Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

Träningsnördar - här samlas vi!

lille Birger skrev 2014-08-19 10:14:50 följande:

Ja, det stämmer nog. Tjejer gillar också att träna rumpan mer än killar. Ska man hitta de allra starkaste benen ska man dock titta bland männen:

Det handlar inte om en viss kroppsdel. Jag tränar för att bli stark och uthållig i hela kroppen. Inte bli snygg i en viss kroppsdel.
  • SpanskaFlugan
    Doctor Why skrev 2014-08-19 17:47:27 följande:

Doktorn säger:

För att undvika förkylning och ...sprita av handtagen på de maskiner och lösa vikter ni använder 

Min regel är att alltid tvätta händerna det första jag gör när jag kommer från gymmet och aldrig röra ögon, näsa eller mun med händerna innan jag tvätta händerna. Såg en kille på gymmet i får som stod och petade näsan innan han greppade tag i handtaget på maskinen jag väntade på. Mysigt...
  • SpanskaFlugan
    cosinus skrev 2014-08-21 12:56:10 följande:

Jag går oftast isäng mellan 22:30 och 23 på vardagarna och går upp typ 6:45

Så typ 8 timmar i sängen. Men jag vaknar precis hur många ggr som helst per natt. Får jag sova helt själv, eget rum utan vare sig man och barn så vaknar jag nog bara 2-4 ggr på en natt p g a ont i ryggen.

Har jag sällskap i rummet så 15-20 uppvak, men jag somnar iaf om fort :)

En fråga till er här inne? Brukar ni lämna blod, hur länge tar det isf innan ni upplever att ni är tillbaka på full kondition. Jag tycker det tar 2 veckor innan jag är tillbaka i samma flås så jag drar mig lite för att lämna blod så ofta just för att det är så trist när det går trögt sen.

Jag märker lite dagen efter om jag tränar styrka, konditionen påverkas bara samma dag. Sen är det som vanligt.
  • SpanskaFlugan
    K grrl skrev 2014-08-21 20:21:10 följande:

Hur ofta kör du underkropp, Spanska Flugan?

Övre rygg tränades här ikväll. Det har varit effektivt för mig att äta mer, gör höjning på höjning. 

Det brukar bli två gånger i veckan i normala fall. Nu har jag dragit på mig en skada i axeln som gör att nästan alla axel och bröstövningar går bort en tid framöver. Så då blir det mer ben än vanligt. I kväll gjorde jag rygg och ben.
  • SpanskaFlugan
    Doctor Why skrev 2014-08-21 21:18:05 följande:

Oj...bra jobbat.

Det blir många viktskivor på pressen 

Tackar :) Fyra 25 kg och två 10:or. Vår "vagn" väger 50 kg.

Och helt ot, ser du framemot lördag eller? :D
  • SpanskaFlugan
    Doctor Why skrev 2014-08-21 21:18:05 följande:

Oj...bra jobbat.

Det blir många viktskivor på pressen 

Fast nu såg jag att det stod Doctor Why, inte Who, så du kanske inte har en aning om vad jag pratar om haha!
  • SpanskaFlugan
    Doctor Why skrev 2014-08-21 21:33:10 följande:

Jodå... 

Tyvärr så är jag skitdålig på att leta upp sidor som visar den serien gratis.

Men jag ska försöka...

Längtar tills jag får se Mr Capaldi som Doktorn.

Ja, tar ju en sådan jäkla tid innan man kan se det legalt tyvärr. Och BBC är så snåla med sin iplayer. Jag ska över till London om några veckor, ska se det då på iplayer om jag inte hittar det någon annanstans.

Och jag tror Capaldi blir suverän, kul med en äldre doktor!
  • SpanskaFlugan
    Doctor Why skrev 2014-08-21 21:57:14 följande:

Kommer du träna i London?

Ni som reser ofta i arbetet eller på semester, tränar ni på hotellet eller på lokalt gym?

