Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2015-10-31 20:41:33 följande:
    Om du inte är mycket rörlig så ja, uppvärmning är viktigt. Ljumskar, fotleder, triceps och lats är bromsklossar för tekniken i en clean.Även om du är stel i skuldrorna så faller du framåt och tappar stången. Om du tittar hur stången ligger i ett olympiskt grepp så borde du inte ha blåmärken på bröstet Glad
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Jag är överrörlig så mjuk nog är jag alltid! Jag håller nog riktigt tror jag, blåmärkena kommer väl av att det liksom inte är någon stoppning på bröstpartiet under nyckelbenen. Så lätt att få märken av stången. Men jag borde nog få upp armbågarna mera. Vore bra att minska på blåmärken men jag får det lätt så jag tänkte nog det var priset jag var tvungen att betala....
  • Margaux

Igår var jag på ett styrkepass på Sats som var helt ok.

Idag 1h crosstraining med max 30 sekunders paus under träningen, istället var det skojiga pausövningar som burpees och saxhopp. Det var rätt tungt. Fin start på veckan!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-11-03 21:27:58 följande:

Pass 135 och 5/18 russian squat routine.

6x2x92,5kg, 10 pullups + 10 kg, 20 ttb. Benböj har aldrig känts lättare

är det krångligt med Turkish get up? Såg på en video på youtube men det såg förfärligt knepigt ut...
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2015-11-04 06:35:55 följande:
    Det krävs ju att du är stark men annars skulle jag säga nej, klarar man att resa sig med bibehållen rak form är det bara att köra. Börja utan vikt och få in tekniken.
    Ska träna och ev fråga pt'n i morgon.
    Idag var jag på Crossfit med följande program:
    On the minute, every minute(10min):
    3 push press
    5 push ups

20 min 4 rundor:
    5 marklyft
    10 kettlebell swings
    15 burpee Box jump

Plus uppvärmning. Jag dog lite och har skräckblandad förtjusning inför Pt timme kl 9.
  • Margaux

Jag blev totalt knäckt efter träning på torsdag, det var amrap m push press, sit-ups, pull ups , rodd, sandsäck och rep. Totalt utsliten i kombo med onsdagen.

Igår sprang jag 5 km och stretchade och när jag vaknade mitt i natten och gick ur sängen så kunde jag inte gå. Föll bokstavligt talat ihop. Mannen fick rädda dottern som ropade och jag vilar resten av helgen från all typ av träning.
    Huff!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-11-07 21:44:46 följande:
    Wtf? Varför då? 
    Haha.. Hederlig gammal uttröttning gissar jag. Jag tränade ben 4 dagar på rad och den där vändan med 60 burpee Box-jumps på onsdagen tog hårt.
    Nu känns det bra igen men jag ska skippa träningen i morgon också. Så är jag redo till crossfit igen på måndag...

Kändes som i mardrömmen där man blir jagad och inte kan springa ungefär... Halvläskigt faktiskt men det tog nog bara ett par minuter innan bena skruvade på sig igen!
  • Margaux

Bestämde mig för crosstraining på måndag och klarade att få en sträckning i ena låret. Rätt o-nice... Inte nog uppvärmd!

Var på Elixia idag med pt och hade teknikövningar samt en amrap med:
    Powerclean*8 30kg, toe to bar*8(mer knee to elbow), back squats*8 20kg, push-ups *8
    Blev 6 rundor och efteråt fick jag hjälp med mitt motsträviga lår....

• Margaux

Var tog alla vägen?

Igår:
    3 rundor på tid
    21 Dead lift 30kg
    15 pull ups
    9 front squats 30kg

3*45 sek
    Core (typ som en v-up men rund rygg)
    10* sidoplanka med rotation/ båda sider
    10 superman

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-11-15 18:01:14 följande:

Pass 140

uppvärmning 30 burpees, 30 airsquats, 30 pushups

A teamwod
    20 clean&jerk 60 kg
    400 m 
    20 c&j 60 kg
    400 m
    20 c&j 60 kg
    400 m

B
    15 powersnatch 40 kg
    15 ttb
    15 pushups
    15 chesttobar
    15 burpees
    400 m
    15 burpees
    15 chesttobar
    15 pushups
    15 ttb 
    15 powesnatch

Håll i hatten....
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!