Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fattig student skrev 2011-08-29 21:14:01 följande:
    Sådär, 10,5 km avklarade på 1 timme. Har även hunnit med att slurpa i mig en proteinshake bestående av naturellyoghurt (hög fetthalt), en halv banan och en skopa protein. Nu vankas det körsbär och tvtittande. =)
    Gött jobbat!
    Du har du löpt ganska snabbt!
    Synd du inte bor nära. vi hade kunnat kör alite löppass ihop, det är kanon att springa intervaller tillsammans tycker ja. En springer en bit snabbt joggar/går sedan, den andra löper ikapp och om den som går och så byter man.. Bra för att peppa!
    Gryndrömmen skrev 2011-08-29 20:37:24 följande:
    Så trist när man är på pass och man ska jobba två och två och man hamnar med en person som inte vill lika mycket som en själv. Train hard or go home!!
    Asatrist!
    Mollly skrev 2011-08-29 19:15:29 följande:
    Ja, jag får nog börja från början med löpningen. Inte helt kanske, men tror inte jag pallar springa 30 min på raken nu. Sen måste jag ha något bra att lyssna på eller något bra på tv. För annars tycker jag det går så jäkla sakta. Eller så stirrar jag bara på hur långt jag har sprungit. Tror jag ska börja med att typ 15 min, gå 5 min osv. Målet är väl att ta mig en mil på en och samma gång. Det kan ju vara bra att ha ett mål, så man kan sträva efter något.
    Ja, men det går snabbt framåt! Det är det roliga med löpning man ser reultat grymt snabbt. Jag har en app i min mobil som via gps mäter sträcka o hastighet, så får man ut hastighet /km. Jättekul pryl

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-30 13:02:29 följande:
    MissKaos: Malmö.. Och imorgon?!
    GöT
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Äh, vet inte vad som hände.
    Göteborg. Och, hur gick det?

• MissKaos

Idizen: Ja ett par tips:
    1. kolla dina skor -är dom bra för dig? Hur gammla är dom? Efter ett år är det bara att kasta -även om du knappt har sprungit i dom..
    2. Stretcha benhinnorna noga.
    3. Se till att läka ut infl innan du börjar om med försiktg löpträning.
    4. Glöm Inte uppvärming..
    5. ta kontakt med sjukgymnast, man knan träna benhinnorma genom att "gå på hrlarna" 20 sek x2 tex när man styrketränar.
     ..testa evt att smörja med voltarengel ett par dagar och ät dikofenak ett par dagar. Äter du D så köp omeprazol på samma gång och ät.

• MissKaos
    ETSS skrev 2011-08-30 16:38:54 följande:
    Hej på er!
    Motionsfria dagen idag, men jag vill ut, vi har så fint väder. Men någon dag i veckan ska jag väl hålla mig i relativ stillhet? Eller?
    Ja, man måste vila. Annars blir man sjuk eller skadad! Men jag veeeet, det suger..

Imorgon lopp! Vilat duktigt igår och idag. Det kryper i kroppen.. Hoppas det gör det imorgon med, och att vilan har gjort "nytta" sas. Planerar en jättefrukost im orgon, med gröt och äggmackor osv. Och en pastalunch med choklad till efterätt.. Sen borde väl kroppen vara påfylld Det är ju ett kort lopp -men känns ndå kul att ge sig själv bästa möjligheten att njuta av tillställningen! Bara man orkar runt så, pinsamt om man får stanna efter 5km..
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-30 21:37:01 följande:
    Misskaos: 57 min gick jag 5 km på.. Är ganska nöjd.. Med tanke på hälen :)
    Ja det var bra jobbat! Kul!
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-30 21:49:04 följande:
    Är taggad att börja löpträna när hälen mår bättre :)
    Hittar inte vad det är för fel på den?
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-30 22:01:45 följande:
    Misskaos: inflammation i ett muskelfäste..

Mileas mamma: det är bara en övergångsperiod :) bra att du sköter maten :)
    Aha, vila mao.
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-31 11:55:07 följande:
    Nej alla som jag pratat med är rörande överens om att jag ska fortsätta träna osv för att hålla igång cirkulationen.
    Jaha, där ser man! Men ta det försiktigt iaf.. Den här sköterskan jobbar strikt enbart med psykiatri.... Men jag hade nog inte gjort saker som gör för ont. Och sett till att avlasta osv. Vår doktor hotade mig med en spruta i hälen, jaghade hälsporre (är ju en typ av inflamation i hälen) fick sova med foten hängande utanför sängen ett tag, för det gjorde så f-b on att ha den liggande mot sängen. Därav min tanke om vila och avlastning..
  • MissKaos

Hemma jag med! Gick tidigt idag.. Sitter och softar innan lilleman ska hämtas. "kolhydratladdar" inför kvällen på kanelbulle, muffins och choklad (jag har dessutom värsta mensen) och alla ursäkter för fikabröd kändes som bra ursäkter idag. Imorgon, återgång till ordningen med maten! Nu har jag verklgein syndat massor och det kommer snart synas på att jag blir finnigare, tröttare och inte orkar träna som jag vill! Så, ägg, sushi, gröt och frukt here i come igen..(ja... en del annat med men ni fattar grejjern!)

MEn idag ska jag slarva..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!