• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux

WOD.
    Strict shoulder press
    5-5-5-5-5
    20kg, 25kg, 22,5kg 22,5kg 22,5kg

1/2 Cindy amrap for quality
    5 pull ups
    10 push ups
    15 air squats

7 varv. 1 pull up och 4 ring rows per varv.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-06-12 05:54:00 följande:
    Skönt! Idag gör jag comeback igen, ska till sjukgymnasten imorgon. Men jag får ta det väldigt lugnt som det känns. Till veckan kommer min skivstång, vikter och gummigolv. Sen ska jag beställa kbs och ringar Kul med eget gym!

Jag ska byta jobb också så jag har ångest för att säga upp mig till veckan. Det är ju inte ett roligt samtal..
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Himla kul med eget gym....
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-14 20:28:17 följande:

Himla kul med eget gym....

Oklart om du var ironisk eller inte men jag tycker det blir toppen

Jag har inga problem med att vara själv bara jag får lättare access till träningen. Beställde tjocka pusselmattor idag, ska skicka efter kbs och ringar bara jag får tummen ur. Yngsta är sjuk och största har sommarlov så jag har fullt upp på dagarna. Stången och vikterna borde ha kommit, firman verkar inte vara den snabbaste med leveranserna. Skulle kommit i fredags först...
  • Studentpappa

Pass 62

Ca 40 min i prattempo, utan alla moderniteter så ingen koll på hur långt.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-06-14 21:25:57 följande:
    Oklart om du var ironisk eller inte men jag tycker det blir toppen

Jag har inga problem med att vara själv bara jag får lättare access till träningen. Beställde tjocka pusselmattor idag, ska skicka efter kbs och ringar bara jag får tummen ur. Yngsta är sjuk och största har sommarlov så jag har fullt upp på dagarna. Stången och vikterna borde ha kommit, firman verkar inte vara den snabbaste med leveranserna. Skulle kommit i fredags först...
    Absolut inte ironisk.... :)
    Jeg hade gärna haft ett hemgym med en romaskin och lite vikter.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-14 21:30:58 följande:

Absolut inte ironisk.... :)

Jeg hade gärna haft ett hemgym med en romaskin och lite vikter.

Var så många..... Så jag var osäker

Jag spanar efter roddmaskin begagnad och det finns många men på för långt avstånd. Men innan vintern borde det dyka upp en. Att köpa en ny blir dyrt och det börjar dra iväg ganska rejält redan. Behöver ju inte en concept 2 hemma direkt men ändå. Bara stång och vikter, kbs och golv kostar en bit över 10 000:- sen renoveringen på det, så jag tänkte lugna mig lite.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-06-12 05:54:00 följande:
    Skönt! Idag gör jag comeback igen, ska till sjukgymnasten imorgon. Men jag får ta det väldigt lugnt som det känns. Till veckan kommer min skivstång, vikter och gummigolv. Sen ska jag beställa kbs och ringar Kul med eget gym!

Jag ska byta jobb också så jag har ångest för att säga upp mig till veckan. Det är ju inte ett roligt samtal..
    Jag önskar jag hade plats för ett riktigt gym. Jag har en skivstång, men den är bara 20 kilo som tyngst. Fast tyngre grejer vill jag inte ha i mitt sovrum.

Spännande med nytt jobb! Det är bara att ta tjuren vid hornen och ta det jobbiga samtalet, hoppas det går bra!

• K grrl

Jag har en skivstång och vikter upp till 100 kg i mitt sovrum. Klarar mig rätt bra men skulle behöva en ställning.

• Wilowa
    K grrl skrev 2016-06-19 20:02:33 följande:

Jag har en skivstång och vikter upp till 100 kg i mitt sovrum. Klarar mig rätt bra men skulle behöva en ställning.

Okej då, men då får jag bygga ut mitt sovrum.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-06-19 20:02:33 följande:

Jag byggde ett rack av 45x70, inte den snyggaste att ha inne kanske, men billigt. Limmade och skruvade ihop två st som "ben" snekapade den yttre som är lite kortare 30 grader där jag lägger stången. När ångesten har lagt sig över hur mycket pengar detta hemgym har kostat kanske jag köper ett riktigt rack...

Får väl måla detta så ser det bättre ut så länge iaf.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!