Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2013-06-25 21:33:32 följande:
    Hihi! Du ska se att det löser sig med vikten, du är så målmedveten och kommer träna av dig varje litet gram...så tänk istället hur kul det ska bli att kunna träna som vanligt sedan. Har du varit på ultraljud än?

Japp! Både tidigt Ul, KUBB och R-ul Har en kickboxare i magen *s* Måste vara en sportig grabb för han motionerar redan ordentligt.
    Antagligen. Men det var rätt jobbigt att träna när man var sådär tung efter sonen. HAde hoppats slippa gå upp så mkt. MEN nu är det som det är och det bränner man efteråt om man bara anstränger sig.

Vilodag. Känner mig förkyld och trött. Cyklat till/från jobbet dock.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2013-06-26 17:39:39 följande:
    Då kan du räkna med att träna ordentligt när han (du vet att det är en kille eller?) börjar gå då. Det är helt otroligt vad kvicka de kan vara de små liven, jag har ju en och annan sån där liten på jobbet som underhåller mig. Ena stunden är de i ena änden av gården och efter att man släppt dem med blicken ett ögonblick så klättrar de på nåt på andra sidan gården.

Kul med ultraljud, när man gjort dem så blir det mer verkligt.

Jodå. Storebror är ganska vild.. IDag hoppade han i pölarna när jag kom. Vatten som inte ens är kallt ute. Skitkul jue!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Idag travat på stan med son. Nog så jobbigt med stor mage imorgon gymmet ! Pass2 denna veckan. Aldrig tränat så lite som nu tror jag. Förutm vid diskskadan och direktcefter förlossningen då.

• MissKaos

Förkyld. Hade tänkt mig spinning och en snabbis i gymmet.

• MissKaos

Jag har väl inget val. Vila. Blä. Trist. .

ica skrev 2013-06-30 16:06:38 följande:
    Krya på dig istället!

• MissKaos

Skönt!

Funderare att stt stanna hemms imorgon. Graciditet och förkylning är en rätt kass kombination. Huvudvärk och halsont gör mer ont i fogarna med av förkylning

ica skrev 2013-06-30 16:09:22 följande:
    Det är skittrist men det går över. Mitt knä gör inte ont längre!

• MissKaos

Gymdax idag. Planersr spinnibg senare i veckan.

• MissKaos
    Sorbus skrev 2013-07-09 15:36:43 följande:
    Har någon tips på riktigt bra tränings-DVD? Jag kör av praktiska skäl med träning jag kan göra hemma. Det funkar bra för mig, men jag skulle vilja ha lite nya roliga program. Just nu är jagt dels sugen på att hitta ett tufft program som är kampsportsinspirerat och så gärna en riktigt bra yoga-dvd. Det finns ju massor men mycket allt är ju inte värt pengarna, så bra tips från andra som testat är välkommet.

Det finns en serei som heter AShtanga Yoga. 3 cd. Dom är bra, men som med all yoga kräver det lite praktiserande i shala med lärare. Annars kommer du aldrig se om en fot eller hand hamnar fel eller du strävar mot en felaktig vinkel tex.

Punka på cykeln, IGEN! Efter att ha varrit dunderförkyld (nu bara lite) behöver jag verkligen komma iugång med det enkla att cykla till jobbet igen. Tänkt mig ett lättare pass i gymmet idag. Är mkt trött dock, misstänker sjunkande Hb värme och den där förkylningen som bovar. BIL till jobbet idag! Imorgon får jag väl med finna mig i att åka bil och dra med mig cykeln till city för inlämning på lunchen. Trist. Bore tagit den med idag då men trodde cykelhandlaren i stan hade stängt.
  • MissKaos

Karin Björkmanvoch en kvinna till

Ashtanga vinyasa yoga.

Har du kört ashtsnga på shala klarar du dig nog utan den första. Jag har använt alla tre intron är bra om man är seg en dag eller har hafr uppehåll.

• MissKaos

Börja med mål!

Bli mindre:skriv nuvarande vikt och mått och datum för utvärdering.

Vad är rimligt att du gör? 2 gruppass trx är ju bra det bränner och ger lite muskler. Kanske spinning det andra. Därutöver stegräknare? Och ett styrkepass till? Helkropp om du ska bränna..

Promenader el cykling före frukost om du kan. Gärna svart kaffe i magen innan om du tål det.

Kostdagbok! Hur äter du hur vill du äta?

giftgrodan skrev 2013-07-10 01:30:55 följande:
    härligt! Jag är tacksam för all hjälp.

Är 33 år, gravt överviktig,och idrottsbakgrund har jag ingen alls, förutom att jag red mycket när jag var yngre. Jag har inga hälsoproblem, men märker att knäna knakar ibland när jag gör benböj, så jag antar att jag borde vara försiktig med övningar som är tuffa för knäna.

Rör mig inte speciellt mycket i vardagen. Jag började träna överhuvudtaget för två år sen, och under det senaste året har jag tränat i genomsnitt ca två gånger i veckan (kan vara något av en glädjesiffra kanske, men tror det borde vara där nånstans), främst gruppass av olika slag - Easy Line, Functional moves, TRX, Afropowerdance har varit de vanligaste. Jag tycker att det är roligare att träna styrka än kondition, men gissar att jag egentligen borde göra mer kondition... Har kort på ett gym alldeles i närheten där det vanligen finns rätt många gruppass, och en rätt välutrustad egenträningsavdelning.

Mål är så svårt att ange, jag vet inte om jag har något förutom att bli mindre som sagt, och ja, tajtare i kroppen eller vad man ska säga. Jag vet att maten är betydligt viktigare än motion för det målet, men för mig hänger de ganska mycket ihop. Jag blir sugen på mindre onyttigheter om jag tränar ordentligt t ex. Jobbar oregelbundna tider, men har rätt mycket tid som jag skulle kunna träna på.

Vad jag behöver är nån form av struktur, så jag vet vad jag ska göra när jag är på gymmet utan att ha en ledare som står i mitten och skriker.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!