Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Släpade kroppen 5km igår, i löpspåret. Tog emot! Vet inte hur mkt det påverkar att jag har börjat cykla igen denna veckan efter vinteruppehållet -men 20km/dag gör väl sitt när man är ovan..

Vilodag idag.

Imorgon en tur till crossfit gymmet.
    sjukt sugne på ALLT och försöker stå emot. Vill inte ha 20kg att gå ner efter fl. Sist var det jobbigt nog med 10..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Paradigm skrev 2013-04-18 19:15:43 följande:
    Jag vet hur det känns misskaos, jag gick upp 25 kilo under min graviditet. :)

Jao, det var inte så farligt.. Jag gick upp 16kg till sista vägningen. men SEN svälde jag som en ballong... Och vägde över 100kg i slutet. Gick alltså upp över 10kg mer än du.. En hel del var vatten jag gick över 16dgr och då sammlade jag rätt mkt vätska. Men det var mkt att jobba med efteråt, minst sagt. hade 10kg kvar när jag vågade ställa mig på vågen. Min normalvikt är 61-62. Hade gått upp lite innan pga hormonbehandlingar under 1 år och vägde kansk65 drygt näör jag blev gravid den gången. När våger gick över 100slutade jag väga mig *hrm*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Paradigm skrev 2013-04-19 06:28:45 följande:
    Misskaos, då gick du upp bra mycket! Du får väl helt enkelt äta när du vill, men nyttigt. Om du inte vill lägga på dig. Lättare sagt än gjort kanske. ;)

Hur lång är du förresten? Jag har för mig att du är ganska lång... :)

172,5 så ja, jag är lång!
    Ja jösses.. Jag gick upp massor. Det mesta under den sista måndaen och mkt var ju vatten... Tror de där sista 16 dagrana på övertid gjorde mkt med.
    Nej, nu jobba.. Gymmet i em
  • MissKaos

Crossfitgymmer ca 1h och cykling i motvind till/från jobbet igår känns i benen idag..

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2013-04-20 14:18:37 följande:
    2.5 timme svettigt spinningpass klart Genomsura kläder!

Åh! Så härligt
    Wilowa skrev 2013-04-20 14:35:54 följande:
    Sitter i solen med grillen tänd bredvid mig och njuter efter att ha avslutat en lång och härlig slalomsäsong! Jätteskönt med vår, men jag kommer sakna slalomen. Nu ska vi bara äta och sedan ska vi riva förtältet och packa ihop oss för hemfärd imorgon. Jag längtar redan tills vi kan köra upp vagnen hit nästa höst igen...fast gissa vart barnen vill åka på semester i sommar? Jo hit och testa att cykla nedför fjället!
    Vad härligt!

Idag blev det nada träning. Hade tänkt springa men orkar inte. Vi har grejjat i trädgården lite, krattat löv etc. Sen grillade vi korv i solen. Väldigt skönt, men efter det fick kaos coma och gick in och la sig i sängen istället för att springa de planerade km. Blir en löprunda ist för gymmet imorgon. Ska med sonen på ett lekland (barnkalas) och det är mental träning. Gillar inte sånna ställen ALLS! Dessutom innebär det att vi missar vår gemensamma söndagsutflykt till gymmet. Barnpassningen är öppen ett par timmar och då brukar vi passa på..
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2013-04-20 18:22:27 följande:
    Mitt knä (knäveck typ) gillade inte spinningen. Det gör ont! Haltar runt här nu, har sträckt ut och töjt och haft mig. Får ta det lite lugnt några dagar...

Granskad och behörig för vidare tester till polishögskolan också Måste få rejäl fart på taxbenen bara! 2 km på 10.15 min.
    Tips??
    Springer idag på ca 12 min och då i ett tempo som jag kan löpa hur långt som helst i. Satsa på 10-20-30 metoden?

Intervallträning. Korta intervaller, jag hade kört 100meters intervaller 1g/vecka. Ett längre löp i tempo och ett backpass samt ett lugnare pass. Därtill styrketräning modell crossfit.

KOntrollera din sittposition. Många sitter för långt bak och för lågt. Du ska kunna hänga ett lod från ditt knä till där foten sitter fast i pedalen när du har benet i nedesta läget. BEnet ska då vara nästintill rakt.
  • MissKaos

7km i Utbybergen. Härligt, men det tog lång tid! Kuperat är det och oerhört vackert.
    Sen ett lekland, barnkalas, och hela kostcirkeln blev tillfredställd med en hamburgare  utan något mer än burgare och bröd samt kaffe och tårta. Mår nu sådär... Min kropp klarar inte riktigt den typen av kost. Läser ovan att fler av er inte heller funkar optimalt på "fel" käk.
    Undrar vad vi ska ha till middag *lurar* Hittade ett recept i Aktiv Tränings som jag och sonen vill testa men vi har inte grejjer hemma. Kyckling med sesamfrön en massa grönsaker och fullkonrsnudlar.

• MissKaos
    Paradigm skrev 2013-04-21 18:03:46 följande:
    Här vart det linssoppa, helt OK! :)

ÅH, bra idé! Länge sedan jag kokade det. Det är ju jättegott
  • MissKaos

Orkeslös.. sprang 5km på 36min. Har cyklat till/från jobbet så alltid ngt! Ska packa väskan för en tur till crossfitgymmet imorgon. Har träningsvärk sedan i tisdags fortfarande (skivspinn)

• MissKaos
    Paradigm skrev 2013-04-25 19:52:23 följande:
    Misskaos, bara att cykla till o från jobbet ät väldigt bra tycker jag (om det är en längre sträcka)

10km enkel. Så det är ju en ok sträcka. tar ca 30min in längre hem (uppför)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!