viplanerar09 skrev 2011-07-17 12:13:01 följande:
JO man vill ju inte känna sig trött hela tiden heller ;)
Jo, jag vet och har läst att vissa kan känna tidigt men jag tycker att det egentligen är lite tidigt. Men egentligen ska jag väl inte skriva något, kanske jag själv sitter där i v14 och känner rörelser ;) Jag var också i v16 när jag kände rörelse för första gången. Och just efter RUL(runt v18) kände jag tydliga sparkar/puffar.
Jag har bara illamående nu på morgonen. Haft det så iallfall i två dagar. Har spytt ungefär 3gånger på en vecka. Sea bandet hjälpte faktiskt och illamående blev svagare men jag har mått illa i stort sett hela dagen förutom en liten stund på kvällen innan vi går och lägger oss. Ska testa de där med ingefärste. Finns det att köpa på vanliga mataffärer?
När har du RUL? måste ju vara ganska nära för dig snart :)
Jag kände tydliga buffar v 16 förra gången, men nu är det mer som alla pratar om med att det liksom spritter till i magen vilket jag inte kände igen förra gången då jag kände bufar när jag väl kände så kanske är så att man känner som att det spritter till när det är tidigt. Ja ja, bebisen lär ju leva och må bra i alla fall så som jag mår >.< har åkt på världens huvudvärk som inte vill ge med sig. Har haft ordentligt ont i huvudet konstant i 2 dygn och panodil tar det inte. Tänkte köpa järntabletter imorn och prova om min trötthet och huvudvärken försvinner, skadar ju inte att prova.
Jo mina sea band tar också det värsta så det är tur att dom finns. Jag gör eget ingefärste. Skär några tunna skvior ingefära och lägger i en kastrull med vatten som får koka upp och koka ett par minuter och sen häller jag av vattnet genom en sil i muggen och så i med lite honung så är det bara att dricka sen :) Men finns kanske att köpa också.
Låååångt kvar :( 19 e augusti när jag är v 19+2. Så knappt 5 veckor kvar. Men den som väntar på nåt gott ;) Sen är det ju roligt att man ser väl ännu tydligare när man är nån vecka längre gången. Förra gången var jag v 18+0 (eller 18+3 eller nåt när jag kom dit men blev flyttad 2 dagar bakåt) så får se om jag blir flyttad nåt den här gången. Ska ju inte vara mer än ett par dar i alla fall tycker jag eftersom tidiga vul visade 3 dagar längre än mensen säger och jag har i princip regelbunden mens nu. Förra datumet var baserat på ett vul för jag hade jätteoregelbunden mens och blev tillbakaflyttad 3 dagar på rul sen ändå så jag kanske inte blir flyttad nåt den här gången ;) Fast hoppas nästan att bli tillbakaflyttad 2-3 dar så jag får bf lite längre in i januari. Vill inte att bebisen ska komma i december helst. Blir ju ofta lite jobbigare i skolan och sånt när man är född så sent (oftast, behöver ju inte bli så) och tråkigt när alla kompisar får moppe och sånt före, men den kommer ju när den kommer. Inte mycket man kan styra över, bara jag får fira julafton med min son istället för att ligga inne på bb så är jag nöjd ;)
Har du fått nån tid för rul än eller får du det snart?