-
Ååh grattis Simple82!!! Va roligt!! Vi va ju ganska synkade tidsmässigt i vintras/våras så om allt hade ruklat på för oss kanske vi oxå haft en liten skrutt i magen nu.. Men nu är vi iaf på gång igen :) Hoppas resten av din grav går bra!!!simple82 skrev 2013-08-24 10:34:04 följande:Inte varit inne på evigheter, men ville ändå upd om att allt är bra och är nu i v 20 med en väldigt frisk liten kille som vi lyckades med på första försöket.. :0) ni va oersättliga innan och under behandling med alla frågor.. :) försöker nu komma in i tanken vi äntligen ska ha barn och förstå jag ska bli mamma efter alla år, önskar er alla lycka till och kommer säkert in tittar ibland ändå :)
-
haha bra tips!! :DHejåhå skrev 2013-08-24 22:55:50 följande:Tjej25: skippa glitterspray så blir det bra ;)
Ni har väl hört skrönan om tjejen som sprayade deo mellan benen? Halvvägs in i gynbesöket säger gynekologen "du behövde inte göra dig fin för min skull". Det var tydligen ingen deospray hon använt, utan glitterspray!
omlivetefter.blogspot.se -
Nu har jag ett problem tror jag!! Jag ska ju till huddinge på onsdag nästa vecka och ska bla göra gynundersökning. Men nu tror jag att jag kanske kommer ha mens då. Hur går det då? Kan man göra undersökningen iaf? eller måste vi boka om tiden?
-
Vad skönt att höra ang mensen tjejer!! Då behöver jag inte oroa mig allt för mycket :) Tror det kommer vara i slutet av mensen oxå så lär ju inte va sååå mycket så att säga ;)
-
ååh nu e jag precis hemkommen från vårt besök på KI :D Allt gick jättebra! På ultraljudet såg dom att jag har väldigt många äggblåsor så det finns risk för överstimulering men det skulle gå bra att kontrollera iaf sa dom :)
Jag har ju precis haft min mens så när jag får min nästa mens nu i slutet på september så sätter vi igång :D Äntligen!!!!!! Känner mig så taggad och samtidigt supernervös.
Jag kommer börja med Synarelaspray och sen kommer jag ta menopur och sist ägglossningssprutan ovitrelle. Är detta det vanliga? nån som kan berätta om bieffekter mm? Jag brukar bli ganska PMS:ig och min man är lite orolig för att jag kommer bli ett monster hehe ;) -
Hej tjejer nu har jag en liten fråga igen :)
Jag tänkte beställa alla mediciner till mitt apotek här hemma men tänkte kolla om ni kan ge en liten fingervisning på vad allt kostar. Vill ju inte få världens chock när jag ska hämta ut allt ;) -
Nu har jag beställt mina mediciner och ska hämta ut de på apoteket imorrn :) Snart är det spraystart för mig väntar bara på att mensen ska komma. Känns konstigt att längta efter mensen nu för att sen verkligen hoppas på att den inte kommer.
Jag undrar hur ni andra tänker kring förlossningen sen. Är det nån här som är förlossningsrädd? Jag verkligen längtar efter att kunna bli gravid och till den lilla bebisen. Men själva förlossningen är jag livrädd inför. Nån mer som känner eller kände som mig? -
Skönt att höra att du upplevde det så positivt :) Jag försöker tänka på steg ett nu bara men ibland kommer dessa tankar fram och då kan jag ibland få svår ångest tom. Men du har helt rätt ska försöka fokusera på att få in lilla bebisen i magen först innan jag börjar oroa mig för att den ska ut sen oxå!!Hejåhå skrev 2013-09-11 22:56:28 följande:Tjej25: jag har bara positiva minnen från förlossningarna. Min man däremot, har traumatiska minnen och vi kommer nog gå på aororasamtal tillsammans. Just nu tar vi en sak i sänder. Först bli gravida! Sedan oroa oss för att barnet ska komma ut.
-
Tossen nej va tråkigt!!!! Sådan otur du har haft!!! Hoppas det går bra med borttagandet imorrn. Håller tumma och tår att allt går bra och att du kan börja snart igen med lyckat resultat den gången!!!!
Det du kanske kan se som positivt är ju att försöken inte räknas om man inte gör ET. Så du har ju iaf inte "förlorat" några försök pga detta. Men förstår absolut din besvikelse.
Styrkekramar!!!! -
Hej tjejer här går det trögt... Väntar på att min mens ska komma igång för att få kunna börja spraya men den kommer ju aldrig. Jag brukar aldrig gå över tiden och den va beräknad 21/9... Suck.. Finns inte äns en chans till att jag är gravis då mannen varit bortrest och vi inte haft sex. Nån som kan komma på nått som triggar igång mensen?? Jag vill börja spraya nu ju!! Känner mig otålig som en 5åring ;)
-
Gott nytt år tjejer!! Va jättelänge sen jag var aktiv i tråden. Vill börja med att säga grattis till alla som har plussat!!! Jag plussade imorse :D dock utan PGD, så nu får vi vänta några veckor och göra test på fröet i magen för att se om det har fått min mans sjukdom. Jättenervöst men känner mig väldigt glad samtidigt.. För oss är det 50% chans att barnet kommer ha sjukdomen så finns ju ändå ett hopp kvar :) graviditeten var oplanerad då kondomen gick sönder, men jag tänker att allt har en mening :)
-
Hej tjejer va länge sen jag va här inne. Jag blev ju gravid naturligt i julas (hade PGD planerad för feb/mars). Nu är jag i v20 med en liten kille i magen. Vi gjorde MKP för att ta reda på om sjukdomen (en muskelsjukdom från min mans sida) fanns eller inte, och tyvärr gjorde den det :(
Men jag och min man kände att det bara inte gick att ta bort honom för för oss är han ju vår lillkille redan... Nu hoppas vi bara på att han får en mild variant så som min man.
Nästa gång kommer vi definitivt köra med dubbla kondomer ifall ena skulle spricka igen!!