minjalin skrev 2011-09-16 13:33:41 följande:
Jo man sover bättre med sin älskling bredvid sig ;) Okej, nä undrade eftersom du skrev att han ville ha tutten. Leon kommer inte ens ihåg att han fått tutte och då helammade jag tills han var 3,5 månader och delammade tills han var 5,5 månader.
Mysigt att höra om barn som är lite pappiga också :) Oftast funkar vi lika bra för Leon men just nu är han inne i en lite mammig period. Inget extremt utan pappa kan läsa godnattsaga och sånt men man märker att han ändå visar lite tendenser för mamma just nu. Men kanske är för att han känner på sig att det ligger konkurrens i mammas mage och att jag inte haft riktigt samma ork för honom sen jag blev gravid.
Vad sött att han låtsas spyr ^^
Nä jag väger 55-56 kg nu och är 165 cm lång så är typ min startvikt med Leon nu :p Har ingen konstaterad glutenintolerans men mår mycket bättre sen jag slutade med gluten. Förr var jag alltid lös i magen och hade magkatarr och gasig uppblåst mage men sen jag slutade med gluten är jag jättebra i magen. Har råkat få i mig det av misstag under en period och då blev jag sämre igen så jag håller mig ifrån det :p Har gjort ett sånt där blodprov nån gång men det visade inget, men har inte gjort nån gastroskopi. Mamma mår också bättre utan gluten och på henne visade inte gastroskopin nåt, och ska man göra en gastroskopi måste man äta gluten några månader innan och det är jag inte så sugen på. Har en kompis som dom inte hittar nåt på heller men hon mår också bättre utan gluten. Egentligen räcker ju det. På allergologen sa dom till mamma att allergier och intolerans inte alltid syns utan att man i så fall får göra blindtest där man har typ 7 kuvert och så får man komma och äta innehåller i ett och åka hem och skriva hur man mår, komma tillbaka nån vecka senare och göra samma sak igen tills man fått i sig alla. Några innehåller det man tror att man inte tål och de andra är nåt helt annat (fast typ pulverform eller nåt så man inte känner nån smak) och läkarn vet inte heller vad som är vad. Och om man då mår dåligt varje gång man fått i sig det man tror man inte tål och mår bra när man fått i sig det andra så är det ju ganska solklart att man inte tål det även om det inte syns på några tester.
Ja jag fick börja med järntabletter runt v 20 nån gång och var nästan deprimerad av ren och skär trötthet när jag väl fick konstaterat att det var järnbrist. Men än så länge mår jag prima så jag tror inte det är nåt fel på mitt järnvärde. Trött är jag ju och sover gärna middag nån gång per dag men inte sån där fruktansvärd trötthet som man har typ i början av grav. Äter du järn än? Åt du det med Ossian?
Haha jag det var därför jag blev lite förvånad att du just fråga om jag ammade fortfarande. Kanske skulle ha skrivit nappen :P Ossian säger tutte till napp så det blir att man säger samma ;) Hihi
Nja sött vet jag inte ;) För hemma hos farmor/farfar kissar han på toan och har bajsat en gång. Här hemma ser han bara toan som om ska spotta/spy :/
Jag minns faktiskt inte hur länge jag delammade. Hos BVC hade dem skrivit 7 månader men jag har för mig att jag slutade tidigare. Fast det kan nog stämma. Minns att jag just hade slutat amma innan vi flyttade ut till stugan och det var några dagar innan midsommar 2010. Så då stämmer ju 7månader. Men jag tror sista månaden blev det nog bara högst 2ggr/dag.
Hur tycker du att amningen gick?
Konstigt nog tror jag att många mår bättre av att inte äta förmycket mat med gluten i. Köper du hem gluten fri mat då eller försöker du bara undvika mat med mycket gluten? Skönt iallfall att du hittat ett sätt som du mår bättre av. Aldrig rolig att ha problem med magen.
Har en sambo med väldigt känslig mage. Vi kan nämligen i stort sätt aldrig köpa mat med mycket koncerveringsmedel och även om man köper produkter som man inte tror ska innehålla mycket koncerveringsmedel så känner han det. Så hemma gjord saft och sylt kan han bara äta och dricka. Sedan om han äter för fetmat, som strips. Han känner även av om det är länge sedan de bytt oljan i fritören på olika restauranger.
JO man blir verkligen dålig om man är för trött, det tär på en både fysiskt och pysiskt. Jag började inte med järntabletter fören i v29-30. Minns inte riktigt men första träffen efter RUL var i v24-25 och då åt jag bara mittvalkvinna och andra träffen brukar väl vara ungefär 4 veckor efter och då skulle jag börja. Men jag var absolut inte trött även fast jag skulle börja med tabletterna. Jag är mycket mer trött nu än vad jag var med Ossians. Som jag minns iallafall. Men det kan ju också bero på att jag varit mycket mycket sämre denna gång än med Ossian. Då kom inte illamåendet fören i v16-17 och då kunde jag äta normalt fast att jag inte kunde äta direkt på morgonen. Spydde inte lika mycket heller. Men nu verkar det som om illamåendet har släppt. Nån gång kan jag känna, helst om jag ätit för mycket. Magen har inte riktigt kommit igång så det gäller att jag äter lite och ofta. Men vissa dagar går det inte...
Hur är ditt illamående, har det släppt?