IVF/PGD väntar på eller är igång
Bli inte ledsna eller oroliga om ni inte får några biverkningar. Vid IVF 1 fick jag massor o vid 2an nästan inga, bara tårar.
Bli inte ledsna eller oroliga om ni inte får några biverkningar. Vid IVF 1 fick jag massor o vid 2an nästan inga, bara tårar.
Jag har berättat på jobbet. Skönt då första missfallet drog ut på tiden o jag var på VUL varannan vecka.
Jag är väl förhoppningsvis snart på gång. Trodde att jag skulle få starta igen direkt efter sommaren. Tyvärr hade de missat mig vi planeringen i juni så jag måste vänts på en mens till. . Men snart så...
Tjoho ett litet glädjebesked i mitt trista liv. KI ringde o sa att jag kan få tid för ÄP den 7 oktober. Visst det är en månad senare än vad jag hoppats på men med tanke på min långa menscykel så förstår jag. Börjar med nässpray 1 sep. Ska alltså spraya jättelänge. KI frågade mig om det var ok. Va?! Borde inte ni veta om det är ok eller inte. Om det betyder att jag får göra ÄP i oktober och inte senare så sprayar jag på så länge som behövs.
De sa även att kanske blir det nåt återbud från nån och då kan tiden förkortas.
Jag brukar lämna meddelande om vad mitt ärende handlar om sen ringer de upp under dagen eller dagen efter. Men jag har förstått att de har mycket att göra nu efter sommaren. Så kanske prioriterar de patienter som ska starta upp nu i dagarna. ?
Tjej25 - ring imorgonbitti oxå. Se till att lämna ditt personnummer så kan de kolla i din journal innan de ringer. Förhoppningsvis ringer det en klocka hos PGD barnmorskorna att de ska höra av sig till dig.
Tossen - de kommer att få ut ägg! Och kom ihåg att det är bara ett guldägg som behövs. Mitt första IVF fick jag bara 4 ägg och 1 var friskt. Blev gravid men fick ma i vecka 7. Hur som haver så tänk glada tankar så går det nog bra.
Mitt första IVF var puregondosen 150, andra försöket 230 och nu brassar vi på med 300. Hoppas det ger mer äggblåsor. Och större / mognare. Kommer väl bli en hormonstin kossa.
Vad gäller FET tror jag att du slipper sprutor. Möjligtvis lite extra vaggisar.