• tjej25

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej alla!! Nu har det gått ca 2månader sen vi fick vårt första brev från Karolinska. Vi har inte fått kallelse än men är det ok att ringa och kolla hur de ligger till tidsmässigt?! Jag skulle behöva planera mitt schema nämligen och då vill jag ju veta vilket datum dom tänkt...

• tjej25

Ja det får bli till att ringa imorgon!! Vi har varit på infomöte på Huddinge så det är till Karolinska vi väntar på att få komma nu :)

• tjej25

Hej tjejer va ett bra tag sen sist jag skrev här.

Först vill jag säga grattis till alla som är på G och till er som har en liten skrutt i magen :) och utanför oxå såklart ;)

Jag sitter och väntar på att vi ska få kallelse till KI. Våran analys ska vara klar för länge sen och vi har tagit alla prover vi måste så nu är det bara att sätta igång. Hoppas inte det tar allt får lång tid innan vi får komma. 

Vet ni hur lång tid det brukar ta från första besöket på KI tills man får börja?

Vi har ju haft infosamtal på huddinge redan för ca 9månader sedan. Tänkte ta och ringa nästa vecka och höra hur allt går för oss. 

• tjej25

Jag ringde IK igår men fick prata med "fel" barnmorska. Hon kunde inte hjälpa mig för jag behövde prata med PGD-barnmorskorna istället. Hon skulle lämna en lapp till dom. Hur har det funkat för er andra? Brukar de ta lång tid på sig att ringa upp?
    På henne jag pratade med igår lät det som att dom skulle ringt igår redan men jag väntar nån dag till. Blir så otålig bara när man väntat så länge redan..

• tjej25
    nellang skrev 2013-08-20 17:47:49 följande:
    Jag brukar lämna meddelande om vad mitt ärende handlar om sen ringer de upp under dagen eller dagen efter. Men jag har förstått att de har mycket att göra nu efter sommaren. Så kanske prioriterar de patienter som ska starta upp nu i dagarna. ?
    Ja du har säkert rätt Nellang men man blir ju så otålig.. Vi skickade egentligen in i december att vi ville börja och vi skulle då få en tid efter 3månader, men det hände massa i familjen som gjorde att vi var tvungna att skjuta på allt. Så för mig känns det som att vi väntat sen i dec på tid, är nog därför jag är så otålig. 

Men de har inte ringt tillbaka idag heller. Jag ger det tills på torsdag så provar jag att ringa igen om jag inte hört nått. 
  • tjej25
    nellang skrev 2013-08-20 20:00:31 följande:
    Tjej25 - ring imorgonbitti oxå. Se till att lämna ditt personnummer så kan de kolla i din journal innan de ringer. Förhoppningsvis ringer det en klocka hos PGD barnmorskorna att de ska höra av sig till dig.
    ja jag kanske ska göra det! Vill bara inte tjata på dom så dom tycker jag är jobbig ;)
  • tjej25

nu kom jag på en fråga här på kvällskvisten :) får man fortfarande sätta in två ägg? Jag och min man vill nämligen göra det. När vi hade vårt info möte på huddinge förra året fick man välja på ett eller två ägg (om man hade två friska dvs). Får man det fortfarande?

• tjej25
    Tossen skrev 2013-08-22 11:25:09 följande:
    Hur tänkte ni andra kring valet mellan ett och två embryon vid ET? Har läst i andra trådar att vissa fått rådet att fundera hemma i lugn och ro så att man vet redan vad man vill om det skulle finnas möjlighet att få två tillbaka.
    jag och min man vill iaf sätta in två om vi kan och får :) 
  • tjej25

jaaaaaa nu har vi äääääntligen fått tid :D vi ska dit på tisdagen den 4/9!!! Sååå glad idag!!!

hehe :)

nu blev jag lite nervös oxå. I papprerna vi fått står det att man ska göra gynundersökning oxå. Är det en vanlig undersökning eller blir det nått extra jag inte vet om?? Hatar att gå till gynekologen så just detta ser jag inte fram emot ;)  

Tänkte även passa på att fråga hur det är med att återföra två ägg hur dom ställer sig till det :)

Kan ni tipsa om nått oxå som är bra att tänka på inför besöket?? Nått extra man ska läsa på om eller så??  

• tjej25
    nellang skrev 2013-08-23 16:14:22 följande:

Åhh så kul!. Gynundersökningen är ganska ofarlig. De kollar lite på äggblåsorna och livmodern att allt ser ok ut. Möjligt att maken ska lämna spermaprov oxå, kommer inte riktigt ihåg.
    okej låter inte så farligt iaf :) får förbereda mannen då oxå hehe ^^
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång