Träningsnördar - här samlas vi!
Apropå form, 48 år gammal, skaplig deffning
Apropå form, 48 år gammal, skaplig deffning
Vem är han?
Hälsan är det bra med, kroppen lite sämre. Men det går framåt. Har en envis senfästesinflammation vid knäet, det ställer till det mest just nu, i fötterna och armbågarna börjar de ge med sig. Alla MR-bilder såg bra ut, så jag har inte den leddestruerande varianten som tur var.
Medicinering, ingen rehab, fick bara höra "fortsätt som du gör, men undvik sådant som ger dig ont mer än två dagar". Annat än träningsvärk då. Tycker det är så svårt att veta vad som ställer till det bara, när jag får ont.
Vad är det i knät som krånglar? Äter du kollagen?
Studentpappa: Ja, det har det. Eller, rättare sagt, jag har ju trott att det hört till, sen har det varit bättre och sämre. Känner hur lätt det blir att liksom hamna i en offerroll nu med diagnos, liksom känna att "usch, vad jag än gör har jag ont" istället för att kötta på, "lite småont har väl ingen dött av". Typ så.
Oh my... jag är så sjukt sliten!
Dagens wod var:
3-3-ME back squat jag körde 75kg och det var rätt tungt. Fick 4 på sista set men kunde nog klämt ut en till med heja rop.
5*2 min Amrap
5 Thrusters
5 burpee over box(facing)
Mamma mia!! Fick jämt två varv per rund förutom första där jag gick ut för hårt.
Jag mår fortfarande illa.
Tror jag ska vila i morgon. Så slut som jag är ska man inte bli av några Thrusters....
Jag har en fråga till er som löptränar. Jag joggar 8-10 km när jag är ute och nu undrar jag hur många ggr i veckan man kan göra det. Räcker det med en vilodag? Om jag ska variera träningen, kan jag byta ut ett par dagar mot pw? Styrketräning, gympa och cykling tycker jag inte om.