Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

..sbårt att få til mellanmål på jobbet..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Stefan Liv är död..
    (jag kommer frön jönköping och är inbitet HV fan)
    HElt plötsligt känns ngt kilo musklemassa hit el dit som ett jäkligt litet bekymmer.
    Tänk, hans familj. HAn var ju bara 30??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    "Värsta" kvällsmaten ever.
    2 äggmackor
    1 smoothie
    1 frukt.
    2 rutor choklad.

Mätt så det gör ont i magen... Har ju ätit en rätt stadig middag med
    Sprungit en kort, långsam runda idag. var ute ca 55 min och sprang runt 6-7km. Imorgon hoppas jag på pigga ben så jag kan springa långt! Skulle önska att det inte regnar, och att jag får till en runda på ca 15km, eller lite drygt.. Är sugen på att "knäcka" 2mils gränsen innan säsongen är slut!  Sen gäller det att hålla formen över vintern.

Åhhh att gubben ska vara så sur på det där mer marathon. jag VILL! VILL! Springa sthlm marathon. Skaderisk? *bah*
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-07 20:58:29 följande:
    Nja, för mig handlar det nog bland annat om att jag var nära 44 år när jag fick barn. Jag kommer liksom aldrig att komma igen och bli som förut. Det hör liksom åldern till, men jag har svårt att acceptera det. Att jag fick barn sent - och de påfrestningar på kroppen det innebär, har bara accelererat processen. Å andra sidan, är jag säkert i bättre fysisk form än många jämnåriga.

Sån't är livet!
    Säker är tu det!
    JAg kommer heller alldrig bli som innan. Min mage blir sig alldrig lik. Jag var ni "bara" på det 35:e när jag fick men ändå. JAg gillar att må bra! Och vara stark. Och att orka osv..
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-07 21:11:09 följande:
    Dumping symptom?
    Jao..
    Typ ränneskita! Omjag äter FÖR mkt, pressar i mig mer än jag vill ha så får jag ränneskita i samband med tränign.

Glömmer att inte alla är sjuksystrar. Sorry.
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-09-07 21:30:14 följande:
    Jag behöver mattips av er, så om ni kan hjälpa mig är jag tacksam Glad
    Jag ska göra rätt avancerade ämnesomsättningsprover men det tar tid och jag går ner i vikt.
    Just nu vägar jag 52 kg och är 166.5 cm lång. Dessutom är jag inte 20 år, utan 42. Jag vill inte se gammal ut om sanningen ska fram, jag håller mig hyfsat väl, men börjar se alltför tunn ut.
    Jag äter; socker, fett, kolhydrater och lite frukt och grönt. Finns det något jag kan göra för att bygga muskelmassa?
    Styreträna. INGEN cardio samt äta mer. I ditt läge: Lägga till det som andra ser som "onyttigt" som tex lite chips/choklad/glass. Jag skulle tro att du kan ta ett litet glass paket, skära itu det på mitten och öta 1/2 varje dag som en extra efterätt. Sen kan du köpa näringsdryck alt proteinpulver -men välj då ett med MYCKET energi -lägg till det. Byt ut varenda light prdodukt mot standard.

..och det var sjuksysters ena råd..

Det andra är; dom kollar väll upp dig ordentligt?
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-07 21:37:08 följande:
    Haha, nja det vill man ju helst undvika. Då blir det svårt att träna.
    Ja, det blir lite moment 22 det där.
    Äter lite glass nu på kvällen. Det kanske är bra
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-08 00:47:31 följande:
    Ja, det gillar jag med! Och tyvärr har det inte riktigt varit så de senaste tre åren. Jag är en seg liten "fighter", och den mentala fightern bor fortfarande i min kropp, men den fysiska är på svajning. Men visst är det inte helt kört, såklart. Bara litet trött på att vakna med värk varje dag.Rynkar på näsan

De brukar säga att om man får barn i 20-årsåldern tar det 1 år för kroppen att återhämta sig. Om man är i 30-årsåldern tar det 3 år och om man är i 40-årsåldern tar det 5 år. Så det blir till att gilla läget i ett par år till då.

När jag var 35 år började jag min utbildning inom träning och fitness. Då är man UNG i mina ögon. Och när jag var 36 år fick jag fast anställning på ett gym.
    Åh, ja livet är olika för oss!
    KUL at tjobba på gym. Själv jobbar jag inom missbruksvården, med personer med tung beroendeproblematik och jag älskar mitt jobb. Fast många inte kan förstå hur man kan vilja engagera sig så i det... Den där träningen är en bra motvikt för mig på ngt vis. Det är helt underbart att flyga över pölar och pinnar i löpspåret eller pressa vikter på gymmet.
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-08 10:07:02 följande:
    ja det gör vi

min svacka beror på:

1: en seg förkylning = ingen träning och tröstegodis......... resultatet hittils + 1kg *suck*
    2: inget jobb = för mycket tid att gå hemma och tänka, analysera, grubbla, ångest, äta......
    Halva jobbet gjort!
    Du vet vad som är fel. Hur kan du förändra, ochvad vill du förändra?
    Förkylningen lär ju gå över. Kan du göra något medans du är förkyld som känns hälsosamt? Tex köpa thé med echinasea, äta ngt som är bra mot förkylning. Orkar du tex passa på att göra något långkok? Eller baka någott nyttigt, gott bröd? Gå en promenad fm/em?
    2. Ja, det är såklart problem. Finns det ngot kosntruktivt du behöver/vill göra med din tid? Söka jobb, ovanståeende, göra ett träningsschema, gå till biblan låna böcker om tex träningslära och läsa in? Det är du ju intresserad av? Ngt  helt annat? 

Kankse är askasas förslag. Saker jag själv hade velat göra.
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-08 10:59:35 följande:
    Går korta promenader, typ till affären, dagis, osv......det orkar jag iaf

Har surfat igenom halv nätet efter bra tränings/pepp bloggar men tycker alla är lika......tröttnar ganska direkt. Dom tränar flera timmar, äter miljoner piller före, efter och under träning, grämer sig över att dom faktiskt "råkade" äta en bulle på eftermiddagen........kompenserar med att bara äta keso resten av veckan typ

Ja, jag överdriver men finns det någon bra träning/kost/hälsa blogg som är bra? Som handlar om en normal människa med normal träning?

Har ni tips?
    Nej, jag åt två glassar igår. Keso resten av veckan nudå? *suck* Nää.... tänkte mer på Riktig Träningslära! Och kanske kost/nutritionslära? Böcker! Om olika sorters kost och träningsupplägg -inte en massa halv-ätstörda bloggar det kan väl kvitta?
    Jag läser en del på RunnersWorld, men det kräver ju att man prenumerarar på deras tidning. Bloggarna där är kul MEra om hur dom tar sig till marathon form mm

Men bra! DÅ peppar du ju dig själv med BRA saker! Vad mer kan/orkar du? Som inte innebär godisätande då.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!