lite ruckbara tror jag och veckan därpå var han fixerad helt men låg ändå upp i revbenen :p Men dom ligger så olika och är man inte så lång och har en relativt stor bebis blir det kanske så :p Minns att jag hade en rumpa som tryckte upp i ena revbenet, hehe :p Du kan kolla bilderna i mitt galleri om du vill. Såg jätteroligt ut att man inte såg nåt bakifrån och sen om jag vände sidan til var det en bamsemage. Slutade väl på 40 cm i SF-mått (mätte inget sista 2 veckorna eftersom jag var sjuk ena gången och andra gången skulle vart dan efter BF men v 38+ nåt så var jag 39 cm men flera veckor innan (typ 32 eller nåt) så var jag helt plötsligt 37 cm så det drog iväg massa så då vart jag lite skraj men sen lugnade det ner sig sista veckorna som tur var) :p Är mycket mindre nu om jag kollar på bilder så blir spännande att jämföre SF-måtten sen när bm börjar mäta.
Du får ta massa bilder den här gången i alla fall :) Det är väl ganska kul när barnen fyller på vuxna familjemedlemmars födelsedag men är nog inte så roligt om dom fyller på syskons dag för då blir det lite mer känslan av att inte ha en egen dag eftersom man firar barn så mycket mer :p
Jag är 166 lång(eller ja kanske ska skriva kort ;P) Fast det är väl ganska normalt stort barn. Ossian var 52cm och vägde 3600kg. Och han låg exakt på "normalkurvan" när han föddes så jag antar väl att snittet på barn är just den vikten/längd.
Jo det är konstigt hur man kan ha så olika graviditeter. Vet att min kusin son var 57 lång och hon hade inte större problem. Hon hade inte svårt att andas eller ont i revbenen. Verkligen lustigt/roligt att det kan vara så olika. :) Fast det hande ju varit riktigt tråkigt om alla graviditeter var lika också!!
Jag har ingen större koll hur mina sf-mått var. På slutet sa hon inte vad jag hade och jag frågade inte heller. Eftersom jag inte skrivit veckor efter mitt sf-mått är det svårt. Men försökte kolla och jag hade nog samma mått efter veckorna :) Men nu när jag kollar på bloggen så glömmer man en hel del.. Det var i v 32-33 som hon kollade huvudet och det var då det var neråt :) Hihi men jag minns att jag alltid känt att huvudet varit neråt längre..
Visst kan man fråga om man får mått osv från förra graviditeten? För visst har de kvar den informationen hos BM?
Ja det ska bli spännande och se. Jag är större nu än vad jag var med ossian. Hade inte alls så stor mage när vi gjorde ul:et minns jag. men sedan växte den som attan.
JO denna gång har jag tagit massor av bilder :) NÄsta överdrivet mycket ;) Haha nä det är inte roligt. Ossians kusiner är född 25-26/9 och det blir att man firar dem samtidigt. De är syskon. Jag har inte ens någon aning om vilken som fyller när :P