Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Nej. Inflyttad från Jönköping. Något mindre!

Massagen var underbar. Varför tog den slut.. spänningar i massor!

Wilowa skrev 2013-10-11 11:48:30 följande:
    Ja jag hade också cyklat om jag vore dig. Det är inte värt det att ta bilen i en storstad. Här är ju läget ett annat. Ska jag cykla till jobbet så är det mest skog och åkermark. Sedan måste jag orka cykla hem med eftersom kollektivtrafiken funkar så dåligt. Det tar mig en kvart med bil till jobbet och minst en timme med buss. Det går inga bussar direkt till mitt jobb, så jag måste in till stan och vända.

Är du inte från Göteborg från början? Tänkte eftersom du säger att man vänjer sig.   

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2013-10-11 13:49:11 följande:

Jönköping är en fin stad, jag läste en distanskurs på högskolan där när jag var arbetslös. Själv är jag uppväxt i en liten håla, vi var typ 45 elever på hela skolan (1-6).

Skulle inte du unna dig två behandlingar? ...eller hur var det nu? Tungan ute 
    Skulle kunna tänka mig både en ansiktsbehanding fotvård och en massage till... Hrm.

Spinning idag! satt två och kacklade bakom mig. FAN vad det STÖR! HUr som, det  gick sådär. Sist gick det så himmla bra och jag höll alla pulsnivåerna (körde med activio) idag låg jag nog runt 80-85% hela klassen igenom. Max.
    Imorgon vattengympa. Evt simmma lite innan typ 200meter. Gympan är bara 45 min.
    Tis spinning. Evt kör jag lite gym med, på kvällen kommer morsan och ons ska sonen vara ledig med oss. BM besök lunch på stan etc. Tors Ullared. Kasst med träning mao.. Fre måste det bli ett pass igen.

Denna veckan blev det fyra pass.
    Och idag, kära träningsvänner går jag in i v 33. Väger mig på badhuset imorgon. Pissar ut massa vatten efter passet och "tjänar" några 100gr på det.  Går upp för mkt men bibehåller iaf det jag kan av kondition och styrka.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Skiträdd att ryggen ska pajja pga för mkt kilon. Men just nu är det jäkligt gott med kanelbullar. Och choklad. Och mat! All vällagad mat, långkok etc..  Folk påstår att dom inte kan äta i slutet på grav magen blir full fort. Det drabbade inte mig sist, och verkar inte göra det nu heller...

• MissKaos
    Wilowa skrev 2013-10-13 21:33:57 följande:

Har du inga sjukgymnastövningar du kan göra för att stärka ryggen lite extra? Det är nog viktigare att du har rätt hållning än att du inte väger lite för mycket. Du kanske ska söka upp din sjukgymnast igen? Be denne kolla om du står okej med tanke på framvikten.

Det är ju lite det som drabbat mig. Jag har nåt som kallas för "snapping hips", vilket i mitt fall innebär att senan på utsidan låret fastnar på framsidan när jag står upp. Detta har gjort att jag gått/stått mer och mindre fel i många år, men speciellt sedan i våras...kan väl konstatera att "plocka snö" inte är en övning jag ska roa mig med...inte heller svarta backar en hel dag. Musklerna har ju blivit helt felbelastade och de på framsidan är överansträngda pga att de bak har gett upp typ. När jag låg på sidan och hade benet rakt utsträckt, lyft uppåt och bakåt, så hade jag inget alls att sätta emot när sjukgymnasten tryckte benet nedåt.  

Nu är du visserligen betydligt mer tränad än vad jag är, men har du nån liten muskel som inte blir tränad på rätt sätt nu när tyngdpunkten ändrats så kan det få stor betydelse om du har otur...fast jag tror inte du behöver vara orolig, du verkar träna så medvetet. Fast som sagt kontakta gärna en sjukgymnast om du är orolig.  

Kan säga att det inte drabbade mig helle...tyvärr.   
    Jag har ett diskbråck. Vet ganska exakt hur jag ska träna det. Precis tvärt om mot fogproblem. Och jo, vikten är ett stort problem för min rygg. Även i vanliga fall. Jag har minst problem på gränsen till undervikt typ.. Tyvärr!
    Jag har varit hos en sjukgymnast och fått en del råd och övningar. Kör med dom, samt med det som funkar. Sen är det väl så att grundträningen från innan är det som ska hålla ihop mig nu.
    Fick en ryggpaj min förra graviditet. Med skjuv (Alltså en förskjutning -av höften utåt åt ena sidan kommer då från ländryggen typ) Hemskt. Skräckupplevelse.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2013-10-13 22:23:11 följande:

Jo jag vet att du har diskbråck och jag förstår om du är orolig. Vad jag menade med sjukgymnasten, var att du skulle besöka en nu i slutet för att kontrollera din hållning och belastning. Sånt är ju svårt att se och känna själv. Det är ju extra viktigt för dig att hitta en hållning där du avlastar ryggen som mest. Var i ryggen sitter ditt diskbråck? Finns det nåt stöd du kan vara hjälpt av?

Detta med skjuv känner jag igen, även om jag inte hört nåt namn på det, så har jag nu. Fast konstigt nog så har jag inte så ont, jag känner mig mest ostadig och numera, efter träningen,  mest svag. 
    Jag kunde inte gå knappt när det slog till. Det såg rätt kul ut dock. Ringaren i nottredam.

Sitter nere vid L3-L4 tror jag eller ung den höjden. Sen har jag skolios på det. Fick diagnos på kronisk värk på gymnasiet. Jippie..  Behöver sträcka ut Gluteus och sannolikt även Iliopsoas. Det var väldigt bra med den där massagen för det. När Gluteut släpper efter så drar det ju mindre i ländryggen. Såklart. Mina gluttar är dessutom lite för starka av all löpning. MEN marklyften och all coreträning har kompenserat upp det endel..

Tror faktiskt inte sjukgymn kan göra så mkt. Kan kolla av med en eller två typ imorgon.. (har det bra med vänner som är sjukgymnaster. Brukar få snabba råd på det viset)

Nu ska jag sova! DET är en bra aktivitet även om den numera är avbruten av pissepauser..

Måste ju vara pigg och fräch till vattenympan imorgon. Jag och pensioärerna. Får iaf höra hur snygg jag är gravid av dom! Bra det Åhh du har ju BARA mage (hmm ja alla 16 kilona.. *not*) och åhh vilken FIN mage.

Det är astrist med vattengympa. Men det har sina ups!
  • MissKaos

Har ju även knäskrångel (fotboll)
    Och häslporre av och på.

--sleten kropp.. börjar bli kärring..

• MissKaos

Så. En timme i gymmet!

• MissKaos

Träningsvärk och trött! 4pass förra veckan fem veckan innan. Och träning må ti tar nog ut sin rätt nu. Ullared imorgon! Yey

• MissKaos

Jag får Träningsvärk ibland. Nu är det ryggen som känns men jag är ju dessutom tung nu.

• MissKaos

Jag har fått herpes. I örat! Tom i brosket därinne. Ont ont. Hoppas på snabb bättring så jag kan sova och träna!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!