Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Helt utpumpad. Bara sover och sover. Ngn frm av sjuka?
    Orkade inte springa igår. Gick  på skivstång idag, plockade av vikter och nu vill jag sova. Igen.
    Samma ifredags, orkde inte träna då heller.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

4,5km på bandet efter  5min i roddmaskinen. Det var KÖ till banden på gymmet!
    sen blev det 90min skivstång/spinn.
    Nu ska jag sova.

HAr fö mått illa och haft ont i skallen (igår) tror det är stress. Riktigt Hysterisk Stress. Många sjuka/borta på jobbet extrem arbetsbelastning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-12-04 22:15:22 följande:
    Usch! Säger som igår, var rädd om dig! jobbet är inte värt riskera hälsan för! Fast nu är det inte många dagar kvar till jul, hoppas att du kan få vara lite ledig då...det ska jag vara och det ska bli så skönt och ännu bättre är att barnen på jobbet också får vara lediga. De är så slitna nu.

Vid jul vänder det även och vi börjar gå mot ljusare tider. Nu gäller det verkligen att ta tillvara på varje liten gnutta sol man kan få. Det kände jag i Trysil nu, att få vara ute i snön i tre dagar var en verklig energikick. Den här "hösten" har varit hemsk...ja det har ju varit höst allt sedan sommaren 2011.

Ja verklgien..
    Nej, det där med jobbet är så svårt. Jag har ju ett jobb där det är svårt att vra borta. Funderade på att stanna hemma idag, men då har jag en patient som kommer för sista delen i en grejj. Eller så har man ngt samtal, elelr ngt möte med soc etc och då är man så viktig för patienten. Tyvärr.. Sen blir det inställt så skjuts det upp = mer att göra sedan!
    Vi ska snart flytta. Det kommer bli bättre (jobbet alltså)
    Ska ra ledig i  jul, jobbar klämmdagarna. Sen 2 v semester i januari/feb. Thailand..
  • MissKaos
    Ponzi skrev 2012-12-08 20:18:40 följande:
    Nu äntligne kommer man igång med träningen igen:)

Lillskiten kom i onsdag på eftermiddagen äntligen, efter ett tufft dygn med vattengång samt värkar) som kickade igång efter en tid, ( inte jag nu som led av smärtan,  men fick vackert stå och se på när ens älskade har fruktansvärt ontGråter)

Blev ett benpass idag, känner att man "tappat" lite då man under nu snart 3 dygn sovit otroligt lite och maten har blivit lidande.

GRATTIS till bebisen Vad blev det?

Själv tvångsvilar ajg lite från löpningen. Sprang 5km på bandet i fredags, fick lida för det sedan. Jäkla hälsporre Nåväl. Körde sedan ca 45min i gymmet. Intensivt. Och jag har träningsvärk än... I em blir det skivstång. Antar att man får försöka köra annat nurå. JAg som ville bli lite fit inför thailandsresan i januari, samt hade tänkt börja köra fartträning för gbgvarvet och sthlm marathon. Skräcken är att detta inte ger sig (snabbt) så jag inte kan springa varvet och maran
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-12-10 09:49:26 följande:
    Jag kan inte träna mer alls på det sätt som jag gjort. Har gått å blivit gravid!
    Jag kunde inte det enligt läkarna och vi väntar ju barnbesked från Ryssland om 6 månader! Doktorn sa att detta var en chans på 10 miljoner! Jag tackar min träning och kost, det måste ha med det att göra. 8 år tog det att bli gravid. Nu är vi i v 14!
    GRATTIS!!!!
    Då har du snart två barn? Från noll till två!
    Grattis grattis, massa grattis.
    Träningen du har gjort är ju bra även för en framtida förlossning.
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-12-10 11:35:19 följande:
    Ha ha redan nu är rutorna som bortblåsta, har EN jätte ruta och rund mage. Har redan gått upp 5 kg helt sjukt. Jag kommer bli en ballong

Ja, man blir lätt det
    Jag gick upp rätt mkt i början med min son. Sen stannade det av lite. Kunde inte ha mina vanliga byxor from v8-10... Fick panikhandla.. *minns* Kolla i mitt galleri där finns en bild från v 10/11...
  • MissKaos

Vilar. Känner mig orkeslöa och har ont i hälen. Vila, och ladda om!

• MissKaos
    Ziraya skrev 2012-12-12 15:14:46 följande:
    Hej! Nu har jag varit borta från tråden länge. Jag har haft en hel del jobbiga problem med elendiga sjukdomar och annat, men nu har jag börjat hitta tillbaka till verkligheten. Jag har bestämt mig för att börja med simning och jag har bokat datum nu på lördag, samt köpt baddräkt! För visst ska simning vara bra om man har problem med ryggen?

Dessutom har jag börjat med enkla yogaövningar här hemma, och det är riktigt skönt för kroppen :) jag har hittat en bra serie påyoutube som går från enkla basövningar till mer komplicerade. Just nu är jag på basövningarna. Jag har hittat en träningskompis också, så motivationen är verkligen på topp! 
    Solig
  • MissKaos

Bokat in mig på spinning! HÄRLIGT efter vilodagar med en mkt liberal syn på ätande etc. Skönt, behövde nog lite vila mentalt sas. HAr ont i foten ännu så vågar inte springa. Men Spinning och dra lite i gymmet iaf!

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-12-12 15:49:56 följande:
    Vad skönt att du hittat tillbaka! Solig

Yoga ÄR skönt, men jag skulle råda dig att gå och träna för en riktig yogalärare nån gång så du lär dig att göra rätt. jag tränade yoga på friskis ett tag plus att jag tränat till div yogafilmer. Sedan började jag en kurs och vilken skillnad säger jag bara! Du får önska dig det i julklapp.

Min yogalärare åkte till Indien igår och blir borta i fem månader, det låter så härligt!    
    Friskis yoga är inget vidare... Men en riktg lärare är bra! Jag har gått Iyengar, Hatha, Ashtanga för lärare samt BodyBalance och PowerYoga. Det gör en enorm skillnad när m an får "hand on" i positionerna. Jag skulle vilja Yoga lite igen. Nu kan jag ju inte springa så det kanske vore en ide under rehabtiden.
    Spinning idag samt lite gym. Inte skitkul. Jag längtar bara ut och springa hela tiden Blir avundsjuk på folk som springer. Tänker hela tiden "åh, Idag ska jag göra den rundan" etc coch så känner jag att det gör ont och minns att jag inte alls ska/kan springa. Måse ju vila bort skiten. Tröstäter. Det är ju produktivt.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!