Inlägg från: Illusion |Visa alla inlägg
  • Illusion

Träningsnördar - här samlas vi!

Igår blev det en timmes badmintonmatch och 1,5 h löpning med avslut på att springa hillintervall. Väl hemma blev det magövningar (som jag alltid slutar med). 

Förhoppningsvis vill min badmintonpartner köra igen med mig idag/ikväll. 

Häftigt att tråden har levt i 4 år nu. Det gör mig glad! Solig

• Illusion

Ingen löpning för mig nu på några dagar. Benhinnorna är ömma. Bara inse att man inte är 23 längre. 

Det får bli styrka nu och långpromenader. Tråkigt!

• Illusion

1h löpning + 30 min rygg och armar
    Jag är klen i rygg trots att jag ändå har en schysst ryggram. Konstigt!

Kosten utmärkt senaste dagarna. Det märks på löpningspassen.

• Illusion

Styrketräning armar och rygg imorse.
    Förhoppningsvis pingis nu på eftermiddagen.

Scratchy verkar ha försvunnit från tråden. Finns många andra som jag undrar var de är, hur det går. Nyfiken!

• Illusion

Flyttgubbar ju ganska massiva. Inte alltid så vältränade dock.

1 h löpning idag och 2 h fotboll. Jag är ganska trött.

• Illusion

Vilket jobbigt väder! Har väl sin charm ändå.

Här i Sthlm är det jättevarmt. Shorts och linne som gäller.

• Illusion

Summering av veckan: 7 mils löpning samt 3,5 h styrka. Därutöver lite fotboll och basket.

• Illusion

Profilbilden är inte min. Har tidigare fått kommentar. Däremot kroppen jag strävar efter/liknar.

• Illusion
    Margaux skrev 2015-06-24 23:01:02 följande:
    Inte helt säker på om jag förstår vad du menar.. Men hur som helst är jag värmlänning men sedan länge utvandrad till Norge. Så om jag skriver dåligt är det för att jag är rätt dålig på svenska...

Jag var på väg ut för att springa när himlen öppnade sig och man undrade om det var dags att bygga ark.... Så det blev hemmaträning med tabata. Körde 20 min så 4 omgångar och det blev väl bättre än inget.... Har helst sjuk träningsvärk i magen och sidorna sen igår när jag gjorde armhävningar med ett sånt där rull hjul... Han hittat på rätt bra saker min pt.
    Jag var ute och sprang i ösregn i torsdags. Det var jätteskönt. Folktomt också. :P
  • Illusion

Måste bara säga att asics löparskor (gel) är väldigt bra. Fick problem med benhinnorna när jag kombinerade badminton och en hel del löpning. Med dessa skor existerar dessa problem inte längre, som bortblåsta. Jag springer i princip en mil om dagen. 

Sen skulle jag vilja ha mattips till en kille (25 år) som har problem att lägga på sig i vikt. Han kommer inte upp i 60 kilo och han äter otroliga mängder, vegetarisk mat. Vid en matbuffe åt han t.ex. två tallrikar fulla med mat, berglass med mat. Hur ska han öka i muskel- och fettmassa? Finns det något proteinpulver? Han vill väl åtminstone komma upp i 65-67 kilo. 

• Illusion

Finns mkt substitut som quorn och soja.

Men jag tror att orsaken ligger i att han hoppar över mål i kombination med hög ämnesomsättning, proteinfattig och fettsnål kost.

Tack för alla idéer. :)

• Illusion

Satsar på att bli snabbare nu. Tycker det är roligast att springa i kuperad terräng.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!