Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fattig student skrev 2011-09-10 19:39:54 följande:
    Betalar personer med missbruk. Vilken felskrivning, haha!
    Nä, jag handlar inte droger

Imorgon vill jag testa skivstångspinn. Dvs ett 90min pass som består av skivstångspass + spinning. UNdrarom ajg får tilld et tidsmässigt.. Måste handla, smidigt att göra det på hemvägen om ajg tar bilen till gymmet o inte cykeln. Som jag behöver tvätta av och pumpa.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Jennnyn skrev 2011-09-10 23:45:07 följande:
    Hej på er! Hoppas er dag varit bra! Själv har jag haft en mysig lördag som inleddes med en skogspromenad med fotograferande och kantarellplockning. Var sedan på gymmet och körde igenom rygg och biceps. Ökade vikterna på den sittande rodden, hantelrodden samt hantelcurlen. Känns härligt att det börjat hända något och att man inte fastnar för länge på samma vikter. Nästa gång ska jag försöka öka på även på latsdragen.
    Härligt det låter

Vi har slappat. Sonen sov till *tahda* 8:30. Så jag sov ut (la mig tidigt igår) och han äta frulle innan han vaknade.. Han har sen velat kolla på tv så jag har suttit i soffan och LÄST. Stilla! JAG stilla! Det ni   Swn drog jag till gymmet. 90min skivstång/spinning satt fint. Stark i kroppen idag! Men jag skrek i slutet av spinningen måste varit irriterande. Eller kved, ja ni vet! Ritkigt hårdkörning mao *nöjd* Vila imorgon. HAr kört varje dag sedan förra måndagen ör lite öm i kroppen nu. Tagit tag i kosten igen. MIddag nu på kvällen blev grov liba med rök lax, ägg, stenbitsrom grönsaker och keso. Och som efterätt 1/2 burk kesella + 1/2 banan och jordgubbar. Håller på att baka ngn form av bröd så det blir nog en bit sedan när det är klart. Om det blir ätbart. Det är lite vad oms fanns i skåpet i: Grahamsflingor, dinkel, solrosfrön, linfrön, melonkärnor, lite vetemjöl special, nån grynmix som ska vara till gröt lite sirap salt jäst vatten. Spännande.. Ska pensla dom och strö lite frön på tänkte jag.
    Primrose skrev 2011-09-11 00:42:41 följande:
    Här har det också plockats kantareller.

Vi började dagen med att vara med sonen på hans gymnastik (det blir ett himla springande eftersom denna, snart 3-åring har en otrolig massa bus och rörelse i kroppen!). Sedan var vi på ett trevligt fik, innan vi gav oss iväg till stugan. Och väl vid stugan gav jag mig ganska raskt ut i skogen i två timmar och "pulsade" över stockar och sten (så mycket att jag var vilse och litet orolig ett tag, eftersom solen hade gått nerObestämd, men med hjälp av min iPhones kompass lotsade jag mig i rätt riktning igen). Därefter grävde jag upp potatislandet och rensade ogräs.

Men INGEN träning den här veckan. Jag har sovit dåligt (lagt mig sent osv.) hela veckan, bara 4 timmar per natt och ryggen svider som attan. Men på måndag hoppas jag att jag ska kunna gå igen.

I morgon är sista dagen på sonens penicillinkur (mot borrelian) - hurraaa! Sonen har fått ont i magen och ett bajs från "underjorden" - men borreliafläckarna är helt borta och han är, förhoppningsvis, botad nu!
    Den skogspromenaden låter som träning!

JA han är botad. Barn får ytterst sällan ngt annat än kutan borrelia. Och då han har behandlats i tid så är det ingen fara. Och ja, jag är säker.  Testa att ge honom proviva shots, det brukar hjälpa påmagen. Gott är det med.
    ETSS skrev 2011-09-11 10:43:28 följande:
    Jag tycker så mycket om er alla på den vänligaste och mest stöttande tråden på FL {#emotions_dlg.flower}

Det så att under tiden jag inte får träna så mycket så kommer jag inte heller att posta så mycket här, jag följer er och gläds med er när det går bra, och pratar gärna med er, men inte just om träning, jag saknar det lite för mycket.
    But I´ll be back Hjärta
    Kan du inte posta lite ändå?

JAg funderar på att slinka in på apoteket för underhudsfettmätning imorgon. HAr ju ätit glass varje dag i veckan. Fårse om det har get lite viktökn och fettökn. Behövde lite att bygga på.. Ska ner till 10% tänkte jag (låg på 12,5 sist) Fast jag kankse ska vänta tills jag har en sportmössa att ha byggt på lite nu? *hmm* Fast det är ju kul och det kostar bara 40spänn..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    bandit skrev 2011-09-12 10:15:50 följande:
    Hej tjejer! Här går träningen fortfarande framåt! Med stora steg, jag som knappt orkade springa 1 minut i början på förrförra veckan orkade nu hela 5 minuter i sträck (gå en minut, springa 5 - upprepa) med från början en hastighet på 6.0 till nu en hastighet på 7.3! Haha, det kanske låter futtigt men det känns så jäääävla bra :D Får världens kick av det. Yeeey!
    Futtigt? Nej det låter jättebra! Stoora framsteg. i % är det ju hur mkt som helst! Tänk bar apå att du snart får bromsa och öka max 10% löptid (sträcka) per vecka!

