Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Idag har jag spanat in nya Friskis gymmet här i Gbg. Vi har fått ett CROSSFIT GYM! Lööve! Ska försöka gå på lite instruktpner etc jag är ju inte inkörd på att träna så men gillar grundidén. Körde 10min rodd, enbens knäböj med ena foten i en TRX, biceps i trx, några burpees, armhävningar, dips på en låda, balansplatta (för hälen) Lite plankor o fällkniv. axelarmhävningar,  smalrodd i trx samt en övning för sneda magmusklöerna i cabelcross och ngt mer. Vågar inte hoppa hopprep med min fot. Avslutade med en 40min spinningklass. 40min i gymmet totalt och 40spinning. Inte helt kasst, håller påa tt bli förkyld. Det sitter bara i näsan som tur är!  10 armhävningar. det räknas nästan som dross va? SÅ sugen på att lära mig använda ringarna! Och mer TRX. Och klättra i repet.
    Har tänkt springa en kortis imorgon. Köpt nya exertubes (på lidl) ska nog testa dom med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

6km sprugna. Känns som om det är helt tröstlost. Tar emot, korta turer långsamma. Inte alls vad jag hade tänkt mig

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Skivstang.och 25min spinning. Samt em promenad med familjen blev det idag.

• MissKaos

Vilar, har mer ont ifotfan igen efter att ha gått mkt idag.
    Imorgon skivstångspinning (90min pass) och en uppvärmning med lite cardio tex roddmaksin.

Funderar på att hitta ett nytt mål. Överväger då att ta plankan, men vad är rimmligt? En vanlig planka gör jag i 2min nu. Om jag inte har kört annat innan gör jag minst 30 armhävningar med fötterna på en låda.
    Klarar inte en enda pull-up utan assist.

Är det rimmliga mål:
    2 pullups utan assist
    4min i planlan
    50 armhävningar ( fötterna på en låda)
    10 tricepsarmhävningar(på tå)

Min fot gör det ju omöjligt att springa ordentligt.
    Så på löpsidan är det nog 5-7km 3ggr/vecka som känns som en rimmligt mål nu -och då är målet att INTE SPRINGA LÄNGRE. Jag kan nog klätt bli ivrig när jag kommer ut och det i övrigt känns bra..

• MissKaos
    Mammas V skrev 2013-01-08 08:38:48 följande:
    Avis ja är på er, jag vill också bli träningstokig. Tänkte ja kunde fråga er en sak, Jag har 30kg o gå ner o kör kondition tre dagar i veckan. funderar på o byta ut ett pass till hård styrketräning så ja får muskler som kan hjälpa till o få bort fettet. Tror ni de är bättre eller är ren kondition bäst? Har ingen vana att styrketräna...

Nu ska ja iväg o träna iaf  
    Vad kör du for cardio?
    Bäst tror jag det är om du kan lägga till lite styrka när du ändå tränar.. Kör du 20min i samband med din cardio så blir det rätt rejält på en vecka. Och ja, du kommer få bättre effekt om du kör styrka med! Sen är det kost, kost kost och sömn som är viktigt med!
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2013-01-09 19:20:50 följande:
    40 min styrka, 20 min löpträning.
    Mår för tillfället illa som en gnu, så jag tog nog i för mkt?!
    Funderar på att köra fingrarna i halsen för o bli av med det...
    Drick lite och vänta.. Testa att äta lite om en stund, KOmmer nog andra vägen om ett tag..

Vilodag här! HAr en son som illvrålar på övervåningen.. VAAAATTEN PAAAAAAAPPAAAAAAAAAAA Nervträning!
  • MissKaos
    iser skrev 2013-01-10 20:48:35 följande:
    Hej.

jag hoppas att det är OK att jag hoppar in i tråden och ställer lite frågor till er  mer rutinerade . Jag har denna vecka börjat träna efter lååångt uppehåll med en treåring och en tremånaders bebis emellan. Jag är smal men extremt otränad och har mamma-mage. Vad säger ni om mitt träningsupplägg? Tränar på F&S

Mån: Vila
    Tisdag: Spinning eller skivstång ?
    Onsdag: mamma core + spinning
    Torsdag: mammacore alt.vila
    Fredag: Vila
    Lördag: yoga, styrketräning
    Söndag: familjegympa med treåringen +(kanske) styrketräning

Är det ett bra upplägg?

Sen undrar jag hur man ska se på träningsvärk. Är det dumt att träna med träningsvärk eller är det bara att köra på om man kan?
    Jag säger att du väljer bra saker men inte bra ordning!
    Mån -Vila
    Tisdag Skivstång
    Onsdag Spinning
    Torsdag core
    fre vila
    lördag yoga, styrka
    sö familjegympa

Su ska nog inte köra core dagen efter skivstång det tar som f-n på magen. Sen, är du otränad börja med 2 pass/vecka och öka på efterhand.. Egentligen kan du nog köra skivspinn eller skvstångintervall 3 ggr/vecka och nöjja dig..

Idag 5km  löpning, Mindre ont i foten även om det känns.

• MissKaos
    iser skrev 2013-01-10 21:30:55 följande:
    Tack för responsen Låter vettigt. Är lite överambitiös nu när jag tycker att det är så roligt kan jag tänka. Hur är det angående träningsvärk? Kan man träna om man har mildare värk?

Jadå! Det kan du
  • MissKaos

TRXidag.5km löpning igar

• MissKaos
    niceelinice skrev 2013-01-14 17:17:44 följande:
    Kul tråd =) Vet inte riktigt om jag räknas som en träningsnörd, har börjat träna mer och mer det senaste halvåret. Tidigare mycket hemma (Insanity Workout) och nu blandar jag även in gym. Min träning går i perioder, vissa veckor tränar jag 1 eller ingen gång och vissa veckor tränar jag 6 gånger. Har nyligt även börjat äta kreatin och proteinpulver. Slänger in en före och efterbild på min mage som jag börjar känna mig nöjd med, har fortfarande lite fett kvar längst ner på magen men det försvinner förhoppningsvis inom kort =)

Det här är egentligen bara 3 månaders intensiv träning istället för 7, men det var redan i april jag fotade förebilen eftersom jag fick för mig at jag då skulle börja träna.   

GRATTIS!

5km löpning på lunchen idag
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!