• nellang

IVF/PGD väntar på eller är igång

Bli inte ledsna eller oroliga om ni inte får några biverkningar. Vid IVF 1 fick jag massor o vid 2an nästan inga, bara tårar.

• nellang

Jag har berättat på jobbet. Skönt då första missfallet drog ut på tiden o jag var på VUL varannan vecka.

• nellang

Jag är väl förhoppningsvis snart på gång. Trodde att jag skulle få starta igen direkt efter sommaren. Tyvärr hade de missat mig vi planeringen i juni så jag måste vänts på en mens till. . Men snart så...

• nellang

Tjoho ett litet glädjebesked i mitt trista liv. KI ringde o sa att jag kan få tid för ÄP den 7 oktober. Visst det är en månad senare än vad jag hoppats på men med tanke på min långa menscykel så förstår jag. Börjar med nässpray 1 sep. Ska alltså spraya jättelänge. KI frågade mig om det var ok. Va?! Borde inte ni veta om det är ok eller inte. Om det betyder att jag får göra ÄP i oktober och inte senare så sprayar jag på så länge som behövs.

De sa även att kanske blir det nåt återbud från nån och då kan tiden förkortas.

• nellang

Jag brukar lämna meddelande om vad mitt ärende handlar om sen ringer de upp under dagen eller dagen efter. Men jag har förstått att de har mycket att göra nu efter sommaren. Så kanske prioriterar de patienter som ska starta upp nu i dagarna. ?

• nellang

Tjej25 - ring imorgonbitti oxå. Se till att lämna ditt personnummer så kan de kolla i din journal innan de ringer. Förhoppningsvis ringer det en klocka hos PGD barnmorskorna att de ska höra av sig till dig.

• nellang

Tossen - de kommer att få ut ägg! Och kom ihåg att det är bara ett guldägg som behövs. Mitt första IVF fick jag bara 4 ägg och 1 var friskt. Blev gravid men fick ma i vecka 7. Hur som haver så tänk glada tankar så går det nog bra.

• nellang
    tjej25 skrev 2013-08-20 22:25:57 följande:
    nu kom jag på en fråga här på kvällskvisten :) får man fortfarande sätta in två ägg? Jag och min man vill nämligen göra det. När vi hade vårt info möte på huddinge förra året fick man välja på ett eller två ägg (om man hade två friska dvs). Får man det fortfarande?

JAg har hört att om du är äldre (40+) så kandet ske. Men då oftast om du har sämre kvalité på äggen. Jag hänger i en annan IVF tråd och där har en tjej precis fått två ägg tillbaka. Och är det inte någon här i PGD tråden som har fått tvillingar?
  • nellang

Mitt första IVF var puregondosen 150, andra försöket 230 och nu brassar vi på med 300. Hoppas det ger mer äggblåsor. Och större / mognare. Kommer väl bli en hormonstin kossa.

Vad gäller FET tror jag att du slipper sprutor. Möjligtvis lite extra vaggisar.

• nellang
    tjej25 skrev 2013-08-23 16:01:47 följande:
    jaaaaaa nu har vi äääääntligen fått tid :D vi ska dit på tisdagen den 4/9!!! Sååå glad idag!!!

hehe :)

nu blev jag lite nervös oxå. I papprerna vi fått står det att man ska göra gynundersökning oxå. Är det en vanlig undersökning eller blir det nått extra jag inte vet om?? Hatar att gå till gynekologen så just detta ser jag inte fram emot ;)  

Tänkte även passa på att fråga hur det är med att återföra två ägg hur dom ställer sig till det :)

Kan ni tipsa om nått oxå som är bra att tänka på inför besöket?? Nått extra man ska läsa på om eller så??  

Åhh så kul!. Gynundersökningen är ganska ofarlig. De kollar lite på äggblåsorna och livmodern att allt ser ok ut. Möjligt att maken ska lämna spermaprov oxå, kommer inte riktigt ihåg.
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång