Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Testa att sätta fötterna väldigt långt fram så du lutar dig lite bakåt mot skivstången. Då får du bra vinkel. Ställ en bänk under med (långt bak) säty dig nädtsn ner på den så får du in en bra känsla för var nittiograder är. Är du vig så ta ngt lägre... bra sätt aty hålla vibklenni ryggen. Utfall är med bra att köra i smith. Då kan man verkligen avladta bakre benet. Upp mef det på en bänk! (Fotryggen i)

När jag börjaer gymma fanns inte mycket maskiner där jag körde smithen, fria vikter, skivstång och kabelcross lärdr man sig nyttja till max!

ander25k skrev 2013-10-09 16:01:04 följande:
    Smithmaskin för knäböj provad :) tack för tipset , blir nog en övning av det , men var lite konstigt med vinklarna , innan jag fick till det , men högre belastning på knäleden , men som avslutningsövning med låg vikt och många reps , så blir det perfekt .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Idag vila. Frallbak. Grahamsfrallor. Lycklig son.. snart kommrr gubben hem ftån 2h basket sen är väl brödet slut..

Och jag undrar vsrför det går åt mkt mat här? Minst 30ägg i veckan.. ett par tre kg bananer.. osv

Imorgob gymmet för preggofanten. Såg ett såkul pass köras i crossfitgymmet igår. Avis! Typ stationer/intervaller. Yey! När ungen är ute!! Lagom 10km dit bordr gå träna upp sig till löpning dit passet vagnen hem åå rimmlig tid va?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Härligt jag skulle brhöva någon som skrek neeeeer ibland. Tyvärr. Fotboll och ishockey i unga år.. har kört litr yoga det funksr stretching är typ meningslöst.

ander25k skrev 2013-10-09 20:35:34 följande:
    Ingen bänk under rumpan, kan gå ner i botten

Är ju en styrkelyft, olympisk lyftare, och är väldigt smidig för min ålder och storlek, det var den Ben positionen jag menade ser lite tokigt ut, men funkar.

• MissKaos

*lol* berättade nog här före bim så..

V 32 nu.

Scratchy skrev 2013-10-09 20:44:09 följande:
    Hur länge har du varit preggofant egentligen? Jag fick för mig att du var på sista veckan för flera månader sen.

• MissKaos

Åh det blir jag avis på! Jag gillar ju att springa i skogen och höppa över det son råkar vara ivägen. Men är lite feg då jag vågar inte satsa upp på tex en plint. Rädd att slå ihjäl ryggen. Synd för det är ju kul.. och ger den där rätta träningen.

Frivändningar ja. En övning jag älskar att hata. Brukar köras på skivstångspass..

Jag är ju dessutom cyklist. Hej stela iliopsoas..

Ni skulle sett mig på mitt första aerobicpass. Tänk fotbollskille fast tjej.. skämdes! Men lärde mig tillsist. Nu börjar min fyraåring nicka bollar och är tätt bra på det. Fotbollskille? Funderar på att ta honom på karate om ett år el två. .

ander25k skrev 2013-10-10 10:51:30 följande:
    Skrattade gott förut när fotbollskillarna brukade säga att vi var osmidiga , och hockeykillarna sa att vi inte var tillräckligt explosiva , men efter några år så stog alla och gjorde frivändningar , som har numera blivit en vedertagen övning för alla idrotter :) .

Krister som fortfarande kan hoppa upp jämfota på en skolplint :) trots 49 år , och 100 kg .

• MissKaos

Sist så gjorde jag ju det... nästan iaf!

Wilowa skrev 2013-10-10 12:09:32 följande:
    Preggofanter kanske är som elefanter och går länge?

• MissKaos

En timme på gymmet. En tur på Ica. Slut..

• MissKaos

Kul!

Jag ska på massage idag. Riktig massage hoppas jag. Klappa mig kan maken göra.Helt stel efter gymmet. Förundras då över att folk inte reser sig när det kliver på en uppenbart gravid kvinna på vagnen.

ander25k skrev 2013-10-11 08:45:23 följande:
    Idag ska jag prova sparkdräkten ( Knäböjs dräkt ) och se hur storleken är :) , sen köra några tunga 1 reppare , kommer nog få några fina märken efter dräkten .

Lördag anmäld till föreläsning hur man blir stor och stark , misstänker att gubben kommer vara klart äldst :)

• MissKaos

Har bil. Men det kostar 50kr h stt parkera i city och trängselskatt på det..

Wilowa skrev 2013-10-11 10:30:01 följande:
    Åh vad skönt det låter! Hoppas det blir riktigt bra!

Kan säga att jag är glad över att bo på ett ställe utan spårvagnar, vi har inte ens stadsbuss här. Jag är även glad över att ha en egen bil, även om det kostar. Det får man ju lära sig från barnsben att man blir stor och stark om man äter upp sin gröt. Nej hoppas att det är en bra och givande föreläsning.

• MissKaos

Man vänjer sig..

Jag cyklar mest. Inga köer. Inga avgifter. Inget att passa. Gratis lågintensiv träning.

Bara pos..

Wilowa skrev 2013-10-11 11:04:50 följande:
    Okej då lägger jag till det med, jag är glad över att vi inte har några parkeringsavgifter annat än mitt inne i centrala Karlstad...fast jag bor inte där. Dessutom tror jag att det dyraste stället där jag brukar parkera är 12kr/h. Fast jag tror faktiskt att vi har parkeringsvakter här numera så man får passa sig så man inte får parkeringsböter...fast det är inte så stor risk på Coop-parkeringen samt runt om på alla ishallar och fotbollsplaners parkeringar. ...storstadslivet är inte riktigt min grej.

Jag förstår om du låter bilen stå! Att köra i Göteborg är dessutom inte den lugnaste aktiviteten man kan ha för sig. Jag har gjort det några gånger och fy säger jag bara!  

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!