Jag ska försöka träna, hotellet har gym men jag ska på konferens och jag vet av erfarenhet att det kan bli ont om tid mellan konferensen och diverse kvällsaktiviteter. Dessutom så är gymmen på hotell sällan bra, ofta bara några få maskiner. Bättre att ge sig ut och springa helt enkelt. Bor nära Hyde park.

Jag reser mycket i jobbet och nu har jag rutin på att boka hotell nära gym. Jag har kort på Friskis & Svettis och får träna billigt på alla F&S i hela världen. Om det inte finns F&S bokar jag hotell med gym som jag vet är bra. När det är säsong springer jag, annars blir det gym. Någon gång har jag tränat på hotellrummet men det är inte optimalt. Ofta är rummen lite små...
  • SpanskaFlugan
    Doctor Why skrev 2014-08-21 22:10:03 följande:

Aha...att springa i Hyde park låter inte dumt.

Så det finns F&S i andra länder..bra att veta eftersom jag ska bli medlem hos dem nästa år.

Tränar nu sjukgymnastik pga diskbråck, men går över mer och mer till "vanlig"styrketräning.

lille Birger...jag känner igen ditt problem med värme som övergår till kyla.

Somnar framför en fläckt och vaknar framåt småtimmarna kall som en isglass 

F&S är inte på långa vägar lika utbrett i andra länder som i Sverige. Störst är de i Norge, utan för Sverige dvs. I Sverige finns det nästan överallt men med varierade kvalité. I Umeå finns de inte alls. I Uppsala har de bättre anläggningar än Sats och Actic, i Gbg är de helt ok men inte lika bra. Linköping och Örebro är nästan lika bra som Uppsala. Stockholm har några bra anläggningar i centrala stan men ute i förorterna är de lite sämre. Men Uppsala är helt klart bäst. Fick höra sist jag var där att F&S Riks tydligen använder deras Ultuna anläggning för sina utbildningar i gym och spinning just för att de har bäst anläggning.
  • SpanskaFlugan
    K grrl skrev 2014-08-22 07:06:23 följande:

Jag har rest mycket i mitt förra arbete, men bodde sällan på ställen som hade gym och tränade då på lokala gym. Så jävla dyrt bara! På IKSU tror jag det kostade 150:-.

Det var för dyrt! Jag brukar bo på Hotell Aveny i Umeå. De har avtal med ett rätt ok gym i samma hus så där kan man träna gratis när man bor på hotellet. Jag brukade bo på Hotell Winn men nu har de flyttat in i ett nytt flashigt bygge och höjt priserna till ca 1700 kr natten. Men har de gym? Nix! Snacka om miss att bygga ett nytt hotell 2013 och inte se till att det har gym!
  • SpanskaFlugan
    HäckHäxan skrev 2014-08-25 14:09:08 följande:

Shit jag känner  mig hurtig bara av att läsa om era liv  

Nä skämt åt sido jag blir alltid sådär impregnerad av folk som orkar bemöda sig med att träna och dessutom tycker att det är kul. Fascinerande 

Det är just "kul" som är nyckeln. :) Man måste hitta en träningsform som man tycker är kul, då blir det enkelt och roligt att träna.
  • SpanskaFlugan
    Mollly skrev 2014-08-30 17:18:46 följande:

Jag tänkte lägga mer krut på konditionen nu. Men kan inte springa mer än 2 minuter, sen får jag grymt håll på höger sida. Idag åt jag lunch vid 12, tränade strax efter 15. Drack inte speciellt mkt innan träningen heller. Trots detta får jag sjukt ont. Vad kan det bero på? Vad kan man göra för att slippa det?

Längre uppvärmning kanske? Jag måste värma upp genom att gå i minst tio minuter innan jag kan jogga. Sen kan det beror på din andning. Googla på ämnet så hittar du massa tips. Ofta är felet att man inte andas djupt nog eller mer fel rytm i sin andning.
  • SpanskaFlugan

En timme på gymmet och sen 55 min pulsspinning. Stolt över det eftersom jag hade en stor kväll igår och inte sov särskilt bra. Så trött nu...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!