JAg har apont i ryggen. HAr problem med ryggen efter en diskskada för mång aår sedan.
    Sen gör varneda muskel i  hela kroppen ont.: Vila idag! Och det behövs
    Fått med matlåda *duktuig* stekt kycklingfilé ris och grönisar. JObbar länge så i em blir det grovt liba m lax, ägg, räkor och grönisar.
  • MissKaos

GAHHH! MIn massagetant har ställt in. Får vänta en vecka till på behanding *sur* Åh andra sidna är denna veckan gräslig så det kanske är bra? Ska träna imorgon men onsdag kv är det föräldramöte. HAde då fått in massagetien innan. Torsdag ska gubben iväg på ngt och då är det BVC kontroll (3år) och jag har lovat sonen ngt kul typ Mac´donalds. Fast det är så vidrigt.. Kanske går vi till UNiverseum istället. Leker en stund och äter pankakor. Inte nyttigare, men godare! Ska stämpla ut vid luncj (11:30) så hinner jag ett snabbpass på gymmet innan jag måste hämta senast kl 25. Helst 14:45. En sushilunch så borde det gå. Bör vara på gymmet kl 12. Kör ett tuungt pass, klar ca 13:00. Snabb dusch, äta 35min cykel till dagis. Borde gå va?
    Har ett litet mål i helgen: Att springa MINST 15km, helst 20.
    Vill gärna få in det där goa skivstång/spinning passet med på söndag. Det var superbra! Man var helt skakig efteråt dock. Men fortfarade lätt hög...

• MissKaos
    Jennnyn skrev 2011-09-12 14:23:51 följande:
    Vilket fullspäckat schema du har! Du verkar vara på språng nästan jämt Den där sushi-lunchen lät god! Sushi är bland det bästa jag vet, men det var ett tag sedan jag åt det nu. Dags snart igen, med andra ord. Vi har världens bästa sushi-ställe här i stan. Det säger de flesta som kommer "utifrån" också

Springande tänkte jag försöka ge mig på snart jag med. Jag har inte vågat, eftersom jag får problem med mina benhinnor och knän på grund av att jag är plattfotad och belastar fel, trots bra skor. När jag ger mig på löpning brukar det funka en kortare period och sedan kommer problemen och smärtan. Tänkte dock smyga igång och börja väldigt väldigt lugnt och inte ha för bråttom att springa längre sträckor i början.
    Gissar: Du har bra kondis och ökar för fort. MAXIMAL ökning är 10% på sträckan/vecka. Inte mkt alltså!

Jag älskar med sushi och äter det ca 3ggr/vecka.. "glömmer" med glädje lunchlådan i kylen hemma... och går ner och köper mig en 11bitars istället..
  • MissKaos

Har bestämt mig för att jag ska pröva gympa på torsdag! Finns ett lunchpass 12-13 som jag hinner gå på. HAr inte riktigt känts som min grejj, men det är ju bra och roligt med omväxling.. Så shoot!

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-12 14:58:26 följande:
    Jag har för mig att nån nämnde "Mindfullness" i tråden för ett tag sen. Det hade varit nåt för mig. Jag är disträ och ofokuserad, stressad och lättirriterad. Inte jämnt så klart men disträ känner jag mig mest hela tiden. Vet tex inte var jag har lagt nycklarna 2 minuter efter att jag lagt ifrån mig dem.....
    Jag älskar ju Yoga.. Ffa Ashtanga eller Hata men nu funkar det inte tismässigt. blir för mkt tid på resor.. Ashtanga Yoga Shala har underbar yogaklasser annars, dessutom grymt br aträning för kroppen..
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-09-12 17:09:06 följande:
    Misskaos: sushi är så sjukt gott, nu blev jag sugen ;)
    Ja, min lunchlåda gick just sönder Drömmer eller nå´t. BLir en låda imorgon.. Även torsdag och fredag kommer det bli sushi denna veckan pga mat på språng sas.. LYX!
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-12 17:31:59 följande:
    Tror jag blir tokig snart. Börjar få riktigt tränings absinens nu. Vet att jag inte borde träna eftersom att jag har så ont i nacke och ryggen. Men det är förbannat svårt att låta bli.
    Nu vet jag ju inte varför du har ont, men finns det ngt som är bra för dig att göra? Simma? Cykla? Gå? Stillasittande är ju sällan den aktivitet som rekomenderas vid smärta.
    Jag vill gå hem.. Är på jobbet. Det ösregnar. Ska trampa hem. HAr ny fina skor. Födelsedagspresent från mannen, fyller imorgon. (röda Ecco gympadojjor. Supersköna!) Hoppas hoppas att mina gammla sunkiga dojjor står kvar här nars tar jag mina gammla innetofflor och cyklar i. DOm är ändå slut!
  • MissKaos

Fyller år idag! Vill ha en massa fjäsk och grattis, tack

...ska fira med ett skivstångintervall-pass...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!