Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

Träningsnördar - här samlas vi!

Spinning distans pass 55 minuter idag. Och i morgon börjar jobbet och gymmet öppnar så då blir det lite mer ord ing på träningen. Planen är 3 gym pass och tre cardio pass i veckan. Skulle gärna vilja ha en pulsklocka rill cardion, r någon tips en bra som inte kostar mer än 2000 kr?

• SpanskaFlugan
    Scratchy skrev 2013-08-04 21:29:52 följande:
    Låter jobbigt. Jag hade aldrig haft problem med ryggen i hela mitt liv förrän nu. Nu förstår jag varför folk med ryggproblem bitchar så mycket.  

Ryggproblem är ett helvete. Går själv hos sjukgymnast för mina ländryggsproblem.
  • SpanskaFlugan
    Scratchy skrev 2013-08-04 21:48:54 följande:
    Slalom och målning? Gör du liknande rörelser  när du åker slalom och när du målar? I så fall måste du skicka en video. Jag vill mest veta vad som är fel så att jag vet vad jag ska göra i framtiden. Jag blir så passiv när jag inte kan göra marklyft. Vad ska man göra på gymmet om inte marklyft liksom?

Min sjukgymnast låter mig göra just marklyft för att träna bort det onda. Fast med inga vikter än så länge, ska lägga på det snart. Finns mycket intressanta studier, särskilt i Luleå, om att träna marklyft med ryggpatienter. Spännande examensarbete här: pure.ltu.se/portal/files/43244079/LTU-EX-2013-43216794.pdf
  • SpanskaFlugan

Idag blev det ett första gympass efter semester, bröst och biceps. Varmt som sjutton på gymmet doc, de har ingen bra ac. Imorrn spinning eller löpning. Vad har ni tränat idag?

• SpanskaFlugan
    Maria1982 skrev 2013-08-06 11:02:53 följande:
    Onödiga kommentarer som "tjejer ska styrketräna.." undanbedes vänligen men bestämt nu. Jag löptränar ju en del. Har börjat få ont i knän och en ljumske. Ska jag ignorera och tro att det går över med tiden eller ska jag lägga om träningen lite?

Testa att simma eller cykla ett tag? Det är ju snällare mot lederna. Annars, just när det gäller knän, skulle jag trots allt säga just styrketräning... Man behöver ju inte ens gå till gymmet men ha några styrkeövningar för att bygga upp knäts muskulatur och stabilitet.
  • SpanskaFlugan

Ett spinningpass och en timme på gymmet i morse (bröst och biceps). Har grym träningsvärk i triceps från i torsdags. Lätt att få träningsvärk där men ryggen, som jag gjorde samtidigt känner jag inget i. Det är svårt att "få tag" i ryggen tycker jag.

• SpanskaFlugan
    ander25k skrev 2013-08-31 17:01:27 följande:
    Men kör du i maskiner , eller fria vikter ?

Både och. I torsdags gjorde jag kabeldrag, flyes med lösa vikter, sittande rodd i kabeldrag och en övning jag inte vet vad den heter. Man står i kabeldragen, ha en rak stång på, håller armarna rakt fram, 90 grader, drar ner till höften med raka armar och så sakta upp igen. Men jag tror att problemet är att mina armar tar slut innan ryggen. Ryggen orkar mycket mer men armarna, handleder och händer inte orkar.
  • SpanskaFlugan
    ander25k skrev 2013-08-31 18:52:15 följande:
    Prova använda dragremmar, och lägg in ett pass med träning av under armar

Jo, gör ben, axlar och underarmar var tredje pass. Tack för tipset om dragremmar, ska testa det.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!