Johan75 skrev 2013-09-01 13:13:48 följande:
Typ sittande rodd? Backflies är för mig en övning som primärt tränar baksidan av axlarna och inte ryggen. Övningen där du med raka armar trycker stången mot höften tar väl väldigt mycket på bröst? Jag skulle prova fokusera på övningar som primärt tar på latissimus. Latsdrag, hanteldrag och stångdrag, sittande rodd och göra dessa extremt noga så att armarna aktiveras så lite som möjligt. Biceps går att påverka ganska mycket hur aktiv den ska vara men det är svårare med underarmarna så då är väl dragremmar en bra idé. Jag tycker själv ryggen är svår att få till med att det verkligen tar, så jag är helt med på vad du skriver. Speciellt svårt är det om man kör träning ute i det fria. Då tycker jag det blir extra svårt att pricka ryggen på ett riktigt bra sätt.
Nej, den när man drar stången från över huvudet och ner till typ bröstet. Vad heter den? Den med raka armar ner mot höften tar grymt på ryggen men tröttar ut triceps också. Ska se om jag kan hitta en länk... Vet inte vad den heter. Ska börja med chin upp också tror jag, de jobbar hela ryggen, plus armar, gillar den för det är en sån totalövning.