Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

MrC skrev 2013-02-01 13:43:43 följande:
    Äntligen träningsdag igen.
    Blev bjuden på hotellfrukost av en affärsbekant. Men jag hade karaktär nog att inte vräka i mig mat bara för att... efter frukosten tog jag en promenad till Fitness24Seven på Sveavägen (Stockholm). Stegade in där ca 9:15 tror jag.

Anyway, dagens pass:
    Roddmaskin 1 km, 4:11.
    Löpbandet 4 km, 19:26. En snitthastighet på 12:35 km/h.
    Sittcykel 10 min.

När klockan visade 12:00 hade jag sprungit lite drygt 2500 meter.
    Enligt Coopers test har jag bra kondition.
    iform.se/testa-dig-sjalv/test-traning/test-co...
    Jag är 40 år. Om några veckor kan jag nog pressa mig till 2600 m eller mer på 12 min. Ska banne mig komma upp till utmärkt snart.
    Hur långt hinner ni på 12 minuter?

Imorgon är det crosstrainer på schemat.

Vet inte.
    Innan fotskadan bör jag har hunnit ca 3-4km?

Hemma igen från Thailand! Känner mig otroligt otränad nu. Foten är sämmre efter flipflops och jag har inte tränat för mkt därnere. Bara ätit och druckit. Åh andras idan måste man ha viloperioder *försöker tänka pos* Min plan var ju at köra 6v på ett program för milen sub 40 (fast modifierat för milen sub45) innan resan, ta det lugnt i 14 dagar med bara lite kvalitetspass på bandet och sen köra igen inför seedningsloppet för gbgvarvet.
    Nu har det blivit precis tvärt om pga den där satans foten och jag känner mig låg, men väligtgt utvilad efter resan. Kanske får målet bli magrutor nu. Och plankan i 4min.
    Idag sk ajag träna igen! Spinning och gymmet eller testa att löpa en tur.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

30min spinning
    30min TRX
    30min spinning.
    KÄnns som om det kommer svida imorgon..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    cosinus skrev 2013-02-08 19:38:26 följande:
    Ni som kör plankor, hur länge orkar ni planka?

Jag kör aldrig plankan för jag får ont i ett knä av den (saknar menisk och det är lite annat jox med det knät) men jag var tvungen att prova när en kompis frågade så jag körde 3 minuter halvsjuk.

Trodde faktiskt jag skulle kunnat tjura mig till 5 min men det hade jag aldrig klarat. Frisk hade jag kanske kunnat härda 30 sekunder till.

Nu börjar iaf vi vara friska i det här huset så nu har jag kunnat springa 3 ggr efter uppehållet på 2 veckor. Börjar kännas ok igen. Borde börja köra mer intervaller. Ni som springer intervaller hur långa och hur många?

Har plankat i 2min som längst uppmätt. Då hade jag kört ett komplett styrkepass inkl mage innan.
  • MissKaos

Jag har tänkt mig klara 4min till sommaren. Vet inte om det är möjligt att uppnå, men ska testas!

Körde ju TRX idag och sablar vad jobbigt! 30min och det känns som om jag är helt mör överallt. Man kan tro att min Core inte finns allt. Kollar lite på gladiatorerna nu. Jag vill ha deras mage..

• MissKaos
    cosinus skrev 2013-02-08 20:11:23 följande:
    Vad är TRX?

Har sett för lite gladiatorerna för att kunna uttala mig om deras magar men dhttp://kingcobras.blogg.se/images/2011/belin_1484 81504.jpget här är en mage i min smak :)

Har du sett ett par band med handtag i som hänger från taket på gymmet?

http://www.trxtraining.com/
  • MissKaos

Be om hjälp! Att stärka musklerna runt är ett bra sätt att slippa smärtor.
    Jag har klämt ut en disk -den poppade tbx igen. HAde rejäl nervpåverkan och släpade ena benet lite när jag gick länge. OM jag får ont i ryggen gör jag det nu med. Har kört massa massa core och kan nu springa utan besvär från ryggen. Har sällan annat än träningsvärk eller typ "normalt ltie ont i ryggen" som folk väl har ibland. Varsamt använt tror jag du kan träna upp en hel del småmuskler med hjälp av instabil träning som trx..

• MissKaos
    20082011 skrev 2013-02-08 20:27:50 följande:
    Hej alla träningsnördar
    Är ny på gymmet och har börjat tre gånger i veckan.
    Har till och från ont i knäna, men vill samtidigt kunna träna benen och har kört en maskin som heter "benpress" men upplever ännu ondare i knäna efter den.
    Har ni något förslag på någon bra benträning som inte gör ont i knäna efteråt?
    Jag kan ju inte vara ensam om detta problem  

Säkert inte.
    Ta kontakt med en instruktör och kontrollera din teknik. Kolla själv att fötterna är nog långt framme på fotplattan.
    Det finns ju andra övnignar du kan göra som tex utfall som med är bra att varva med. kanske kan du testa att köra "jägarvila" (samma som 90gradet) ta en gymboll bakom ryggen ställ dig mot en vägg gå ner till 90 grader och stå still ca 1minut. Du kommer nu träna dina muskler men även fästena som du kanske är svag i. Det kan vara en orsak till smärta
  • MissKaos
    Ponzi skrev 2013-02-10 11:55:00 följande:
    Varit relatvit fullt ös på gymmet, dock dålig på uppdatera här märker jag, hänger dock mest på kollozeum numera:P

Detta från veckan som varit gick riktigt bra slog flera nya rekord:D

PB: Person Bästa ( nytta alla)

PB :bänk 110, vågade inte på mera då jag inte hade någon som passade.
    PB :Benböj 120 kg, sedan började man märka av knänan när man gick ner så nästan rumpan var i golvet.
    PB: Benpress, 280 kg ( sedan kände man av kän igen:P)
    PB :i sned handelpress 47.5 kg (bröst),
    PB: MIlitärpress 65Kg,
    PB : hantelpress( axlar) 30kg, vete fan varför jag orkar så satans mera i hantelpress än i militärpressen:P
    PB : bar-curls 60 kg
    PB Tricepspress(i maskin) ~80( det är engelska/amerikanska enheter)

Bra jobbat!

Själv har jag utmanat träningsvärken sedan i fredags med mer TRX samt lite Kettelbellsövningar i dag. Och ca 30min på spinningcykel. Undrar om jag tar mig ur sängen imorgon, vi var på gymmet ca 90min men en stund gick åt till att visa min sambo övningarna som gjorde att jag hoppade högt bara han la handen på min rygg igår...
  • MissKaos

¨Jaha.

5km /33min. Isigt och moddigt.

Gjorde ont innan gör ont nu med.

Ska ta mig f-n ringa och kolla om behandling för fothelvetet nu. Jag blir galen om jag inte får springa. Och av att det gör ont.

Igår: 15min rodd 35 min TRX 15min spinning. Reultat: Träningsvärk.

Imorgon, ngn form av styrka. Tror det blir lite kettelbells och utfallsgång mm. Samt 40min spinning (klass)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!