Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fick tips av en duktig pt idag ang träning efter graviditeten. Öken. Jag vill inte behöva ligga på en matta och spänna magen. JAG VILL SPRINGA!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Grattis!

Samma här. Dipsvär visst effektivt. .

Wilowa skrev 2013-10-02 08:15:05 följande:
    Träningsvärk var en trevlig omväxling!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kul vilka är målvakterna?

Ska gymma idag. Kan inte köra på för hårt men kör igenom kroppen iaf. Bra övninfar som funksr med mage någon?

Ben är svårast. 90grader m pilatesboll är det som funkar bäst. Hade önskat mig ett riktigt benpass! Kör väl lätta mark med. Fler dips. Nån bicepc curl och axlar. Rodd i trx. Bänk går inte, sned funkar. Bröst i kabelcross.

Något blir det iaf..

ander25k skrev 2013-10-02 23:14:48 följande:
    Gubben beslutade sig för att stega upp träningen och köra Max lyft om 3 veckor, bara för att kolla hur kroppen reagerar på satsningen, målvikterna uppsatta.

• MissKaos

Ja det har det. Klarsr dock inte stress. Sur make idag pga strul med tapeter.. det räcker. .

Wilowa skrev 2013-10-03 09:11:16 följande:
    MissKaos, har sammandragningarna lugnat ner sig än?

• MissKaos
    ander25k skrev 2013-10-03 10:14:15 följande:
    Det bästa med kvinnor och träning , det är att dom vet hur viktig ben och bålträning är för kroppen,man ser inga kvinnor med breda axlar och pinn ben .

Tycker det där generellt har minskat! Såg en osnyggt tränad typ på gymmet för ett tag sedan. HAn ahde bara kört det HAN såg -biceps axlar bröst och mage...

Jag tror tjejer generellt kör mkt ben och mage ja. JAg gör ju det.. Fast jag gör det ju med focus på löpning. Gilalr tex "pistolen" i trx etc. Annars tycker jag det ger bra resultat med mkt av den träning som har dykt upp på senare tid typ HIT (hög intesiv träning) med funktionella övnignar i intervaller. På friskis har dom haft sånna pass och man kryper ju ut. Knöböj varvat med hopp övet en skivstång ocharmhävningar. Sen byter man station och varvar att köra idioten med att stå i planka etc.
    Och boxning, modell gympass. Det är grymt! Körde mot en kille en av de ssita gångerna och jag hade blåmärken efteråt. Nu SA jag ifs att han gärna fick slå. Hårt. Jag bakade ju på allt jag kunde så. Men kunde knappt gå dagen efter... Det där varvat med annan träning = resultat! (om man hittar en kille eller stark tjej att slås mot. Mesar undanbes..)
  • MissKaos

45min gym idag pga tidsbrist. Travade stan runt med väninna. Helt slut efter det.

Imorgon spinning.

• MissKaos

Spinning avklarad!

Michael 310 skrev 2013-10-03 21:02:45 följande:
    Ja håller helt med, lyckades bli ihopparad med en tjej som såg ut som att hon skulle gå av om jag råkade träffa henne. Det passet gav inte så mycket, men med en hållbar sparringpartner är det grym träning! För egen del vart det 5 km löpning med uppför nerför och skrålöpning tack vare 10m vågorna på jobbet. Lite småknepigt med balansen ibland...

Jag råkade ut för en kille som inte vågade slå. Trodde jag tills vi skulle välta varandra ur plankan. Han orkade ibte upp på fötterna.. och jag insåg att stackarn skulle ha ont dagen eftet. Jag skickade ju på vad jag kunde..
  • MissKaos

Rejält svett efter spinning!

Totalt fem tränade pass denna veckan.

8v kvar till beräknat. Max 10till som gravid mao...

• MissKaos
    ander25k skrev 2013-10-06 22:17:24 följande:

Är kanske lite trött på att se alla grabbar träna överkroppen ,men det är klart, ingen stör mig vid knäböjs ställningen

Jo jag! Jag gillar smithmaskinen. Går göra annat än knäböjj i den. Både bänk/snedbänk samt en bra övning för ryggen. Sätt stången ganska lågt. Fötterna på en stor boll. Så drar man sig upp till stången (rak kropp) som en omvänd armhävning typ. Så mig gillar du INTE i den maskinen... *s* Förerar ifs att köra böjj med fri skivstång. Man får med småmusklerna på ett annat sätt än i maskin..
    Men ja, många tjejer kör mkt ben. Många glömmer dock sin axelträning och är rädd att bli biffiga på armar etc... Så  man ser ju många tjejer som borde lassa på dubbla vikter och ta i lite! 3 set och 200 reps är inte effektivt..
  • MissKaos

Aha trodde du menade knäböjj i smithen

ander25k skrev 2013-10-07 10:04:48 följande:
    Kör styrkelyfts böj och den som kallas byggar böj med fri stång, har aldrig provat i Smith maskinen.

Vattengympat. Det biter inte dom vanlig träbing men känns ändå rätt ok.

Imorgon vlir det spinning!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!