IVF/PGD väntar på eller är igång
Ulrika80: det kommer gå snabbt tills dec!! Snart är det din tur med ÄP och tester :) håll ut!!!
Ulrika80: det kommer gå snabbt tills dec!! Snart är det din tur med ÄP och tester :) håll ut!!!
Simple82: skönt att remissen äntligen är skickad!! Snart är det eran tur!! Vad sa dom om vikten?? Går dom efter BMI? Jag har precis anmält mig till fitnesfighten nu i november :) sen tränar jag med PT 3 gånger i veckan. Jag vill gå ner ca 20-25kg till min målvikt men har inte tänkt på att de kanske har en vikt/BMI gräns för att få göra PGD-behandlingen..
Snuffan: vad spännande!! Håller tummar och tår att allt går bra :) Nellan: hoppas mensen håller sig borta!!! Tummar och tår hålls för er oxå!! :)
Grattis Nellang!!!! Åååh va roligt!!! :D hoppas allt går bra nu!! Simple82: skönt att remissen är skickad inte långt kvar nu!!! :D
Om det mot förmodan inte blir några friska ägg (peppar peppar) vid våra PGD-försök har vi pratat om adoption. Jag har alltid velat adoptera sen jag va typ 14 så för mig känns det helt naturligt. Vi har även pratat om spermadonation då det är mannen som har det genetiska "felet", men det är jag lite skeptisk till.. Jag vill ju ha min mans barn och går inte det adopterar jag hellre ett barn som redan finns och behöver ett kärleksfullt hem. För det känns inte jätteviktigt att jag måååste ha ett biologiskt barn från mig.. Sen vill jag lixom att det ska va på lika villkor för mannen och mig, är det bio vill jag det ska va bio för båda, annars adopterar jag hellre än att använda nån annans sperma. Vill att vi ska kunna vara föräldrar på lina villkor om ni förstår hur jag menar...
Grattis Yrja va kul!!!! Hoppas allt går bra nu i några månader till :)
Nu har jag en fråga till er här efter att ha läst det simpel82 skrev.. Vi har ju varit på Karolinska för intromöte och de har analys för min sambo så det är ju fixat. Men vi har ju inte varit på Huddinge än, utan läkaren vi träffa på Karolinska sa att vi bara säger till när vi vill sätta igång med behandlingen så skulle han skicka vidare oss till Huddinge. Sen skulle det ta cirka 3-6månader innan vi skulle få kallelse... Men alltså får vi kallelse för ett första möte på Huddinge efter 3-6 månader och sen får vi vänta ytligare tid innan behandlingen kan sätta igång?! För isf borde vi ju kontakta dom snarast för vi vill ju börja med behandlingen efter sommaren nästa år... Hoppas nån vet hur det ligger till!!!
Okej ja då får jag nog ringa Karolinska på måndag och prata med dom. Hoppas bara dom kommer med positiva besked!! Nu blev jag sjukt nervös att det ska dröja typ 1.5år innan vi änns får sätta igång...
Ja jag hoppas på det men nu har jag pratat med sambon så jag ringer och pratar med Karolinska och så sätter vi igång :)
Ja vi får hålla tummarna :D