minjalin skrev 2011-09-20 21:37:00 följande:
Okej, nä sen på dan åt han kanske så ofta från 3 måanders ålder typ men då fick jag ju snart börja med ersättning då han började hålla på så dygnet runt.
Härligt att det ökat så :D Härligt med bra bm. Min är också kanon, har samma som med Leon. Jag ska dit om 2,5 veckor och längtar dit eftersom jag tycker bebis ligger väldigt högt upp nu så vill veta vad hon tycker om det. Men kan ju vara en tillfällig tillväxtfas också.
Okej, ja så har Leon hållt på och testat mer eller mindre hela tiden också, men nu är det helt annat. Man får knappt prata med varandra ibland utan då gapar han och avbryter och har sig, och är extremt uppmärksamhetssökande. Men det kan ju höra ihop med att han börjat dagis också eller att han ser att mammas mage växer eller nåt. Han har svårare att somna på kvällarna också sen han började dagis så det är nog mycket som rör sig i huvudet just nu.
Blir det en pojke blir det nog en Elias och blir det en flicka blir det nog en Vintra :) Ni då?
Okej!
Ja det kändes verkligen skönt. Fast jag blev väldigt chockad att det ökat så mycket :) Det hade väl kanske varit roligare att ha samma BM som med Ossian. NU får man som berätta allt igen och innan man börjat känna henne. Kände mig trygg med förra så nu måste man hitta ett nytt förtroende. Men det ska nog gå bra.
Låter inte roligt om den ligger långt upp :/ Har du svårt att andas?
Ja de där känner jag igen, om Johan och jag sitter och prata ska Ossian överrösta oss. Som du skriver så kan det vara också för att han börjat dagis och att han ser magen din växer :)
Ossian är inte så himla uppmärksamhetssökande. Men han slås med vår hund också. För hon var ju vår lilla bebis innan ossian kom och hon behöver också uppmärksamhet. Visst många ggr ser man att han försöker men han ger sig fort.
Vilka fina namn. Ossians kusin heter Elias annars så hade det varit en favorit. Fast vi båda var helt överrens om det blev en pojke skulle han heta Ossian. Då Johans farfar hete de och de var väldigt tajta och han var en speciell gubbe :) Och sedan att Ossian föddes med sne näsa(riktiga ossian hade lite sne näsa) gjorde valet lättare:)
Får vi en till prins har vi pratat om Valter och om det blir en flicka så har vi haft Niccolina. Fast vi har inte riktigt bestämt stavningen. Nickolina, Nikkolina, Niccolina eller att man bara väljer ett k eller ett c! Vad tycker du?