Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2015-11-15 19:43:43 följande:
    Var ändå inte så farligt, A+B tog ca 20 min styck. A tog längre tid än nödvändigt pga att min partner var lite seg. Det var även en C del som jag stod över som också tog ca 20 min.

Min tunga period ger verkligen resultat, jag "wodar" ju bara på söndagar nu och tränar resten av passen tungt och på låg intensitet. Att köra för mycket HIT är inget jag tror på, och med tanke på att jag förmodligen aldrig varit bättre så behövs det inte heller. Har du hämtat igen dig efter benen vek sig?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    O ja. Haft en ok träningsvecka också. Idag var jag på ett dötråkigt pass på sats dock... Ett styrkepass. Långtråkigt som tusan!
    I morgon ska jag på wod.

Har ont i ryggfiléerna, funderar på om det kan bero på min nyinskaffade ab-roller?
  • Margaux

Känns som träningsvärk.. Så inte så orolig på att något är fel... Min lilla erfarenhet med abroller från tidigare säger att det ska göra ont på ovanliga ställen.... Därför jag köpte en!!
    Min man har köpt en foam-roller. Ska prova den!! 

• Margaux

Idag var det:

Squat Clean, 3 levels. On the minute every minute. 6 min

Metcon amrap 12 min 
    squat clean 6
    pull-ups 12
    double under 25

Jag är väldigt stel i axlarna sen i måndags, blev väl inte överdrivet bättre idag..... Men kul träning. Förutom tigerlinjerna jag fått på armarna av hopprepet.....

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-11-19 21:27:34 följande:

Pass 142

Skulle egentligen köra mitt benpass ikväll som vanligt. Men jag drabbas av ett visserligen I-landsproblem men ändå, har beställt en vit tjänstebil och fick en svart!? Vafan liksom snacka om antiklimax...

Så jag behövde få ur mig lite, å fy fan skulle det visa sig.

7 set på 21 min
    clean+hangclean+jerk utan att släppa stången. slutade på 85 kg.

Teamwod 2 pers en kör den andre håller en 10kg medicinboll ovan huvudet.
    100 marklyft 100kg
    100 wallball 10kg
    100 shoulder to overhead 60 kg (jag fick sänka till 40 mådde illa i hela kroppen)
    100 ttb fast jag körde situps helt slut.
    150 burpees

ca 39 min. Det äckligaste jag gjort 2015 by far. Åt en middag till nu när jag kom hem helt tom i kroppen känns det som.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Asså.. 100 marklyft... 100 wallballs. Bara det hade ju tagit en halv dag för mig.
    Men för fel färg fattar jag......
  • Margaux

Stalltips för extremt stel nacke/skuldror? Jävligt jobbigt att vara nybörjare i crossfit!

• Margaux

Idag har jag lärt mig klättra i rep. Sjukt skoj!
    Slutade med en amrap 15 min med:
    Kipping hspu *3
    Repklättring
    Skjuta på en släde *2
    Blev 8 vändor. Inte överdrivet mjukare i axlarna nu men fick lite tips från pt'n. Bollen funkade bra....

• Margaux

Efter en helg med wine & dine blev det ett pass på SATS igår med Crosstraining. Nytt pass och helt ok. Men idag var jag på "riktig" träning" efter typ bara ett par veckor är det konstigt hur fort jag vant mig till att Crossfit är the shit och Sats och Elixia typ suger....  Om jag inte är med min PT då. Han kan fortfarande plåga skiten ur mig....

Dagens WOD:
    A. Strict press 3-2-1-3-2-1

Metcon 2 rounds for time
    100 double unders
    50 shoulder to overhead
    25 toe to bar

• Margaux

Dagens WOD:
    5*5 front Squat (25,35,37.2,39.4,41.6) klarade bara 2 på sista.

Metcon: 3 Rounds for time
    50 double under
    21 kettlebell
    12 pull ups

• Margaux

Idag har jag haft en 30m pt session och vi övade på jerk. Kul och lite knepigt.... Hittade nya muskler tror jag. Redan stel!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!