• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa
    Margaux skrev 2016-05-12 22:25:24 följande:
    Härligt att komma igång igen va?
    Ja verkligen! Samtidigt som det är lite nervöst, jag vet ju inte riktigt vad kroppen håller för. Fast  det gick bra den här gången i alla fall, men jag var lite försiktig.
  • Studentpappa

Pass 50

Fortsätter med min nya programmering, roligt! Körde bänk för första gången på säkert ett år. Smalt grepp och 4x75 gick rätt enkelt. Kanske klarar 100 kg ändå

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux

58.

Cardio Puls på Sats 30 min

500m rodd 2,01 min. Nästa gång ska det jädrarimej bli under 2.

5 rounds for time
    Vup situps
    KB swing 16 kg
    10 min blankt.

• Studentpappa

Pass 51

Marklyft: 150 kg satt lätt idag trots tung stege innan. Ingen känning i ryggen.

Teamwod 2 pers den som inte kör håller hela tiden en 24 kg kb i händerna 3 varv av:

30 Kbswing 24 kg

30 burpees

400 m

30 Marklyft 80 kg

30 fällkniv

Längesedan jag var så knäckt

• K grrl

Jag gör årets 70:e pass ikväll! Har tagit ett PR i hip thrusts (mot bänk), 130 x 5. Nytt program och börjar med militärpress - har inte gjort dem sedan jag fick skulderbladsskadan för ett år sedan, så himla kul!

I övrigt rullar det på alltmest. Fick beröm för mitt djup i frontböj häromdagen.

• Studentpappa

Hej

K grrl skrev 2016-05-15 14:57:46 följande:

Jag gör årets 70:e pass ikväll! Har tagit ett PR i hip thrusts (mot bänk), 130 x 5. Nytt program och börjar med militärpress - har inte gjort dem sedan jag fick skulderbladsskadan för ett år sedan, så himla kul!

I övrigt rullar det på alltmest. Fick beröm för mitt djup i frontböj häromdagen.

Stabilt! Jag tappade kanske 6 pass när jag hade ont i ryggen men jag hade ju varit långt ifrån 70 ändå. 5x130 är tungt alltså
  • Margaux

59. Crosstraining på Sats. Bra pass och väldans jobbigt! I morgon är det 17mai och firande hela dagen så då blir det inget gym.

• Margaux
    K grrl skrev 2016-05-15 14:57:46 följande:

Vad är militärpress?
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-05-16 20:09:02 följande:
    Vad är militärpress?
    En stående OH-press med stång. Man använder inget momentum, utan är strikt och stilla med raka ben som i givakt - därav militärpress.

Jag tog 30 x 2, vilket är enormt förvånande med tanke på att jag inte kunnat träna axlar på ett år - jag har alltså bibehållit min styrka! Gör mig riktigt nyfiken på hur jag kan utvecklas nu när jag får träna axlar igen.
  • Studentpappa

Pass 52

Hade satans träningsvärk efter marklyften igår men det gick att värma upp benen. Körde bl.a frontböj med 10 sek tempo ner och 10 sek i botten, väldigt annorlunda kände jag. Hip thrust igen fast det är väl kanske Glute bridge men det står hip thrust från golv. Och jag var riktigt nära att fixa pistol squat, det trodde jag verkligen inte. Behövde bara ytterst lite hjälp med två fingrar på en ring

Avslutade med benböj 

4@100kg
    6@90kg
    8@90kg
    6@90kg
    4@100kg

Det var kul att böja igen, har varit lite av den varan på sistone. Hoppas det är mycket ben i denna programmering. 

Front rack walking lunges 5x10reps, 2x24kg KB tyngsta vi har än så länge.

Kvällsmaten blir stor portion havre fras, kanske 50 gram jag har ingen aning. Det står att en vanligt portion är 30 gram så det är antagligen det dubbla. 0,5 l mjölk och 250 gram kvarg. I sommar blir det ingen viktminskning

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!