Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2015-12-17 18:54:34 följande:
    Nu är jag osäker på om du är ironisk, men jag väger 90 nu och har tränat länge. Jag borde ligga på 160-180 minst.

En på mitt gamla gym böjde 310 för någon vecka sedan, han springer dock inte så fort..
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Alltså, jag är verkligen inte ironisk....
  • Margaux

Jag var på Elixia idag på en "crossfit"... Ett under att folk inte skadar sig.. 18 pers och med kettlebells och grejer.. En typ 17 åring hade noll koll. Och tränaren sa inget...
    Efter så körde jag lite frontböj själv och 50 kg känns lätt nu.... Så fort det går!!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-12-19 08:33:16 följande:
    Det är ju tack vare det crossfit får dåligt rykte många ggr. 18 pers på en coach är ju alldeles för många, finns ju inte en chans att hålla koll på teknik och instruera då. Men det kanske var ett gym som kör på eget bevåg? Det gör iofs vi också men håller det på en seriös nivå ändå.
    Finns inte Elixia i Sverige? Det är det samma som Sats.... Stort och kommersiellt och dyrt....
    Just det centret som jag brukar gå till är extremt välutrustat och stort. Med väldigt bra pt´er men det var allt för många igår för att en instruktör skulle kunna ha koll på 16 stationer samtidigt...
    Hon stackars kiden var precis efter mig och tog samma vikt som mig, 18kg på KB. Det gick ju inte alls...
  • Margaux

Wod:
    5*1 pull ups
    Teknikövningar muscle ups

10 m amrap
    5 shoulders to overhead 30 kg
    10 deadlift
    15 box jumps

• Margaux
    K grrl skrev 2015-12-21 22:21:57 följande:

Failade idag på 67,5 kg frontböj. Men är inte långt ifrån! Ligger på 45x10 i utfall med front squatgrepp. Tycker inte det är så pjåkigt då jag ännu ligger i ett litet kaloriunderskott. Får mer och mer definition och jag har en quad sweep - men som jag jobbat för den!

Vad i hela friden är en quad sweep?
  • Margaux

idag har jag varit på SATS och kört fiskspelet på romaskinen och det är ju helt sjukt kul som uppvärmning.... 4 min 1150poäng och 900m. Kul!
    Sen körde jag lite mer front böj. 
    5*30
    1*40
    5*30
    1*45
    5*30
    1*45
    Hade det funnits flera viktskivor kunde jag justerat lite mer med det finns bara jättelätta eller jättetunga...

21-15-9
    Burpees
    KB
    Box jump

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-12-22 20:15:12 följande:

Jag har fått ytterligare ett i-landsproblem, jag kör uteslutande i tights nu på vintern. Problemet är att de vill hasa ner över ändan och det är ju ingen vacker syn...

Jag har gått upp en del i vikt och det känns som ett tjockisproblem, jag har definitivt blivit mjukare kring midjan. Men är det hela sanningen? Hur gör ni som kört tights länge? Jag har vanliga kalsonger under kan det bidra? String är inte ett alternativ isf blir det kommando.

Haha... Vi tjejer har ett hemligt vapen, nämligen midja.... Så drar jag åt snöret...

Mina Reebok crossfit i stl M hasar ned.. Men jag tror jag borde köpt small... Dehar heller inget snöre. Dumt!
  • Margaux

2XU tycker jag verkar ha låg midja(min man har). Jag har MXDC kompressions tights och några vanliga och de verkar något högre. Men sitter säkert olika på olika personer. Jag tror för övrigt inte på kompression. Finns inga vetenskapliga fakta som stödjer teorierna. 
    Du kan ju prova ett par Nike, alla mina både korta och långa tights har snörning i midjan....

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-12-25 21:10:46 följande:

Pass 156

Efter julbord i dagarna två vad passar bättre än ett teknikpass i Snatch, ca 45 min. 

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Det låter kul! Skulle jag behöva!!
    I morgon ska jag prova en Box i Karlstad.. Spännande!

2XU har dragsko i midjan. Har kollat mannens. Så då kan du ju knyta fast dem....
  • Margaux

Wod i Karlstad idag:
    Marklyftstege 10*4 upp till 70kg

Metcon
    10 marklyft
    8 burpee over bar
    6 push press
    *4
    Trevligt ställe och bra coach. Några tuffa tjejer som lyfte bra mycket mer än min man....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!